У жовтні 2025 року на першу реєстрацію було подано 23,7 тис. вживаних легкових автомобілів, імпортованих з-за кордону. Цей показник на 11,3% нижчий за результати жовтня поточного року, але на 57,4% вищий за аналогічний період 2024 року.
На діаграмі обсяги імпорту позначені помаранчевими секціями стовпців. З початку року обсяги імпорту поступово зростали: з 14,5 тисяч автомобілів у січні до 25+ тисяч зараз. Це пояснюється тим, що зараз присутній підвищений попит на електромобілі — їх купують ще до того, як розвантажать з контейнера. Але коли рішення приймаються на емоціях, збільшується і кількість невдалих покупок. Не ризикуйте: перевірте автомобіль за VIN-кодом на CEBIA, щоб точно знати, з чим маєте справу.
- Шукаєте свіжопригнаний автомобіль? Замовте його у West Auto Hub.
І хоча загальна кількість дещо менша за жовтневу, структура цього імпорту помітно змінилася. Якщо раніше ми говорили про домінування дизельних універсалів, то листопад 2025 року увійде в історію як місяць, коли «електрички» впевнено вийшли в лідери.
Причина такої активності прозаїчна та прагматична: пільга з нульовим ПДВ для електромобілів закінчується 31 грудня. Бюджет прийнято, поправку про продовження пільг відхилено. Тож українці масово ввозять електромобілі, щоб встигнути до того, як доведеться платити щонайменше на 20% більше через повернення ПДВ.
У рейтингу марок перше місце традиційно утримує народний улюбленець Volkswagen. Тут без змін — «Гольфи» та «Пасати» везуть стабільно. На другій сходинці — преміальна Audi, що свідчить про бажання українців їздити на якісних німецьких авто.
А от на третє місце, обігнавши BMW, Nissan, Ford та Renault, увірвалася Tesla. Бренд, який офіційно навіть не представлений в Україні, став третім за популярністю в імпорті! Це безпрецедентний випадок, коли «сірий» імпорт гаджетів на колесах перевершує офіційних гігантів автоіндустрії.
Також у десятці впевнено тримаються корейці (Hyundai, KIA) та японці (Nissan), але їхні позиції зараз визначає саме наявність у лінійці популярних електроавто.
У модельному заліку теж є помітні зміни: багаторічний лідер імпорту Volkswagen Golf перемістився на третє місце, і йому не допомогла навіть наявність електричного e-Golf. Перші дві сходинки отримали дітища Ілона Маска: Tesla Model Y — лідер місяця, Tesla Model 3 — срібний призер.
Це історичний момент: найпопулярнішими вживаними авто, які завозять в Україну, стали не доступні дизельні універсали, а порівняно дорожчі електромобілі. Компанію їм складають інші "зелені" бестселери: піонер ринку Nissan Leaf та гібрид/електро KIA Niro. Решта списку — це класика жанру: кросовери VW Tiguan, Audi Q5, Nissan Rogue та вічний універсал Skoda Octavia.
Що стосується преміальних моделей, то минулого місяця український автопарк поповнився такими автомобілями цієї категорії: 110 Porsche, 8 Maserati, 3 Rolls-Royce та 2 Bentley. І хоча статистику вони не роблять, настрій точно створюють.
Коментує Станіслав Бучацький, Інститут досліджень автомобільного ринку:
«Листопадовий рейтинг імпорту — це пряма реакція суспільства на закладені в календар зміни законодавства. Те, що ми бачимо Tesla на вершині списку, — це не раптова любов до екології, а чистий економічний розрахунок. Українці вміють рахувати гроші. Усім зрозуміло: з 1 січня, після повернення ПДВ, ці ж автомобілі стануть дорожчими на кілька тисяч доларів. Тому зараз ми спостерігаємо реєстрації вже імпортованих та відремонтованих "американців", та поспішні покупки "європейців". Одні для себе, інші поки на склад, з думкою, що з січня можна буде продати дорожче, "включивши" в ціну фактично не сплачений ПДВ. Однак тут зазвичай діють ринкові правила, встановлені задовго до нас: надлишок пропозиції призводить до зниження цін. Тож подивимося на практиці, в наших цінових оглядах, як зміниться сегмент електромобілів з нового року. Бо, зрештою, наш ринок рідко поводиться за класичними економічними теоріями».
- Підпишіться на Telegram-канал Інституту дослідження автомобільного ринку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.