Всі новини

Методологія формування публічних ринкових звітів

1. Джерело даних та відповідальність

Інститут досліджень авторинку (ІДА) при формуванні щомісячних рейтингів та статистичних звітів, які публікуються в розділі «новини», на кшталт «Топ-10 марок та моделей», керується відкритими даними про реєстраційні дії з транспортними засобами, які оприлюднює Головний сервісний центр Міністерства внутрішніх справ (ГСЦ МВС) України. Для інших серій публікацій використовуються інші джерела.

Наша аналітика відображає лише факти державної реєстрації або реєстраційних дій з транспортними засобами. Відповідно, за повноту, своєчасність та первинну достовірність оприлюднених відомостей відповідальність несе розпорядник даних — ГСЦ МВС.

  • Додатково: для формування аналітичних звітів, які не призначені для публічного розповсюдження, використовується розширений набір джерел та відповідна методика кореляції даних, що забезпечує вищу точність інформації, створеної на замовлення.

2. Причини виникнення статистичних розбіжностей

Між статистичними показниками ІДА та даними, які публікують інші інформаційні ресурси, можуть виникати певні розбіжності, у більшу чи меншу сторону через застосування різних методик опрацювання даних та використання різних джерел інформації.

Основні фактори, що зумовлюють ці розбіжності, є наступними:

А. Різниця між фактом продажу та реєстрацією

Окремі джерела можуть базувати свою статистику на звітах дилерських мереж про фактичний продаж транспортних засобів кінцевому споживачеві.

  • Методологічна відмінність: Наша статистика фіксує факт реєстрації, а не факт продажу. Через логістичні та адміністративні процедури, між моментом продажу (виходом авто з дилерського салону) та моментом його державної реєстрації може минути певний проміжок часу.
  • Наслідок: Це призводить до часового зміщення в обліку, коли автомобіль, зарахований іншими ресурсами до статистики продажів у поточному місяці, може бути відображений у наших рейтингах лише після його фактичної реєстрації у наступному звітному періоді.

Б. Різні критерії віднесення транспортних засобів до категорії "Новий"

ІДА суворо дотримується класифікації транспортних засобів на основі кодів реєстраційних операцій ГСЦ МВС, які чітко визначають, чи була реєстрація первинною та чи є транспортний засіб новим у юридичному сенсі.

  • Методологічна відмінність: Окремі ресурси можуть вважати транспортний засіб новим, орієнтуючись на рік випуску (наприклад, лише поточний рік). Наш підхід опирається виключно на чітко визначені операції для нових авто, незалежно від року їхнього виробництва.
  • Наслідок: Це може призводити до штучного завищення або заниження показників у інших джерелах, тоді як наші дані відображають лише ті обсяги, що класифіковані як нові згідно з офіційними реєстраційними процедурами.

В. Неврахування відомчих реєстрацій

Існує категорія реєстрацій транспортних засобів, які не завжди включаються у відкриті масиви даних ГСЦ МВС, які ми використовуємо для формування публічних рейтингів.

  • Відомчий облік: ІДА не враховує обсяги реєстрацій, що стосуються транспортних засобів, поставлених на внутрішній облік силових структур, військових формувань та інших відомчих органів. Хоча такі одиниці були фактично продані та поставлені на облік, вони можуть бути відсутні у масивах відкритих даних, що є нашою основою.
  • Наслідок: Це створює статистичну різницю, оскільки інші джерела можуть включати ці обсяги до загального числа, тоді як ІДА оперує виключно показниками, отриманими з офіційного державного реєстру.
  • Додатково: на період дії воєнного стану ІДА не публікує будь-які відомості, що стосуються транспорту для силових структур, ЗСУ, волонтерів тощо.

Г. Методика кореляції та зведення моделей

ІДА використовує унікальні, щомісячно оновлювані словники моделей, розроблені на основі офіційних каталогів, довідників та баз даних виробників. Ці словники містять тисячі комбінацій різнописів для забезпечення максимальної точності ідентифікації.

  • Особливість підрахунку: У публічних рейтингах усі ідентифіковані модифікації однієї моделі зводяться до базової моделі, без диференціації за типом кузова, двигуна, приводу чи рівня комплектації.
  • Наслідок: Зважаючи на значну кількість комбінацій різнописів однієї і тієї ж моделі, можуть виникати розбіжності щодо їхнього підрахунку порівняно з іншими ресурсами, які можуть застосовувати менш деталізовані словники або й взагалі опрацьовувати дані без таких.

Останні новини