
Яку легку комерційну техніку купували у серпні 2025 року? Топ нових та вживаних моделей
Сегмент легких комерційних автомобілів (LCV) залишається важливою частиною українського ринку завдяки поєднанню функціональності та економічності. Порівняно з великовантажним транспортом, такі машини дешевші в експлуатації й споживають менше пального. Невеликі розміри дозволяють комфортно працювати в умовах міста, а вантажний потенціал забезпечує попит серед малого та середнього бізнесу. Вантажопасажирські модифікації роблять сегмент ще універсальнішим, дозволяючи поєднувати робочі завдання й особисті поїздки.
Фахівці Інституту досліджень авторинку визначили динаміку торгів у цьому сегменті, а також найпопулярніші типи та моделі для кожної з груп. Почнемо з загальних обсягів торгів. Впродовж серпня 2025 року сумарно було куплено 3,4 тис. машин групи LCV. У порівнянні з серпнем 2024 року це на помітні 37,3% менше. Відносно липня цього року теж фіксуємо зменшення обсягів, на 4,5%.
Ось яка динаміка за підсегментами ринку LCV:
- Внутрішні перепродажі: +0,6% M-M, −45,6% Y-Y
- Імпорт вживаних: −19,5% M-M, −28,9% Y-Y
- Імпорт нових: +4,1% M-M, +3,6% Y-Y
- Вироблені в Україні: +13,6% M-M, +19,6% Y-Y

Структура сегмента наступна: найбільша частка, 60,4% — у внутрішніх перепродажів; 24,2% зайняли імпортовані вживані легкі вантажівки, 13,4% — нові імпортні, 2% — вироблені або переобладнані в Україні. Сумарна частка нових машин — 15,4%. Опираючись на частку кожного з підсегментів, у такому ж порядку розглянемо їх детальніше.
LCV — внутрішній ринок
У цій частині наймасовішими були вантажні фургони, які й складають основу сегмента. Рідше купували вантажопасажирські та бортові тентовані версії.
Всього тут відбулося понад 2 тисячі угод (2074) купівлі-продажу щодо транспортних засобів цього сегмента.
На внутрішньому ринку лідерство стабільно утримує Mercedes-Benz Sprinter — універсальний «бус», який заробив хорошу репутацію у всіх колах перевізників. Друга позиція у Renault Master, що останні роки став улюбленцем малого бізнесу завдяки балансу ціни й обсягу. Третій у списку Volkswagen Transporter — класика серед невеликих «бусів».

Популярні й компактніші моделі, на кшталт Renault Kangoo чи VW Caddy — зручні в місті, економні й часто використовуються в сервісних чи кур’єрських службах. А Vito, Trafic і Transit залишаються улюбленцями серед тих, хто шукає щось більше, але ще не вантажівку.
LCV — імпорт вживаних
У серпні-2025 наш автопарк поповнився на 832 авто сімейства LCV. Подібно до попереднього підсегмента, тут покупці найчастіше обирали «пригнані» вантажні фургони, дещо рідше фургони-рефрижератори та бортові тентовані версії.
На ринку імпортованих LCV із пробігом зберігається знайомий розклад: Renault Master і Mercedes-Benz Sprinter йдуть майже нога в ногу, залишивши далеко позаду всіх конкурентів. За ними — Trafic, Crafter, Kangoo та інші, але в значно меншій кількості.

LCV — продажі нових
У липні 2025 року 527 нових легких вантажівок вперше виїхали на українські дороги. З цього числа 460 були імпортними, 67 — зареєстровані як вироблені (або переобладнані в заводських умовах) в Україні.
Серед типів перевага тут у фургонів, другі за часткою — пікапи, треті — фургони-рефрижератори.
Попри загальне домінування імпорту, сегмент нових легких комерційних авто також демонструє стабільний попит. Лідером став Renault Express, компактний і економний варіант для міських доставок. Toyota Hilux — пікап, який все частіше обирають як універсальний інструмент для бізнесу й сільського господарства, на другому місці. Fiat Ducato — третій.

Середній вік на вторинному ринку за підсумками червня для LCV склав 16,4 року для внутрішніх перепродажів, та 6 років для «свіжопригнаних» машин.
- Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.