Основна причина, через яку автовласники вирішуються на встановлення газобалонного обладнання (ГБО), — бажання зменшити витрати на пальне. Щоправда, ті часи, коли пропан-бутан на АЗС коштував удвічі дешевше за бензин, уже в минулому (хіба що рівняти ціну LPG до преміальних сортів типу А-100). Втім, певна економія на газовому паливі все ще зберігається.
Аналітики Інституту досліджень авторинку вивчили статистику переобладнань легковиків на «газ» у липні 2025 року, й готові поділитися результатами цього дослідження.
Сумарно впродовж минулого місяця ГБО офіційно з’явилося (враховані лише ті факти переобладнання, які зареєстровані сервісними центрами МВС) на 1229 легкових автомобілях. Це на 16,8% більше, ніж було у червні 2025, але суттєво менше, на 41,8%, ніж було рік тому, у липні 2024 р.
- Ось як виглядає динаміка за місяцями:

Про пальне: Цей рік почався з цінниками на АЗС у віконці «газ» з відмітки близько 35 грн/л. Проте далі ціна стрімко піднялася, адже почали діяти нові ставки акцизного збору, і далі водії купували пропан-бутанову суміш вже у середньому за 37 грн/л. Після зимового піка роздрібна ціна LPG поступово знижувалася, й зараз складає близько 34,4 грн/л.
Серед марок, на яких найчастіше з’являлося газобалонне обладнання, номер один у списку Toyota. Цей виробник не поспішає займати своє місце серед електромобілів, модернізувати перевірені чималим часом двигуни внутрішнього згорання (як і чимало інших елементів конструкцій своїх авто), тому серед моделей цього японського виробника досі є чимало варіантів з двигунами без прямого впорскування бензину й турбонаддуву, на які легко встановити ГБО, як у 80-ті роки минулого століття. Також у верхній частині списку Jepp, Hyundai, Nissan — переважно версії, що прибувають зі США, і теж обладнані «атмосферними» двигунами. Зате ВАЗ, який колись разом з продукцією ЗАЗ/Daewoo очолював цей рейтинг, скоро покине першу десятку — їх стає все менше в обігу, а парк такими, на щастя, більше не поповнюється.

Також цього разу наші фахівці вирішили визначити середній вік окремих марок, які переобладнували для роботи на газовій суміші, і ось яку картину вони отримали:
- Jeep — 7 (років, середній вік)
- Toyota — 12
- Nissan — 12
- Ford — 12
- Mitsubishi — 14
- Hyundai — 14
- Renault — 16
- Volkswagen — 17
- Skoda — 18
- ВАЗ — 25

Серед окремих моделей першість отримав Nissan Rogue — типовий «американець» з «атмосферним» двигуном, як і низка інших моделей, що потрапили на слайд. Загалом «американців» тут розбавляють Skoda Octavia (ранніх версій, з двигунами сімейства MPI), а також Volkswagen Golf та Renault Megane, і приблизно половина «Пасатів», які не прибули до нас із-за океану.
- Підписуйтесь на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.