Мала комерційна техніка масою до 3,5 тонн (LCV по міжнародній класифікації) — важлива категорія транспорту для малого та середнього бізнесу. Саме такі транспортні засоби називають «бусами» та «пиріжками». Більшість малої комерційної техніки українці купують саме вживаною через низьку купівельну спроможність. Експерти Інституту досліджень авторинку визначили, які моделі були найпопулярнішими.
Динаміка продажів вживаних LCV
Загалом протягом 2021 року на вторинному ринку українці купили 61,8 тисячі вживаних LCV. Такий показник на 6,5% кращий за результати 2020 року.
Більшість вживаних малих комерційних транспортних засобів купували на внутрішньому ринку — 44,8 тисячі штук (72,5% від загальної кількості). Ще 17 тисяч таких машин з пробігом привезли з-за кордону (27,5%).
У порівнянні з 2020 роком частка внутрішніх перепродажів в структурі вторинного ринку зросла 69,2% до 72,5%, частка імпортних авто відповідно зменшилася із 30,8% до 27,5%.
Хто купував вживані LCV
Більшість вживаних LCV на вторинному ринку у 2021 році придбали фізичні особи (90,6%). Вживану малу комерційну техніку з-за кордону також у більшості купували фізичні особи (86,2%), хоча безпосереднім імпортом займалися компанії: у 96,2% випадків імпортерами були юридичні особи, які потім продавали ці автомобілі приватним покупцям.
Найпопулярніші вживані LCV на внутрішньому ринку
Всередині країни найчастіше у 2021 році купували Mercedes-Benz Sprinter (5,4 тисячі). На другому місці за популярністю — ГАЗ 3302 «Газель», третьому — Ford Transit.
Середній вік малих комерційних транспортних засобів на внутрішньому ринку у 2021 році склав 15,2 року, що свідчить про застарілість цього сегменту автомобільного ринку.
- Mercedes-Benz Sprinter — 5 353
- ГАЗ 3302 «Газель» — 4 156
- Ford Transit — 3 174
- Renault Master — 2 948
- Volkswagen Transporter* — 2 468
- Renault Kangoo* — 2 381
- Volkswagen Caddy — 1 579
- Renault Traffic* — 1 443
- Mercedes-Benz Vito — 1 373
- Fiat Doblo — 1 208
- Mercedes-Benz T1/T2 — 1 203
- Volkswagen LT — 1 173
- Opel Vivaro — 1 098
- ЗАЗ 1105 «Дана» — 1 094
- Volkswagen Crafter — 982
- Fiat Ducato — 849
- Citroen Berlingo — 774
- Peugeot Partner — 764
- ГАЗ 2705 «Газель» — 704
- Opel Movano — 637
Найпопулярніші моделі вживаних LCV, привезених з-за кордону
Найпопулярнішим вживаним LCV з-за кордону за підсумками 2021 року став Renault Master (3,6 тисячі ввезених авто). На другому місці опинився лідер внутрішніх перепродажів Mercedes-Benz Sprinter (2,3 тисячі авто), третє місце зайняв Renault Kangoo (1,6 тисячі авто).
Середній вік вживаних LCV з-за кордону у 2021 році склав 5,8 року. Отже, український автопарк поповнюється в основному вживаними LCV віком до 5 років.
- Renault Master — 3 574
- Mercedes-Benz Sprinter — 2 297
- Renault Kangoo* — 1 608
- Renault Traffic* — 1 255
- Ford Transit — 1 019
- Volkswagen Crafter — 996
- Opel Vivaro — 755
- Opel Movano — 749
- Volkswagen Transporter* — 679
- Mercedes-Benz Vito — 484
- Ford Transit Custom — 403
- Volkswagen Caddy — 348
- Iveco Daily (Turbo/Power)* — 292
- Fiat Ducato — 266
- Peugeot Boxer — 239
- Nissan NV200 — 234
- Citroen Jumper — 170
- Fiat Doblo — 146
- Mercedes-Benz Citan — 141
- Ford F150 — 135
Сегмент LCV в Україні має великий потенціал для розвитку. Проте для цього потрібно переглянути правила імпорту вживаного транспорту цієї категорії та принципи оподаткування, які не змінювалися уже понад 8 років. Зокрема, прибрати обмеження екологічного стандарту на вживані LCV не нижче рівня «Євро-5» та підвищувальний коефіцієнт х40 на акцизний збір для вантажівок віком понад 5 років.
Щоб тримати руку на пульсі змін та заробляти більше в автобізнесі важливо використовувати аналітику та прогнозування. Допомогти в цьому може Інститут досліджень авторинку. Пишіть нам на [email protected]!