Після нещодавньої публікації Інституту досліджень авторинку, у якій наші фахівці оглядали найближчі планові зміни (серед котрих введення екостандарту «Євро-6» з 1 січня 2025 року), з’явилася реакція законотворців — проєкт закону № 12267.
Цей документ передбачає перенесення введення екостандарту «Євро-6» для низки транспортних засобів, які підлягають першій реєстрації в Україні, на 1 січня 2027 року. Але, для нових легкових авто все ж запропоновано залишити чинний варіант — з 1.01.2025.
Отже, як виглядатиме календар введення (та чинних) «Євро» для різних груп транспортних засобів, якщо описаний проєкт стане законом:
- "Євро-6"
Запроваджується 1.01.2025 для нових легкових автомобілів.
Запроваджується 1.01.2027 для нових та вживаних тягачів для напівпричепів, вантажних авто, спецтехніки та автобусів.
- "Євро-5"
Продовжує діяти до 31.12.2024 для нових легкових авто.
Продовжує діяти до 31.12.2026 для нових та вживаних тягачів для напівпричепів, вантажівок, спецтехніки, автобусів.
- "Євро-2"
Залишається чинним для вживаних легкових автомобілів, без визначених термінів.
Відштовхуючись від типу транспортних засобів, отримаємо наступне: для вживаних легкових машин все залишається без змін. Для нових легковиків «Євро-6» з нового року. Для нових та вживаних тягачів для напівпричепів, вантажних авто, спецтехніки та автобусів «Євро-5» залишається до кінця 2026 року, далі запроваджується «Євро-6».
Згідно з пояснювальною запискою до проєкту, «На сьогодні середній вік транспортних засобів в Україні становить близько 19-20 років. А це означає, що автомобілі, які експлуатуються в Україні, фактично відповідають екологічним стандартам «Євро-2» — «Євро-4». При цьому очікувати підвищення рівня екологічності парку транспортних засобів шляхом оновлення поповненням новими автомобілями під час війни дуже сумнівно через низький платоспроможний попит, воєнні ризики та неминуче збільшення вартості нових транспортних засобів".
З чим важко не погодитися, адже платоспроможність українських покупців справді не найвища у Європі, тому введення зараз найновішого екологічного стандарту неминуче призвело б до стагнації авторинку та суміжних бізнесів, а вимушена підтримка на ходу порівняно старих автомобілів негативно відбивалася б на екології та дорожній безпеці. Команда Інституту досліджень авторинку підтримує цю ініціативу як практичне та компромісне рішення за поточних умов.
Зважаючи на те, що у списку авторів цього документа аж 55 народних депутатів, ймовірність того, що він стане законом можна визначити як високу, при чому, можливо, це відбудеться ще цього року.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.