Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій мототранспорту, й визначили найпопулярніші марки у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та серед нових мотоциклів.
Динаміка ринку мотоциклів
Сегмент мотоциклів — найбільш залежний від сезонності, серед транспортних засобів, призначених для перевезень пасажирів чи вантажів. На діаграмі видно, як активізується ринок влітку, під час високого мотосезону, та наскільки знижуються обсяги продажів у міжсезоння.
Поки важко сказати, чи пройдено пік активності у сегменті, адже ще не кінець високого сезону. Наразі ж просто озвучимо числа: 9,5 тисяч сумарний обсяг сегмента. Це менше, ніж у попередньому місяці — травні, на −7,5%, проте більше, ніж було торік у червні, на +9,7%.
Серед загальної кількості 57% мотоциклів були новими (імпортованими з-за кордону), кількісно це 5408 шт.
На внутрішньому ринку було укладено 3230 угод купівлі-продажу мототехніки, що склало 44% від загальної кількості.
Ще 9% мотоциклів були імпортовані вживаними з-за кордону (852 шт.).

За окремими підсегментами динаміка торгів мотоциклами, де дуже чітко виражена сезонність, й першочергове значення має порівняння саме рік до року, виглядає наступним чином (М-М — у порівнянні до попереднього місяця, Y-Y — у порівнянні до такого ж періоду минулого року):
- Внутрішні перепродажі: −7,1% M-M, +3,6% Y-Y
- Імпорт вживаних: −2,4% M-M, +53,5% Y-Y
- Імпорт нових: −8,5% M-M, +8,6% Y-Y
Найпопулярніші мотоцикли на внутрішньому ринку
На внутрішньому ринку мотоциклів — без несподіванок: «японці» й далі кермують. Honda і Yamaha традиційно лідирують, демонструючи стабільний попит, особливо серед тих, хто цінує надійність та перевірену класику. За ними — щільна група доступних брендів: Geon, Lifan, Musstang, Bajaj. Це вибір тих, хто шукає двоколісний транспорт без переплат. Набирає обертів і Kovi — відносно новий гравець, що орієнтується на ендуро та туринг. А от BMW і Kawasaki — вже для гурманів: менше одиниць, зате з вау-ефектом на кожному світлофорі.

Найпопулярніші вживані мотоцикли, привезені з-за кордону
У сегменті «пригнаних» — справжній байкерський інтернаціонал. Найбільше ввозять класичних «японців» — Honda, Yamaha, Suzuki та Kawasaki залишаються незмінною четвіркою лідерів, що обирають як новачки, так і досвідчені райдери. Але зростає і частка мотоциклів «з характером»: Harley-Davidson упевнено тримається в середині списку, а Ducati, Indian, KTM і Triumph — нагадують, що для когось мотоцикл це не транспорт, а стиль життя. І попри вік, ці машини приїжджають з амбіціями на нове життя на українських дорогах.

Найпопулярніші нові мотоцикли
У сегменті нових мотоциклів в Україні лідирують бренди, добре знайомі покупцям із бюджетного та утилітарного сегментів — Spark, Musstang, Lifan, Geon, Kovi, Forte. Їх обирають за простоту, ремонтопридатність і доступну ціну. На додачу — стабільний попит на Bajaj та Shineray.
Але навіть на тлі економії знайшлось місце і для легенди — Honda, хоч і з меншими обсягами, але залишається важливим гравцем ринку, особливо серед тих, хто цінує якість і ресурс техніки.

У сегменті мотоциклів офіційна статистика з початку року (як, зрештою, і в попередні роки) не зафіксувала жодного випадку українського виробництва. На відміну від більшості інших категорій транспорту, де бодай трапляються локальні доробки або складання, тут — нуль. Тим часом середньомісячний попит на нові мотоцикли стабільно тримається на рівні 3,5 тисячі одиниць, навіть з урахуванням сезонності. На цьому тлі виглядає дивно, що досі ніхто не спробував створити локальний продукт — хай для початку навіть з імпортних компонентів, прикручених до власної рами. Невже це ремесло виглядає менш привабливим, ніж дванадцята кав’ярня чи восьмий барбершоп у тому ж спальному районі?
- Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.