Листопад 2025 року приніс на український авторинок очікуване сезонне затишшя. Після активного жовтня, коли покупці намагалися встигнути закрити угоди до можливих законодавчих змін чи просто «поки тепло», останній місяць осені продемонстрував синхронний спад активності в усіх сегментах.
Сумарно українці придбали 93 485 вживаних легковиків (сума внутрішніх угод та імпорту). Це помітний крок назад порівняно з жовтневим піком (понад 105 тисяч), проте, якщо дивитися на картину ширше, ринок почувається значно впевненіше, ніж рік тому.
Внутрішні перепродажі: стабільність
На внутрішньому ринку було укладено 69 745 угод купівлі-продажу. Статистика демонструє дивовижну математичну точність: порівняно з жовтнем активність знизилася на 11,3%. Проте, якщо порівнювати з листопадом минулого року (69 122 угоди), ми бачимо майже ідентичні цифри (+0,9%).
Це свідчить про те, що внутрішній ринок досяг своєї «точки рівноваги». Обсяг у ~70 тисяч угод на місяць стає новою нормою для поточних економічних умов. Листопадовий спад є класичним сезонним явищем: короткий світловий день, погіршення погоди та традиційне бажання притримати заощадження перед різдвяними святами зробили свою справу.
Імпорт вживаних авто: корекція після буму
У сегменті «свіжопригнаних» авто ситуація аналогічна, але з одним важливим нюансом. Кількість перших реєстрацій склала 23 740 одиниць. Порівняно з жовтнем падіння склало ті самі 11,3% (рідкісна синхронність з внутрішнім ринком!).
Проте річна динаміка тут просто вражає: порівняно з листопадом 2024 року (15 084 шт.), імпорт зріс на чималі 57,4%. Це означає, що попри місячне просідання, попит на автомобілі з-за кордону залишається на дуже високому рівні. Українці продовжують активно оновлювати автопарк, завозячи машини з Європи, США та Китаю, навіть попри логістичні складнощі.
Думка експерта
Коментує Станіслав Бучацький, засновник Інституту досліджень авторинку:
«Листопадова статистика цікава своєю "синхронністю" — ринок взяв паузу. Але головна цифра звіту — це феноменальний ріст імпорту на 57% порівняно з минулим роком. У цього стрибка є конкретна причина — "електромобільна лихоманка". Значна частина цього потоку — це вживані електроавто, які українці намагаються встигнути завезти "під ялинку". Причина прозаїчна: ризик повернення ПДВ з 1 січня змушує покупців приймати рішення тут і зараз. Ми спостерігаємо ефект відкладеного попиту навпаки: люди купують сьогодні те, що планували купити навесні. Тому цілком ймовірно, що поточні високі темпи імпорту — це спроба застрибнути в останній вагон потяга "Нульове розмитнення". І велике питання, чи збережеться цей оптимізм у січні, коли правила гри зміяться, а цінники — зростуть».
При цьому не слід забувати, що такі обсяги імпорту — не лише цифри, а й ризики. У гонитві за «вигідно зараз» покупці часто ігнорують перевірку авто ще до того, як воно доїде до України. А з експортних майданчиків у ЄС чи США чудово вивозять і биті, і зі скрученим пробігом, і втоплені. Тому наголошуємо: щоб поспіх не перетворився у розчарування, перевіряйте автомобіль до купівлі за VIN кодом, це легко та з гарантією отримання інформації можна зробити за допомогою CEBIA. Знаючи правду про минуле обраного автомобіля вам точно не доведеться виправдовуватися «я ж не знав, сказали не бита — не крашена...».
- Картину за пріоритетами пального у сегментах нових та вживаних легковиків ми опублікуємо незабаром, з інфографікою та коментарями. А щоб не пропустити вихід цього огляду — підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.