Щороку наш автопарк поповнюється все новішими моделями електромобілів, які своєю чергою мають достатньої ємкості батареї, щоб не потребувати щоденної підзарядки, як це було з варіантами ранніх років випуску. Тобто, оновлення парку електромобілів призводить до того, що все менше відчувається фактор «прив’язки» до домашньої (або гаражної) розетки, яка була вкрай необхідна для моделей з ємкістю батареї близько 20 кВт-год, чого вистачало на день-два поїздок.
Цей фактор раніше стримував розвиток сегмента електромобілів — кількість потенційних покупців, які мають доступ до точки підключення, скінчена. Натомість розширення мережі публічних чарджерів, здатних порівняно швидко заряджати електромобілі постійним струмом, дає нові можливості для сегмента авто на батарейній тязі.
Аналітики Інституту досліджень авторинку проаналізували набір моделей в українському парку електромобілів, та визначили, що близько 40% його резидентів мають акумулятори ємкістю понад 50 кВт-год, отже їх сміливо можна відносити до категорії «далекобійних», або щонайменше до таких, котрі придатні до міжобласних поїздок.
- Замовте електромобіль під ключ з Європи у West Auto Hub!
То що з цінами, і чи є економія, про яку так багато сказано? Отже, якщо заряджати електроавто виключно на ЕЗС (електрозарядних станціях), фактор економії не зникає: при середньому споживанні 20 кВт-год на 100 км пробігу, така дистанція обійдеться максимум у 360 грн (без змін у порівнянні з січнем). Найменш витратний варіант не надто габаритного легковика, обладнаного газобалонним обладнанням, витратить (при 12 л/100 км пропан-бунатової суміші) 450 грн. І це ще доволі оптимістичне значення, зазвичай на практиці машини з ГБО потребують більше пального.
Отже, почому кіловати на чарджерах з публічним доступом? Фахівці Інституту досліджень авторинку зібрали інформацію з мобільних додатків провідних операторів мережевих ЕЗС в Україні, та вибрали ті значення цін, які найчастіше повторювалися. Залежно від локації можуть траплятися менші або більші тарифи — це слід уточнювати у відповідних додатках операторів ЕЗС. Також на деякі станції розповсюджується тариф «за простій» — коли авто під’єднане, але зарядка не відбувається, проте цей момент ми не братимемо до уваги. Заначимо, що ця інформація надана з довідковою метою — це не рейтинг операторів ЕЗС, а лише орієнтир для тих, хто має, або планує придбати електромобіль.
У порівнянні з попереднім місяцем ціни за кіловат-години у різних операторів коливалися, без загальної тенденції щодо зростання чи зменшення. Деякі оператори майже на 2 гривні знизили тариф за АС-з'єднання, окремі підвищили ціну на DC-порти, від +0,5 до +1,75 грн.
За спостереженнями фахівців ІДА, вищі тарифи частіше на придорожніх ЕЗС, особливо якщо вони швидкісні (80...100 кВт та більше). Менші тарифи (місцями навіть на кілька гривень) переважно на ЕЗС, котрі розміщені на паркінгах різних бізнесів - готелів, торгових центрів, ресторанів тощо. Припускаючи, що подібний порядок ціноутворення спричинений тим, що ці ж бізнеси надають певну знижку від себе, аби привернути увагу більшої кількості власників ЕА (потенційних клієнтів), у наступних цінових зрізах ми переважно опиратимемось саме на придорожні ЕЗС, вважаючи їхні тарифи позбавленими локальних знижок, тобто звичайними.
Середня ціна кіловат-години отриманої через АС порт зараз складає (округлено) 13,60 грн (-0,40 грн), через DC порт — 17,36 грн (+0,36 грн).
Новини ринку ЕЗС
Найбільша паливна компанія України ОККО купує 50% одного з лідерів ринку електрозаправок, київську ТОКА - повідомляє Forbes. «Придбання частки компанії ТОКА – це інвестиція у розвиток ринку електрозарядок в Україні, яка відповідає нашій стратегії підтримки інфраструктури для електромобілів», – заявили в ОККО.
Український оператор ЕЗС та розробник рішень для них, компанія Go-To-U, оголосила про намір створення роумінгової мережі ЕЗС в Україні, й закликала інших власників станцій або мережевих операторів долучатися до їхньої структури, в яку, за інформацією від самої компанії, вже входить понад 950 тисяч чарджерів у 65 країнах. Для власників електромобілів це дозволить користуватися одним додатком для різних станцій (якщо такі будуть під'єднані у роумінгову мережу), бронювати ЕЗС на потрібний час, оплачувати отриману енергію з одного рахунку. Які переваги це може дати власникам ЕЗС, котрі вже діють та мають власне програмне забезпечення, вочевидь слід дізнаватися в ініціаторів побудови роумінгової мережі.
Якщо ви представник оператора ЕЗС, який відсутній на слайді — повідомте нам про вашу присутність на ринку, а також ваші основні тарифи.
- Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.