Всі новини

Вантажівки понад 3,5 т: Підсумки листопада 2025 року

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.

Динаміка ринку вантажівок

Обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг за підсумками листопада 2025 року склав 1754 шт. У порівнянні з жовтнем цього ж року це на 11,8% менше, і також на 6,1% менше відносно результатів листопада 2024 року. Щомісячні обсяги наведені на діаграмі.

  • Перевіряйте історію авто за VIN-кодом до купівлі за допомогою сервісу CEBIA!

Структура цього сегмента наступна: 73,4% (1287 шт.) — внутрішні перепродажі, 13,2% (232 шт.) — імпорт вживаних вантажівок; 3,1% (54 шт.) — імпорт нових, 10,3% (181 шт.) — продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи склала 13,4%.

Динаміка ринку вантажівок, 2024-2025

Динаміка за окремими підсегментами, частки яких щойно були наведені, наступна:

  • Внутрішні перепродажі: −11,7% M-M, −4,7% Y-Y
  • Імпорт вживаних: −9,4% M-M, 5,0% Y-Y
  • Імпорт нових: −27,0% M-M, −67,5% Y-Y
  • Вироблені в Україні: −9,5% M-M, +40,3% Y-Y

Топ-10 вантажівок на внутрішньому ринку

Найпопулярнішим типом у цьому підсегменті стали самоскиди, також стабільний попит був на фургони та фургони-рефрижератори.

Рейтинг найпопулярніших вживаних вантажівок (масою понад 3,5 т) на внутрішньому ринку більше нагадує перелік експонатів технічного музею, ніж звіт європейської країни. Тут сучасна логістика змушена ділити дороги з технікою, яка пам’ятає ще часи "застою".

Очолює рейтинг абсолютний феномен виживання — ЗіЛ-130. Ця вантажівка, розроблена в 1950-х роках, продовжує бути бестселером української вторинки у 2025-му. Секрет простий: він коштує дешевше за новий iPhone, а полагодити його можна ударом кувалди. Щоправда, витрати пального такі, що він, здається, споживає бензин навіть із вимкненим двигуном. Але для коротких перевезень у селі чи на будівництві йому досі немає рівних за ціною.

На другому місці, намагаючись внести трохи здорового глузду в цей хаос, розташувався Mercedes-Benz Sprinter. Йдеться про важкі версії цієї моделі, які потрапляють у категорію вантажівок. Також у топі тримаються ще два представники німецького автопрому:

  • Легендарні Mercedes-Benz T1/T2 — квадратні «дідусі» сучасних Спринтерів, які, здається, зроблені з того ж «рідкого» металу, що й сам Термінатор.
  • Більш сучасний Mercedes-Benz Atego — мабуть, єдина повноцінна сучасна вантажівка середнього класу в цьому списку, яка виглядає тут як прибулець з майбутнього.
  • Компанію їм складає італійський трудяга Iveco Daily, який закриває нішу легких розвізних вантажівок.

Решту позицій у десятці щільно окупували привиди комунізму. Тут і «газони» — ГАЗ-3307/09 та древній ГАЗ-53, які досі возять дрова та зерно, лякаючи екологів вихлопом. Тут і важковики будівництв і полів — КамАЗ-5511 (самоскид) та КамАЗ-5320 (бортовий). Їх купують не від хорошого життя, а тому що імпортний самоскид коштує в десятки разів дорожче. А закриває парад раритетів ЗіЛ-131 — всюдихідний монстр з трьома осями, який найчастіше купують лісники або бурильники свердловин, бо там, де він їде, доріг не існує в принципі.

Топ-10 вантажівок на внутрішньому ринку, 11/2025 р.

Топ-10 імпортних вантажівок з пробігом

Найчастіше український автопарк минулого місяця поповнювали фургони з гідробортом, звичайні фургони, та контейнеровози.

  • Шукаєте як «пригнати» вантажівку з Європи? — West Auto Hub допоможе отримати її під ключ!

Якщо внутрішній ринок нагадує виставку досягнень радянського господарства, то список імпорту — це вітрина німецької інженерії. Український бізнес, обираючи техніку для роботи «на довгу», голосує гаманцем виключно за надійність. У Топ-10 практично немає випадкових гостей — майже весь рейтинг поділили між собою два гіганти: Mercedes-Benz та MAN.

Очолює список імпорту еталон розвізної вантажівки — Mercedes-Benz Atego. Це ідеальний вибір для регіональної логістики: доставити товар з розподільчого центру до супермаркету. Надійна, проста і ліквідна машина. Одразу за ним — прямий конкурент MAN TGL. Вони йдуть пліч-о-пліч, закриваючи сегмент середньотоннажних перевезень. Бізнес купує їх масово, адже це основний інструмент рітейлу.

Значну частину рейтингу займають моделі, які візуально нагадують звичайні «буси», але технічно (через повну масу понад 3,5 т) потрапляють у вантажну категорію. Тут бачимо Mercedes-Benz Sprinter (важкі серії зі спареними колесами ззаду), Iveco Daily та Volkswagen Crafter. Їх обирають ті, кому звичайного фургона вже замало, а повноцінна вантажівка ще завелика.

Цікавий феномен листопада — неймовірна концентрація бренду MAN у топі. Окрім згаданого «малюка» TGL, до списку увійшла вся лінійка виробника, серії TGX, TGS та TGM.

Компанію їм складають поодинокі представники інших брендів: флагманський Mercedes-Benz Actros та єдиний «француз», який зміг пробитися в цю німецьку тусовку — Renault Premium.

Топ-10 імпортних вантажівок з пробігом, 11/2025 р.

Топ-10 нових вантажівок

У цьому підсегменті найбільший попит був на фургони з гідробортом, самоскиди, та класичні фургони.

