У 2021 році українці придбали 533,2 тис. шт. легкових авто з пробігом з-за кордону. Вперше на ринку імпорту вживаних авто вдалося перетнути позначку у пів мільйона транспортних засобів. Разом з імпортом зростають і внутрішні перепродажі. Зростає активність і на ринку нових машин. Експерти Інституту досліджень авторинку визначили, яким моделям імпортних транспортних засобів з пробігом надавали перевагу українці протягом року, що минув.
Динаміка імпорту вживаних легковиків
У порівнянні з 2020 роком імпорт вживаних авто зріс на рекордні 45%. На таку динаміку суттєво вплинув пільговий період легалізації так званих «євроблях», яких з травня по листопад оформили понад 86 тисяч. Тобто, «чистий» показник імпорту — це 447 тисяч вживаних легковиків. Що, однак, теж немало, бо на 22% більше за результат 2020 року.
Експерти Інституту досліджень авторинку виділяють основні причини такого зростання імпорту вживаних авто:
- Створені умови для офіційного імпорту вживаного транспорту з-за кордону. Можливість легально ввозити транспортні засоби, дотримуючись законодавства, сприяє детінізації ринку та розвитку цілого сегменту бізнесу — імпорту та продажу вживаних авто. Донедавна така можливість була під забороною, що стримувало продажі та сприяло різноманітним схемам, у тому числі ввезенню так званих «євроблях».
- Дефіцит автомобілів, який існує в Україні, сприяє стабільному зростанню продажів. За розрахунками експертів Інституту досліджень авторинку, для того, щоб в Україні досягнути європейського рівня автомобілізація у 600 автомобілів на тисячу осіб населення, український автопарк потрібно подвоїти. При збереженні темпів зростання кількості авто в Україні, для цього знадобиться щонайменше 20 років.
- Підвищений попит на автомобілі «доступного» сегменту. 60% продажів машин в Україні — автомобілі вартістю до $10 тисяч. Пропозиції на внутрішньому ринку недостатньо, щоб задовольнити потребу українців. Тому машини з пробігом привозять з-за кордону.
- Відновлення української економіки сприяє зростанню продажів автомобілів. По-перше, в українців стало більше коштів. По-друге, визначальним фактором при купівлі авто є впевненість у завтрашньому дні.
Хто імпортував вживані авто
У січні 2021 року частка вживаних авто, які імпортували юридичні особи, становила 43,9%. Протягом періоду «легалізації» так званих «євроблях» вона дещо знизилася, а у грудні досягла річного максимуму та сягнула частки у 47,2%. Йдеться саме про імпорт, а не подальшу реєстрацію на компанію, адже більшість транспортних засобів імпортованих таким чином згодом продають кінцевим покупцям — фізичним особам, які отримують українські номерні знаки та стають «першими власниками» цих машин в Україні.
Загалом у 2021 році 41,4% легковиків з пробігом привезли саме юридичні особи. У 2020 році ця частка була меншою — на рівні 36,3%. Це означає, що в Україні розвивається бізнес з імпорту вживаних авто та відбувається перехід від індивідуального «пригону» до імпорту компаніями.
Найпопулярніші моделі імпортних легковиків з пробігом
За підсумками 2021 року можна стверджувати, що на українському авторинку сформувалися усталені тренди. Перелік найпопулярніших моделей від місяця до місяця кардинально не змінюється. Найбільше на рейтинг протягом року впливало пільгове оформлення так званих "євроблях«.
Лідером ринку імпорту вживаних авто виявився бренд Volkswagen, з часткою 17,6% від загальної кількості. На другому місці — Renault (8,9%), а третє місце зайняв Ford (8,5%).
Найпопулярнішим легковиком з пробігом, привезеним у 2021 році, очікувано виявився Volkswagen Passat. Таких протягом року, що минув, привезли 30,7 тисячі. Ця модель займає перше місце серед «свіжопригнаних» авто уже третій рік поспіль.
Друге місце зайняв популярний у Німеччині Volkswagen Golf (26,6 тис.), а третє — Skoda Octavia (24 тис.). Таким чином, перших три місця дісталися продукції концерну VAG. Загалом продукція цього німецького автовиробника зайняла 9 із 30 позицій.
Варто зауважити, що в рейтингу чітко прослідковується зростання імпорту моделей, які свого часу були популярні серед власників так званих «євроблях». Наприклад, Audi A4 та A6, а також BMW 3 та 5 серій.
Також у рейтингу можна помітити типово «американські» чи «корейські» моделі авто, які привозять з цих країн. Наприклад, Nissan Roque, Dodge Journey та Hyundai Sonata.
- Volkswagen Passat — 30 664
- Volkswagen Golf — 26 550
- Skoda Octavia — 23 975
- Renault Megane — 19 540
- Ford Focus — 16 402
- Renault Scenic — 12 841
- Opel Zafira — 12 331
- Opel Astra — 11 646
- Skoda Fabia — 9 848
- Hyundai Sonata — 8 921
- Audi A48 — 349
- Nissan Rogue — 8 270
- Audi A6 — 8 016
- Volkswagen Touran — 7 932
- Ford Fusion — 7 925
- Volkswagen Jetta — 7 826
- BMW 3 Series — 7 003
- BMW 5 Series — 5 580
- Volkswagen Tiguan — 5 306
- Ford Escape/Kuga — 5 176
- Nissan Qashqai — 5 106
- Mazda 6 — 4 752
- Hyundai Santa Fe — 4 619
- Renault Logan* — 4 616
- BMW X5 — 4 396
- Mitsubishi Outlander — 4 276
- Hyundai Tucson* — 4 182
- Mazda 3 — 4 144
- Dodge Journey — 4 137
- Renault Sandero* — 3 952
Оскільки імпорт та продажі вживаних авто — чималий сегмент бізнесу, який до всього активно розвивається, щоб тримати руку на пульсі змін та заробляти більше важливо використовувати аналітику та прогнозування. Допомогти в цьому може Інститут досліджень авторинку. Пишіть нам на [email protected]!