Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у квітні 2025 року та визначили найпопулярніші моделі в трьох сегментах сідлових тягачів: імпортовані вживані, внутрішні перепродажі та нові.
Динаміка ринку сідлових тягачів
Впродовж квітня 2025 року українці сумарно придбали 1040 нових та вживаних сідлових тягачів. Цей показник на 58,3% менший, у порівнянні з результатами аналогічного періоду 2024 року, та на 11,5% менший відносно березня цього року.
Структура цього сегмента наступна: частка внутрішніх перепродажів склала 56,9% (592 шт.), імпорту вживаних сідлових тягачів — 36,5% (1246 шт.). Загальна частка «траків» з пробігом при цьому склала 93,5%.
Новими придбали 6,5% сідлових тягачів, що в кількісному вимірі дорівнює 68 шт. такої техніки.
За окремими підсегментами порівняльна динаміка ринку сідлових тягачів виглядає так:
- Внутрішні перепродажі: −7,5% M-M, −57,1% Y-Y
- Імпорт вживаних: −16,7% M-M, −59,3% Y-Y
- Імпорт нових: −13,9% M-M, −62,0% Y-Y
Найпопулярніші тягачі на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим сідловим тягачем на внутрішньому ринку в Україні впевнено залишається DAF XF. Угод щодо купівлі-продажу цієї моделі було укладено 156 шт.
Друге місце за кількістю у MAN TGX, 113 шт., третє у Volvo FH, 72 шт.
Найпопулярніші вживані сідлові тягачі, привезені з-за кордону
У квітні-2025 першість серед «пригнаних» тягачів здобув MAN TGX, який поповнив наш автопарк у кількості 102 шт. На другій сходинці MAN TGX, чий підсумок 100 перших реєстрацій. На третій позиції Volvo FH з результатом 46 траків.
- Замовляйте сідлові тягачі з Європи під ключ у компанії West Auto Hub.
Найпопулярніші нові сідлові тягачі
Серед нових моделей сідлових тягачів українські перевізники найчастіше купували Volvo FH — цей тягач розійшовся у кількості 29 шт.
Друге місце у цій категорії посів MAN TGX з підсумком 16 нових машин. Третя позиція у Scania R-Series з результатом 6 тягачів, стільки ж як і Mercedes-Benz Actros.
З літа минулого року в сегменті сідлових тягачів фіксується стійке падіння обсягів у всіх підсегментах. Жоден із них не демонструє позитивної динаміки. Найсильніше просів імпорт — надходження цих стратегічно важливих для економіки машин впало до рекордно низького рівня. Невеликий приріст відбувається лише за рахунок продажу нових тягачів, однак загальна ситуація залишається негативною. З огляду на середній вік тягачів на внутрішньому ринку (15 років) та імпортованих уживаних машин (9,5 року), за нинішньої динаміки варто очікувати подальшого старіння парку.
- Отримайте більше інформації про вантажівки чи про будь-який інший сегмент — звертайтесь до Інституту досліджень авторинку!
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.