Всі новини

Внутрішній ринок легкових електромобілів — підсумки листопада 2025 року

На відміну від рекордних показників імпорту, внутрішній ринок вживаних електромобілів у листопаді пішов на спад. Українці уклали 2 766 угод купівлі-продажу всередині країни.

  • Перевіряйте історію авто за VIN-кодом до купівлі за допомогою CEBIA!

Статистика демонструє суттєве охолодження: порівняно з жовтнем активність знизилася на 19,3%. Це досить різке падіння, яке, втім, легко пояснюється зміщенням уваги покупців на імпорт. Однак, якщо дивитися на довгу дистанцію, ринок почувається чудово: порівняно з листопадом минулого року кількість угод зросла на 50,6%. Тобто, електромобілі стають дедалі звичнішим явищем на наших дорогах.

Марки

У заліку виробників багаторічний лідер українського вторинного ринку Nissan поступився першим місцем. Новим лідером внутрішніх перепродажів стала Tesla (663 угоди). Nissan перемістився на другу сходинку (508 угод). Це свідчить про якісну трансформацію ринку: українці починають масово перепродавати вже не лише бюджетні хетчбеки, а й більш дорогі та технологічні авто, які були завезені в країну раніше. Третє місце стабільно утримує Volkswagen (280 угод), переважно завдяки моделям e-Golf та ID.4.

Моделі

Хоча в заліку брендів Tesla перемогла, у рейтингу окремих моделей Nissan Leaf залишається недосяжним. З результатом у 477 угод він впевнено утримує титул найпопулярнішого вживаного електроавто України. Його доступна ціна робить його безальтернативним «вхідним квитком» у світ електротранспорту. Та й крім першої генерації набуває популярності й друга, з кращим дизайном, функціоналом та запасом ходу, що теж впливає на статистику.

Далі розташувався американський дует: Tesla Model 3 (308 шт.) та Tesla Model Y (192 шт.).

Цікаво спостерігати за зростанням кількості угод з Volkswagen ID.4 (88 шт.) та китайським BYD (який увійшов у топ-10 марок). Це означає, що «китайська хвиля» імпорту минулих років вже починає виходити на вторинний ринок перепродажів.

Коментар експерта авторинку, Остапа Новицького (ІДА):

«Спад на внутрішньому ринку (-19,3%) на тлі буму імпорту виглядає цілком логічним. Це ефект «сполучених посудин». Покупець, який мав на руках гроші на електромобіль, у листопаді стояв перед вибором: купити вживане авто тут чи пригнати «свіже» з-за кордону. З огляду на наближення повернення ПДВ, більшість обрала варіант імпорту, щоб встигнути скористатися пільгою, поки вона діє. Внутрішній ринок нікуди не дінеться і в січні, а от «вікно можливостей» на кордоні закривається. Тому локальні перепродажі тимчасово відійшли на другий план. Однак ріст на 50% рік до року підтверджує: ліквідність електромобілів в Україні стабільно зростає, і Tesla, яка обігнала Nissan у заліку брендів — найкращий тому доказ».

  • Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Методологія і дані

Останні новини