Цього року ринок інсталяцій газобалонного обладнання демонструє низькі, але стабільні темпи, тримаючись на рівні 1000–1200 установок щомісяця. Якщо раніше головним драйвером тут була можливість майже удвічі зменшити витрати на пальне, при чому це цікавило як власників «малолітражок», так і «об’ємистих» машин, то зараз різниця у грошовому вимірі не така й вагома. За поточних цін на бензин й пропан-бутанову суміш 100 кілометрів шляху при витраті 10 л/100 км обійдеться близько 580 грн на бензині, та 450 грн (при споживанні 13 л/100 км LPG) на газовій суміші. У категоріях — різниця складає дві кави на мережевій АЗС.
Рейтинги марок, які найчастіше переобладнували у жовтні 2025 року для роботи на двох видах пального, включаючи зріджену суміш пропан-бутану, демонструють вже звиклий мікс зі старих європейців та автівок з американського ринку, де ще подекуди можна віднайти «атмосферні» мотори, для яких ГБО у наших реаліях не просто засіб економії, а єдина можливість мати витрати на пальне в рамках розумного. Бо в іншому разі, ще й попри електромобілі, експлуатація бензинового двигуна об’ємом понад 2,5...3 л стає економічно недоцільною. Між «американцями» (куди потрапляє частина машин від Toyota, Volkswagen, Ford, Nissan, Jeep, Hyundai та Mitsuishi), є кілька європейських марок — Skoda ранніх випусків, до епохи TSI, та Renault, до насичення лінійки моторами TCE.
Топ-10 моделей підтверджує, що ринок ГБО поділений між двома категоріями: масові кросовери й седани із-за океану та перевірені роками «робочі конячки».
Лідерство Skoda Octavia (45 переобладнань) та високі позиції Volkswagen Golf і Passat свідчать, що власники європейської класики з простішими двигунами розглядають ГБО як надійну інвестицію в довготривалу експлуатацію. Поруч із ними традиційно тримаються Daewoo Lanos та Chevrolet Aveo — моделі, для яких ГБО є ключовим фактором, що робить їхню експлуатацію найдешевшою з можливих.
- Перевіряйте історію авто за VIN-кодом до купівлі за допомогою сервісу CEBIA!
Проте майже половина рейтингу — це прямий наслідок імпорту: Jeep Compass (36 шт.) є несподіваним лідером, який, як і Nissan Rogue, Hyundai Tucson та Mitsubishi Outlander, має порівняно великі атмосферні двигуни. Саме їхня економічна недоцільність на бензині змушує власників масово шукати швидкої окупності через газ. Присутність Toyota Camry у цьому списку нагадує про те, що цей виробник надає перевагу нехай старим, але перевіреним часом технологіям, проте які без ГБО на практиці можуть бути досить витратними.
Сектор інсталяцій ГБО сьогодні — це місце протистояння старих звичок та нових технологій. Ринок живе завдяки імпорту з Америки, який постачає великі атмосферні двигуни (основний клієнт ГБО), та залишкам старих, легко конвертованих європейських авто.
Незначна різниця між ціною LPG та бензину перестає робити ідею з переобладнанням такою популярною, як раніше. Сюди додається все більше насичення ринку новітніми двигунами з прямим впорскуванням, на які ГБО ставити або недоцільно, або вкрай дорого. А на горизонті з'являється сегмент електромобілів, який пропонує економію без компромісів.
Отже, ГБО швидко перетворюється на вузькоспеціалізовану, прагматичну нішу, що обслуговує чітко визначену групу автомобілів, чия конструкція двигуна дозволяє швидко та недорого окупити цю інвестицію.
- Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.