Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій мототранспорту, й визначили найпопулярніші марки у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та серед нових мотоциклів.
Динаміка ринку мотоциклів
Загальний обсяг офіційно оформлених покупок мотоциклів усіх типів у жовтні склав 4,9 тисячі. Ці обсяги менші, ніж були у попередньому місяці (вересні) на 33,1%, проте більші, ніж було торік у жовтні-2024, на 9,8%. Порівняння місяць до місяця у цій частині ринку скоріше показує сезонність, а рік до року — динаміку обсягів торгів мотоциклами.
Серед загальної кількості 57,9% мотоциклів були новими (імпортованими з-за кордону), кількісно це 2828 шт.
На внутрішньому ринку було укладено 1694 угоди купівлі-продажу мототехніки, що склало 34,7% від загальної кількості.
Ще 7,4% мотоциклів були імпортовані вживаними з-за кордону (364 шт.).
За окремими підсегментами динаміка торгів мотоциклами виглядає наступним чином (М-М — у порівнянні до попереднього місяця, Y-Y — у порівнянні до такого ж періоду минулого року):
- Внутрішні перепродажі: −34,3% M-M, −1,9% Y-Y
- Імпорт вживаних: −36,7% M-M, +31,4% Y-Y
- Імпорт нових: −31,7% M-M, +15,6% Y-Y
Найпопулярніші мотоцикли на внутрішньому ринку
На внутрішньому ринку, де українці перепродували мотоцикли один одному, склалася найбільш строката картина. У топ-10 лідерів панує справжній «мікс» брендів.
Лідерські позиції утримує Honda, що доводить незмінний попит на перевірену часом японську надійність. Поруч з нею — Yamaha, Suzuki та Kawasaki. Це свідчить про те, що класичні «японці» залишаються цінним активом на вторинному ринку.
Водночас досить потужні позиції займають і доступніші, переважно китайські бренди: Geon, Lifan, Kovi, Musstang, Spark та Shineray. Це означає, що ринок чітко розділений на два табори: тих, хто шукає практичний та недорогий транспорт «тут і зараз», і тих, хто готовий перепродати або купити надійну, хоч і вікову, техніку іменитого виробника.
На відміну від ринку легковиків, де до десятки найпопулярніших марок/моделей досі потрапляють ВАЗ та Daewoo, тут місцеві та умовно-місцеві марки опустилися значно нижче. Наприклад, 16 місце у JAWA, 19 — ИЖ, 22 — КМЗ, 26 — ММВЗ.
Найпопулярніші вживані мотоцикли, привезені з-за кордону
Сегмент імпорту вживаних мотоциклів — це територія поціновувачів та ентузіастів. Аналіз топ-10 показує, що «ширвжитку» тут практично немає.
Домінують, знову ж таки, представники великої японської четвірки: Honda, Yamaha, Kawasaki та Suzuki. Очевидно, українці імпортують вживані моделі, які або не були офіційно представлені в країні, або є класикою, яку шукають для душі.
Окрім «японців», решта списку — це преміум та легендарні марки. Тут ми бачимо американські Harley-Davidson та Indian, італійські Ducati, німецькі BMW, британські Triumph та австрійські KTM. Жодних бюджетних азійських брендів у цьому сегменті немає — це ринок чистих емоцій та стилю.
Найпопулярніші нові мотоцикли
Сегмент нових мотоциклів виглядає як дзеркальне відображення імпорту. Якщо там була «душа», то тут — виключно прагматизм та доступність. Ринок практично повністю належить виробникам із Китаю та, частково, Індії.
У топі продажів домінують бренди, що пропонують максимально доступну техніку: Spark, Forte, Musstang, Lifan та Kovi. Також високі позиції займають Geon, Tekken, Loncin та Viper. Єдиний представник Індії у першій десятці — Bajaj — також грає у бюджетному сегменті.
Це саме та техніка, яку купують для утилітарних завдань: кур’єрської доставки, поїздок у сільській місцевості або як перший, найдешевший двоколісний транспорт.
Неоднорідну та водночас цікаву картину ринку «мото», який готується до «зимівлі», прокоментував експерт авторинку Остап Новицький: "Мотоциклетний ринок цікавий тим, що переважна частка тут належить новим виробам — майже 58% за результатами жовтня. І це стабільний тренд: попри сезонність, щомісяця продавалося не менше тисячі нових мотоциклів, а у високий сезон цифри сягали понад 6 тисяч.
Весь цей попит тримається на імпорті з Китаю чи Індії. Я б порівняв цей сегмент з ринком причепів для легковиків — там майже 90% займають нові вироби, але українського виробництва. Так, причіп конструктивно простіше виготовити, ніж транспортний засіб з ДВЗ або електромотором. Проте мототехніка — це не лише мотоцикли. Якщо вже ставити таке виробництво, то це і мотоінструмент, генератори, мотопомпи, мінітрактори, мотоблоки і ще чимало чого, на що є стійкий попит. Однак сьогодні він задовольняється товарами "Made in China".
І дарма. Шукаючи нові ніші для відкриття чи розширення бізнесу, не варто йти дуже далеко — ось вона. І варто буде взятися першому, як тут же виникне ще з десяток «стартапів». Але досі того першого немає."
- Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.