«Пригон» — основа сегмента електромобілів в Україні. За цим звичним для автомобілістів словом мається на увазі імпорт вживаних авто, навіть тоді, коли насправді автомобіль не «женуть», а везуть морем чи доставляють автовозом. Ось числа, які доводять сказане: частка «свіжопригнаних» авто серед усіх електромобілів на ринку за підсумками серпня склала 58,3%, тобто більше, ніж половина, і більше, ніж інші підсегменти — продажі нових та внутрішні перепродажі електромобілів з пробігом.
У серпні український автопарк поповнився рекордною кількістю легковиків групи BEV (Battery Electric Vehicle) — 5499 штук!
Динаміка цієї частини авторинку виглядає так: приріст відносно липня поточного року — плюс 44%, у порівнянні з серпнем 2023 року — плюс вагомі 75%!
Які електромобілі найчастіше замовляли, та, відповідно «приганяли» наприкінці літа? Почнемо з огляду рейтингу виробників, де безапеляційно лідирує Tesla. Здається, нескоро з’явиться хтось, здатний протистояти кільком «Модел» цього американського виробника. Хіба що він з часом застосує на своїх нових авто мову дизайну, використану на Cybertruck, тоді, ймовірно, покупці повернуться до машин більш традиційного вигляду. До речі, в Україну вже прибув перший пікап Cybertruck — навіть серед наших автомобілістів знайшовся такий, який обрав для себе цей настільки незвичний автомобіль.
- Tesla — 1 608 шт.
- Nissan — 760 шт.
- Volkswagen — 499 шт.
- Hyundai — 493 шт.
- KIA — 338 шт.
- Renault — 296 шт.
- Audi — 289 шт.
- Chevrolet — 217 шт.
- Mercedes-Benz — 128 шт.
- BMW — 121 шт.
Серед моделей, які найчастіше поповнювали український автопарк, першість наразі за Nissan Leaf, який час від часу обмінювався першим місцем з Tesla Model 3, а тепер є ймовірність, що і Model Y має певні наміри на першу сходинку.
- Nissan Leaf — 682 шт.
- Tesla Model Y — 614 шт.
- Tesla Model 3 — 592 шт.
- Hyundai Kona EV — 315 шт.
- Volkswagen e-Golf — 304 шт.
- Tesla Model S — 278 шт.
- Kia Niro — 234 шт.
- Renault ZOE — 218 шт.
- Chevrolet Bolt EV — 214 шт.
- Audi e-tron — 214 шт.
Підсумовуючи, варто зазначити, що такий статистичний «стрибок» у розглянутому сегменті викликаний кількома чинниками — тобто, це не просто послідовне зростання попиту на електромобілі у звичайних умовах.
Один із них — інформаційне поле про ймовірне запровадження 15% збору на першу реєстрацію автомобілів, який торкнувся б і електромобілів (врешті цей податок вирішили не вводити). Наступний — підвищення акцизів на пальне, яке все ж має відбутися, що теж підштовхує частину автомобілістів до переходу на більш економні транспортні засоби.
Також не варто відкидати поступове зниження цін на вживані електромобілі, про що детальніше можна дізнатися в окремому огляді від ІДА. Цілком ймовірно, що серпневі рекорди будуть побиті нескоро, адже рішення про частину покупок, а це щонайменше третина від загального обсягу, були пришвидшені згаданими чинниками.
- Потрібно більше інформації про ринок електромобілів? — Звертайтесь до Інституту досліджень авторинку!
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.