Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій автомобілів з електричними силовими установками й визначили Топ-20 марок і моделей у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових електроавто.
Динаміка ринку електричних авто
У липні українці придбали 7 тисяч нових та вживаних електромобілів. Це на 51,5% більше, ніж було у липні минулого 2023 року, та на 12% більше, ніж було у червні.
Попри нерегулярне постачання електроенергії та черги на окремих електрозарядних станціях сегмент легкових автомобілів групи BEV в Україні не зменшує темпів, а навіть їх нарощує. Кількість «свіжопригнаних» легковиків минулого місяця (про що далі) виявилася рекордною.
Додатково варто зазначити, що нова ціна на електроенергію для побутових споживачів не матиме впливу на цю частину ринку — детальніше це питання розкрите в окремій статті.
Імпортовані вживані електромобілі зайняли 54,5% ринку, кількість перших реєстрацій — 3805. І це наразі історичний максимум.
На внутрішньому ринку було укладено 2193 угоди купівлі-продажу щодо електромобілів, що складає частку 31,4%.
Новими куплено 14,1% електричних авто (988 шт.). Що зовсім недалеко від поки історичного рекорду для цього підсегмента, який був встановлений у лютому цього року, коли кількість нових електромобілів перейшла за позначку в одну тисячу штук.
Серед загальної кількості електричних авто у травні 98,7% були легковими, вантажними — 1,3% (92 шт.).
Парк електромобілів
Станом на початок липня 2024 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний парк автомобільної техніки з електричними двигунами складає 115 857 шт., зареєстрованих в Україні (за винятком знятих з обліку у зв’язку з вибракуванням та вивезенням за кордон). До цього числа включено 112 973 легкових, 2878 вантажних та 6 автобусів. Фактична кількість може бути меншою, оскільки не всі факти знищення чи викрадення електромобілів на тимчасово окупованих територіях були задокументовані, а також відсутнє точне число щодо тих машин, які виїхали за кордон, при цьому не оформлюючи зняття з обліку у зв’язку з цією обставиною.
Електромобілі — внутрішній ринок
Лідером на українському внутрішньому ринку електромобілів залишається Tesla, чиї авто одні з кращих за характеристиками й можливостями, на додачу зараз на них надзвичайно знизилися ціни. Частка машин цього американського виробника майже сягнула третини вторинного ринку — 29,4%.
Також до трійки фаворитів українських покупців увійшов Nissan (23,5%), якому донедавна вдавалося утримувати першість впродовж майже 10 років завдяки найдоступнішій і тому наймасовішій моделі Nissan Leaf.
Volkswagen зайняв проміжну позицію між лідерами та «пелотоном», маючи частку понад десять відсотків (12,6%), однак меншу, ніж дві згадані вище марки. Частка інших — менша за 5%.
- Tesla — 641 шт.
- Nissan — 512 шт.
- Volkswagen — 274 шт.
- Renault — 103 шт.
- BMW — 70 шт.
- Hyundai — 69 шт.
- Audi — 62 шт.
- Chevrolet — 58 шт.
- Honda — 48 шт.
- Mercedes-Benz — 43 шт.
- KIA — 41 шт.
- Jaguar — 30 шт.
- BYD — 26 шт.
- Mitsubishi — 19 шт.
- Ford — 18 шт.
- Fiat — 18 шт.
- Zeekr — 16 шт.
- Smart — 16 шт.
- Geely — 15 шт.
- Toyota — 14 шт.
У Топ-20 моделей електромобілів перше місце на внутрішньому ринку зі значним відривом від найближчих конкурентів (що, ймовірно, доведеться спостерігати ще досить довго) займає Nissan Leaf. У липні щодо таких уклали 493 угоди купівлі-продажу.
На другій сходинці Tesla Model 3, щодо якої уклали 291 угоду, на третій — Volkswagen e-Golf (161 шт.).
На четвертому місці Tesla Model Y з підсумком 158 перереєстрацій, п’ята позиція у Tesla Model S, яку переоформили на нового власника 144 рази.
- Nissan Leaf — 493 шт.
- Tesla Model 3 — 291 шт.
- Volkswagen e-Golf — 161 шт.