Ринок нових вантажівок (повною масою понад 3,5 т) виглядає найбільш зашифрованим. Якщо поглянути на топ-10 моделей, то половина з них нагадує складні паролі до Wi-Fi, а не назви автомобілів. Це пояснюється просто: левова частка нової техніки реєструється вже як продукт українського виробництва. Імпортне шасі (MAN, Ford, Iveco тощо) дообладнується кузовом, краном-маніпулятором чи фургоном на вітчизняних підприємствах («Спец-Ком-Сервіс», InterCargoTruck, Reform), отримуючи нову назву та український VIN-код.

Перше місце з великим відривом займає модель зі складною назвою СКС MNTGL10.190-02УК. За цим набором літер ховається популярне німецьке шасі MAN TGL, яке було дообладнане компанією «Спец-Ком-Сервіс» (Polycar). Фактично, лідерство цього «українського MANа» підтверджує тренд, який ми бачили в імпорті вживаних авто — бізнес зараз масово купує середньотонажну техніку для дистрибуції, але у випадку з новими машинами надає перевагу готовим рішенням "під ключ" від локального виробника.

Серед цього набору спецтехніки пробилися лише три «чистокровні» заводські моделі, які продаються під власними брендами:

  • Volvo FM — шведський вантажний бестселер, який займає другу сходинку. Це вибір великих компаній для серйозної роботи.
  • Mercedes-Benz Sprinter — важка версія популярного фургона.
  • Mercedes-Benz Arocs — потужна будівельна техніка, призначена для важких умов експлуатації.

Решту позицій у рейтингу займають різноманітні варіації від українських забудовників:

  • InterCargoTruck — підприємство представлене у топі одразу трьома різними індексами (F15102, F11202, F17321). Це спеціалізовані фургони, часто ізотермічні або промтоварні, побудовані на різних імпортних шасі.
  • Reform — ще один відомий український виробник, чиї дві моделі потрапили до списку лідерів. Зазвичай це спеціальний транспорт (броньовані авто, інкасатори або медична техніка) на базі легких вантажівок.
  • Ще одна модель від СКС (на базі Ford Trucks або Foton) також увійшла в десятку.
Топ-10 нових вантажівок, 11/2025 р.

Коментар експерта

Станіслав Бучацький, голова Інституту досліджень авторинку:

«Ринок вантажівок масою понад 3,5 тонни зараз нагадує три паралельні реальності, які майже не перетинаються. Внутрішній ринок — це "економіка виживання". Те, що у 2025 році лідером продажів залишається розроблений 70 років тому ЗіЛ-130, — це діагноз фінансового стану малого бізнесу в регіонах. Фермери та будівельники змушені купувати те, що коштує дешево "на старті", заплющуючи очі на шалені витрати пального. Це музей на колесах, який працює не "завдяки", а "всупереч".

Імпорт вживаних авто — це "економіка ефективності". Тут бізнес рахує не ціну купівлі, а вартість володіння. Тотальна перевага Mercedes-Benz та MAN доводить, що українські перевізники не готові до експериментів — їм потрібна прогнозована німецька надійність для щоденної роботи.

А ринок нових авто — це "економіка спецзавдань". Те, що в топі продажів ми бачимо не стільки світові бренди, скільки складні індекси українських підприємств (СКС, Reform, InterCargoTruck), свідчить про важливий тренд. Бізнес купує не просто "шасі", а готовий інструмент — хлібовоз, рефрижератор чи маніпулятор, виготовлений в Україні на імпортній базі. Це сектор професійних рішень "під ключ"».

Артефакти гаражів

Нотатки з реєстрацій і реального життя техніки

Остап Новицький

«Обробляючи масиви Big Data українського авторинку, ми часто бачимо просто цифри. Але іноді матриця дає збій і викидає справжні артефакти. У листопаді 2025 року нових власників знайшли дві вантажівки 1966 року випуску. Тільки вдумайтесь: це машини, випущені в країнах, яких вже не існує на карті світу.

Лот №1: "Привіт із НДР" — Синій самоскид IFA W50. Виробництво моделі W50 у місті Людвігсфельде стартувало лише в 1965 році. Тобто цей "синій трудяга" — це одна з ранніх партій, можливо, представник перших сотень, що зійшли тоді з конвеєра! Ця машина пам’ятає ще молоду Берлінську стіну. Під її колесами будувався "соціалістичний рай" Східної Німеччини у супроводі бадьорих німецьких маршів, а в кабіні, можливо, водій тихцем налаштовував радіо на якусь західну хвилю, щоб зловити "Бітлз", які саме в 1966-му випустили свій Revolver. НДР зникла, Стіна впала, а ця IFA у листопаді 2025-го знову завелася, поправила кузов і поїхала працювати десь в українській глибинці.

Лот №2: "МАЗ, який посунув капот у минуле" — Бортовий МАЗ-500. Для 1966 року це був космос. Перша масова радянська безкапотна вантажівка! Водії тоді дивилися на неї, як на НЛО: двигун під кабіною, панорамне скло, подекуди спальне місце (розкіш!). 1966-й — це брежнєвська епоха, що тільки починалася. Цей МАЗ міг возити матеріали для будівництва Київської ГЕС або панелі для перших "хрущовок". Він пережив "застій", Перебудову, розвал Союзу і буремні 90-ті.

Ці машини — не про ностальгію і не про міфи. Вони про інженерію, яка не прикидалася чимось більшим, ніж є. Країни зникали, кордони мінялися, ідеології переписувалися, а 59-річні МАЗ та IFA просто змінювали власників і їхали далі. Без легенд, без оновлень і без обіцянок “нової ери”. Бо метал не знає гасел. Він знає навантаження».

  • Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Методологія і дані

Останні новини