Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
Обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг за підсумками жовтня 2025 року склав 1895 шт. У порівнянні з вереснем цього ж року це на 18,1% більше, але на 10,7% менше відносно результатів жовтня 2024 року. Щомісячні обсяги наведені на діаграмі.
- Перевіряйте історію авто за VIN-кодом до купівлі за допомогою сервісу CEBIA!
Структура цього сегмента наступна: 74,2% (1406 шт.) — внутрішні перепродажі, 12,9% (245 шт.) — імпорт вживаних вантажівок; 3,7% (70 шт.) — імпорт нових, 9,2% (174 шт.) — продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи склала 12,9%.
Динаміка за окремими підсегментами, частки яких щойно були наведені, наступна:
- Внутрішні перепродажі: +18,8% M-M, −14,2% Y-Y
- Імпорт вживаних: +11,4% M-M, +22,5% Y-Y
- Імпорт нових: +25,0% M-M, −52,7% Y-Y
- Вироблені в Україні: +20,8% M-M, +27,9% Y-Y
Топ-10 вантажівок на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим типом у цьому підсегменті стали самоскиди, також стабільний попит був на фургони та бортові версії.
На внутрішньому ринку вантажівок повною масою понад 3,5 тонни у жовтні знову панує звичний контраст. Лідерство захопила техніка, що є прямою спадщиною радянських часів: перше місце у ЗіЛ-130 (94 перепродажі) та його численних модифікацій. Компанію йому складають ГАЗ-3307-09 (67 од.), класичний ГАЗ-53 (49 од.), а також самоскиди КамАЗ-5511 (48 од.) та бортовий КамАЗ-5320 (36 од.).
Розбавляють цю картину представники німецького автопрому. Високі позиції у Mercedes-Benz Atego (77 од.), ветеранів Mercedes-Benz T1/T2 (60 од.), виробництво яких припинилося ще в середині 90-х, та більш сучасних Sprinter (53 од.) і Iveco Daily (43 од.).
Така структура ринку, де домінують машини віком 25-40+ років, на жаль, найближчим часом не зміниться.
Коментар: Як зазначає експерт Станіслав Бучацький, причиною є чинні правила нарахування акцизного збору. Для вантажівок віком понад 5 та 8 років ставки стають, по суті, заборонними. Через це перевізники просто не можуть оновити парки старих ЗіЛів та КамАЗів на щось новіше — розрив у ціні стає непідйомним. Ринок змушений «консервуватися» у своєму поточному стані, експлуатуючи техніку до останнього.
Топ-10 імпортних вантажівок з пробігом
Найчастіше український автопарк минулого місяця поповнювали фургони з гідробортом, звичайні фургони, та контейнеровози.
- Шукаєте як «пригнати» вантажівку з Європи? — West Auto Hub допоможе отримати її під ключ!
Сегмент імпорту вживаної техніки демонструє зовсім іншу картину. Тут панують європейські бренди, які й формують сучасний комерційний парк країни.
Найбільший попит у жовтні був на Mercedes-Benz: лідерство утримує Mercedes-Benz Atego (55 од.), за ним іде Sprinter (34 од.). Потужно виглядають позиції MAN: модель TGL (33 од.) посіла третє місце, доповнюють її TGM (16 од.), а також контейнеровози TGX (10 од.) та будівельні TGS (9 од.).
Також до топ-10 увійшли Iveco Daily (13 од.), DAF XF (8 од.) та «важковаговики» Renault Premium і Mercedes-Benz Actros (по 5 од.). Саме цей сегмент, хоч і «вживаний», забезпечує реальне оновлення комерційного транспорту в Україні — однак у надто малій кількості.
Топ-10 нових вантажівок
У цьому підсегменті найбільший попит був на самоскиди, фургони та фургони-рефрижератори.
Ринок нових вантажівок у жовтні має яскраво виражену українську специфіку. Більшість позицій у топ-10 — це не заводські моделі «великої сімки», а продукція українських підприємств, що спеціалізуються на надбудовах.
Йдеться про фургони, рефрижератори або спецтехніку, що встановлюється на імпортні шасі. Саме тому ми бачимо в лідерах такі назви, як Reform 0601022G (15 од.) та InterCargoTruck, який зайняв одразу чотири позиції в рейтингу (F17221, F17222, F15121, F08221).
Про це свідчать і кодовані назви: наприклад, СКС MNTGL... (11 од.) — це техніка, збудована на шасі MAN TGL, а СКС INPS... (5 од.) — ймовірно, на базі Iveco. Серед «чистих» імпортних моделей, зареєстрованих «з нуля», помітними у жовтні були Volkswagen Crafter (7 од.) та Scania P-series (6 од.).
- Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.