- Tesla Model Y — 158 шт.
- Tesla Model S — 144 шт.
- Volkswagen ID.4 — 86 шт.
- Renault ZOE — 86 шт.
- Audi E-Tron — 51 шт.
- Chevrolet Bolt — 50 шт.
- Tesla Model X — 48 шт.
- BMW i3 — 40 шт.
- Hyundai Kona — 36 шт.
- Honda M-NV — 31 шт.
- Jaguar I-Pace — 30 шт.
- Mercedes-Benz B-Class — 29 шт.
- Hyundai Ioniq — 28 шт.
- Kia Soul EV — 23 шт.
- Mitsubishi I-MiEV — 18 шт.
- Fiat 500e — 18 шт.
- Renault Kangoo — 16 шт.
Електромобілі — імпорт вживаних
У сегменті імпорту першість теж за Tesla, при чому не перший місяць — таких на першу реєстрацію було подано 1157 автомобілів.
Nissan, який переважає у парку BEV, у цьому списку другий з підсумком 607 імпортованих авто.
На третій позиції Volkswagen (327 шт.), на четвертій — Hyundai (310 шт.). Замикає п’ятірку KIA за підсумком 199 електричних автомобілів.
- Переглянути «свіжопригнані» з Європи електромобілі у наявності
- Замовити електромобіль з Європи «під ключ» у компанії West Auto Hub
- Tesla — 1157 шт.
- Nissan — 607 шт.
- Volkswagen — 327 шт.
- Hyundai — 310 шт.
- KIA — 199 шт.
- Renault — 190 шт.
- Audi — 188 шт.
- Chevrolet — 165 шт.
- Mercedes-Benz — 100 шт.
- Jaguar — 87 шт.
- BMW — 77 шт.
- Ford — 47 шт.
- Honda — 39 шт.
- Peugeot — 37 шт.
- Opel — 26 шт.
- Porsche — 24 шт.
- Polestar — 24 шт.
- Mitsubishi — 20 шт.
- BYD — 18 шт.
- Citroen — 15 шт.
Серед моделей «свіжопригнаних» електромобілів кілька місяців триває цікава боротьба за першість: Nissan Leaf (530 шт.) зумів повернутися на вершину списку, змістивши Tesla Model 3 (432 шт.) на другу позицію. Не менш цікаво виглядає розрив між «родичами» — Tesla Model 3 та Model Y (419 шт.) — різниця цього разу всього у кілька автомобілів.
На четвертій (уже не такій цікавій як три попередніх) позиції Tesla Model S (217 шт.), навіть попри те, що зараз це найдоступніша модель з сімейства Тесла. Замикає п’ятірку Volkswagen e-Golf, з підсумком 209 перших реєстрацій.
- Nissan Leaf — 530 шт.
- Tesla Model 3 — 432 шт.
- Tesla Model Y — 419 шт.
- Tesla Model S — 217 шт.
- Volkswagen e-Golf — 209 шт.
- Hyundai Kona — 196 шт.
- Chevrolet Bolt — 160 шт.
- Renault ZOE — 147 шт.
- Kia eNiro — 139 шт.
- Audi E-Tron — 135 шт.
- Tesla Model X — 89 шт.
- Jaguar I-Pace — 87 шт.
- Volkswagen ID.4 — 75 шт.
- Hyundai Ioniq — 58 шт.
- Hyundai Ioniq 5 — 52 шт.
- Renault Kangoo — 41 шт.
- Kia Soul — 40 шт.
- Nissan NV200 — 37 шт.
- Nissan Ariya — 36 шт.
- Ford Mustang Mach-E — 35 шт.
Про вантажні електромобілі, які нещодавно отримали пільги у вигляді касування ПДВ на них. Досі ці зміни правил імпорту не надто позначалися на обсягах їхнього імпорту. У липні таких прибуло 73 шт. — приблизно така ж кількість (до 100 шт.), як і в попередні місяці. Цей підсегмент ще набув достатньої популярності через обмежений вибір моделей, їхні характеристики (подібні до характеристик ранніх легковиків групи BEV), та дещо високі ціни. Ось список усіх новоприбулих електричних вантажівок, поданих на першу реєстрацію минулого місяця:
- Renault Kangoo — 33 шт.
