Час підбити підсумки для сегмента електромобілів за 2024 рік: сумарний обсяг сегмента склав 77,5 тис., що на вагомі 44,6% більше, ніж було за підсумками 2023 року. Попри всі виклики, сегмент електромобілів торік продовжував впевнено зростати.
Цього разу ми мали усі шанси спостерігати рівну картину на діаграмі, проте, як це часто буває, не обійшлося без впливу певних зовнішніх чинників. Серпневий пік пов’язаний насамперед зі зростанням у частині імпорту вживаних авто та частково збільшенням обсягу проданих нових. Прискорила ринок тоді інформаційна хвиля про запровадження 15% податку на першу реєстрацію, і частина покупців заплановані на пізніше рішення вимушено перенесла на серпень. Після чого виникла «статистична яма», оскільки машини були куплені «з майбутнього». Щодо грудня — там обсяги були б більші, зокрема в частині внутрішнього ринку, проте через збій в інформаційній системі НАІС, викликаний кібератакою, сервісні центри 10 днів не надавали послуги з перереєстрації вживаного транспорту, відповідно виникло помітне просідання.
Якби вирівняти ділянки, спричинені зовнішніми впливами, можна було б дійти висновку, що сегмент електромобілів торік досягнув своєї точки насичення, і якби не ще одні «запрограмовані» події, то аналітики ІДА могли б сказати що у 2025 все так і залишиться (чи то продовжиться). Проте оскільки з 2026 року повертається повне розмитнення на електромобілі, що потягне зростання цін на них на 20...40%, очікується деяка активізація у сегменті, яка буде ставати все більш помітною з наближенням до календарного завершення поточного року. Найбільші черги зі штовханиною під пунктами митного оформлення традиційно очікуємо увечері 31 грудня.
- Не гайте час — замовте електромобіль до подорожчання у компанії West Auto Hub!
Структура сегмента за підсумками року наступна: основу складають імпортовані електромобілі з пробігом, частка таких 53,2%, або 41,2 тис. шт.
Другий за обсягами підсегмент — внутрішні перепродажі легковиків групи BEV, частка 33,7%, кількість — 26,1 тис. шт.
Нові електроавто займають 13,2% у своїй групі, а у кількісному вимірі це 10,2 тис. шт.
Як змінилися показники за цими підсегментами рік до року?
- Внутрішні перепродажі: +60,1%
- Імпорт вживаних: +37,0%
- Імпорт нових: +40,9%
Кожен з підсегментів у порівнянні з 2023 роком зріс. І хоч помісячно помітне деяке зниження обсягів у другій половині 2024, через згадані обставини (закладене у законодавство скасування пільг на розмитнення) цей чинник стимулювати збільшення обсягів торгів електромобілями цього року.
- Замовляйте інтерактивний дашборд "Парк електромобілів в Україні"
Загальний парк електричного транспорту
Станом на 31 грудня 2024 року в Україні (без урахування промислових електрокарів, тролейбусів та рейкових машин) парк електромобілів складає 139,2 тис. одиниць. Найбільше у ньому легковиків — 135,2 тис. Вантажівок на електротязі 3 тис., також є кілька електробусів (5 шт.), та близько 9 сотень мототехніки.
- Отримайте більше інформації про парк та ринок електромобілів — звертайтесь до Інституту досліджень авторинку!
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.