У 2021 році українські дилери нових авто продали 107,8 тисячі нових автомобілів. Вперше із 2014 року кількість нових автомобілів, придбаних українцями за рік, перетнула позначку в 100 тисяч. Більшість із них — 97,6 тисячі — привезли з-за кордону. В той самий час європейські автодилери страждають від дефіциту нових авто. Заводи не встигають виготовити потрібну кількість машин через нестачу компонентів. Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували, чому український ринок показав зростання, всупереч світовій кризі автопромисловості, та визначили найпопулярніші імпортні легковики у році, що минув.
Динаміка імпорту вживаних легковиків
У порівнянні з 2020 роком імпорт нових авто зріс на 19,3%. Найбільші продажі протягом 2021 року були зафіксовані у квітні, липні та грудні. Найгірші результати виявилися у січні. Таким чином, вплив світового дефіциту нових авто на ринок України був мінімальним.
Український авторинок не відчув негативного пливу дефіциту нових авто через свій невеликий розмір, переконаний Станіслав Бучацький, голова Інституту досліджень авторинку. До прикладу, в США у 2021 році продали 15 мільйонів нових авто, у Німеччині — 2,6 мільйона. "Те що для України сьогодні рекорд — те для світового ринку є частками відсотків. Дилерам вдалося задовольнити попит в першу чергу тому, що він був невеликим. На жаль, купівельна спроможність українців ще надто низька для масової купівлі нових машин".
Хто купував нові авто
У 2021 році 31,6% нових імпортних легковиків (30,8 тисяч) придбали юридичні особи — приватні та державні організації. Решту 68,4% купили фізичні особи. Порівнюючи з 2020, частка юридичних осіб в структурі продажів дещо зросла — з 29,6%.
Найбільше нових машин юридичним особам продали у грудні — близько 41,1% від загальної кількості.
Найпопулярніші моделі імпортних легковиків з пробігом
При купівлі нового авто у 2021 році українці найчастіше обирали бренд Toyota — у 15% випадків. На другому місці виявився Renault (14,1%), а на третьому — Kia (8,2%). Така картина кардинально відрізняється від рейтингу імпортованих вживаних авто, так і вживаних легковиків на внутрішньому ринку, де в обох випадках лідером став Volkswagen, а частки інших брендів розподілені у зовсім інших пропорціях.
Найбільш продаваним авто 2021 року стала KIA Sportage (майже 7 тисяч продажів). Друге місце зайняла Toyota RAV-4 (близько 6 тисяч проданих авто), а третє — Renault Duster (понад 5 тисяч авто). Таким чином, першу трійку серед нових авто зайняли кросовери.
На додаток, в переліку 10 найпопулярніших моделей аж 7 місць займають кросовери й одне — позашляховик. Саме цим український топ кардинально відрізняється від європейського. Таку любов до кросоверів в Україні можна пояснити їх практичністю, універсальністю та доступністю — адже продаються вони у більшості випадків за ціною звичайних легкових авто.
- KIA Sportage — 6 954
- Toyota RAV-4 — 5 992
- Renault Duster* — 5 056
- Renault Sandero* — 3 325
- Toyota Land Cruiser Prado — 2 624
- Nissan Qashqai — 2 261
- Mitsubishi Outlander — 2 246
- Toyota Camry — 2 152
- Nissan X-Trail — 2 069
- Chery Tiggo 4 — 1 768
- Mazda CX-5 — 1 752
- Volkswagen Touareg — 1 741
- Suzuki SX-4 — 1 692
- Peugeot 301 — 1 586
- Suzuki Vitara — 1 548
- Skoda Octavia — 1 354
- Ford Kuga — 1 334
- Mercedes-Benz GLE-Classe — 1 200
- Chery Tiggo 2 — 1 133
- Toyota Corolla — 1 067
- Volkswagen Tiguan — 972
- Toyota Highlander — 907
- Renault Dokker* — 863
- Toyota Land Cruiser — 859
- BMW X5 — 834
- Hyundai i30 — 795
- Lexus RX — 791
- Peugeot 2008 — 782
- Peugeot 3008 — 739
- Audi Q8 — 736
У разі, якщо у 2022 році проблема з нестачею нових автомобілів у Європі не буде вирішеною, перелік найпопулярніших легковиків може суттєво змінитися, переконані експерти Інституту досліджень авторинку. У разі відсутності популярних моделей в наявності в автосалонах чи збільшення термінів їх очікування під замовлення, покупці обиратимуть те, що буде фізично доступне для купівлі. Так, наприклад, може зрости частка автомобілів, виготовлених в Китаї.
Щоб тримати руку на пульсі змін та заробляти більше в автобізнесі, важливо використовувати аналітику та прогнозування. Допомогти в цьому може Інститут досліджень авторинку. Пишіть нам на [email protected]!