- Nissan e-NV200 — 25 шт.
- Mercedes-Benz eSprinter — 4 шт.
- Maxus E-Deliver 3 — 2 шт.
- Ford Transit Connect — 2 шт.
Інші моделі — по 1 шт.: Volkswagen e-Transporter, e-Crafter та e-Caddy; Peugeot Partner, Mercedes-Benz eVito, Citroen Jumper та Berlingo.
Електромобілі — продажі нових
Першість у списку марок нових легковиків групи BEV (несподівано) другий місяць поспіль у Honda, з 268 автомобілями та часткою у сегменті 27,1%. Друге місце з результатом 209 авто та 21,2% у BYD, третє у Nissan зі 121 авто та часткою 12,2%. І аж на четвертій позиції лідер попередніх періодів Volkswagen, з підсумком 106 авто та часткою 10,7%. П’яте місце отримав Zeekr, 84 електромобілі та частка 8,5%.
- Деякі електромобілі з Китаю можна купувати з гарантією — наприклад марки Maxus. Офіційний дилер, присутній в Україні, готовий підтримувати гарантію на них до 5 років, а на батареї до 8 років!
- Honda — 268 шт.
- BYD — 209 шт.
- Nissan — 121 шт.
- Volkswagen — 106 шт.
- Zeekr — 84 шт.
- Audi — 34 шт.
- MG — 30 шт.
- Mercedes-Benz — 25 шт.
- Volvo — 24 шт.
- BMW — 19 шт.
- Avatr — 10 шт.
- Toyota — 8 шт.
- Porsche — 5 шт.
- Ford — 5 шт.
- Lexus — 4 шт.
- Tesla — 3 шт.
- KIA — 3 шт.
- Hyundai — 3 шт.
- Skorpius — 2 шт.
- SAIC — 2 шт.
Серед окремих моделей перше місце за підсумками липня знову здобуває Honda M-NV (239 шт.), з впевненою кількісною перевагою над усіма іншими учасниками рейтингу, подібно до того, як це раніше було з моделлю, котра цього разу зайняла лише четверте місце. На наступному, другому місці BYD Song Plus (123 шт.).
Кросовер Nissan Ariya на третій позиції з підсумком 118 проданих нових авто.
Четверта сходинка у Volkswagen ID.4 (69 шт.) — авто, яке тривалий час утримувало першість, схоже, більше не в змозі зацікавити необхідну кількість покупців. Можливо, тут зіграли не на руку «Айді» кілька чинників — збільшення (слід за подорожчанням валюти) витрат на доставлення, регулярні попередження китайським дилерам щодо продажу авто за кордон, також могли вплинути й певні технічні нюанси експлуатації цієї автівки — задній привод (у версіях Crozz), на що мало хто звертає увагу до настання зими, різнорозмірні шини на осях, певні проблеми з електронікою. Однак поки все це лише припущення, адже та ж Honda M-NV фактично прибуває аналогічним шляхом і вироблена під іншою маркою для внутрішнього ринку Китаю. Коли у нас буде чітка відповідь щодо цього, ми неодмінно нею поділимося.
Замикає п’ятірку нових електромобілів Zeekr 001, який було подано на першу реєстрацію у кількості 68 автомобілів.
- Honda M-NV — 239 шт.
- BYD Song Plus — 123 шт.
- Nissan Ariya — 118 шт.
- Volkswagen ID.4 — 88 шт.
- Zeekr 001 — 68 шт.
- BYD Song — 38 шт.
- MG 4 — 27 шт.
- Honda e:NS1 — 26 шт.
- Audi Q4 — 23 шт.
- BYD Yuan Plus — 20 шт.
- Volvo EX30 — 16 шт.
- Volkswagen ID.6 — 15 шт.
- Mercedes-Benz EQE — 13 шт.
- BYD Tang — 13 шт.
- Zeekr X — 11 шт.
- BYD Seagull — 9 шт.
- Toyota bZ4X — 8 шт.
- Audi Q8 — 7 шт.
- Mercedes-Benz EQS — 6 шт.
- BMW i3 — 6 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.