Всі новини

«Пригон» легковиків: у серпні прибула рекордна кількість автомобілів

Привезених із-за кордону вживаних легкових машин у серпні 2024 року на першу реєстрацію було подано 27,3 тисячі. Цей показник на 26,8% більший, ніж був у серпні-2023, і також помітно більший, ніж був місяцем раніше — на 34,3%. Ці обсяги сміливо можна вважати рекордними, адже більше «свіжопригнаних» в рамках одного місяця було лише у 2022 році, під час дії так званого «нульового розмитнення».

Проте цього разу імпортувати більше спонукали не знижені податки, а навпаки — ймовірність їхнього підвищення (до 15% від вартості авто за першу реєстрацію), тож частина дилерів та приватних автомобілістів вирішили не ризикувати, й привезти авто зараз, не очікуючи введення нового збору.

Що подавали на першу реєстрацію частіше? Ось Топ-10 виробників, попит на чиї «свіжопригнані» авто був найбільший минулого місяця:

Топ 10 виробників "свіжопригнаних" авто, серпень 2024 р.
  1. Volkswagen — 3965 шт.
  2. Audi — 2602 шт.
  3. Nissan — 2036 шт.
  4. Renault — 1903 шт.
  5. BMW — 1716 шт.
  6. Tesla — 1608 шт.
  7. Skoda — 1546 шт.
  8. Ford — 1511 шт.
  9. Hyundai — 1135 шт.
  10. Jeep — 874 шт.

Подібно до рейтингу внутрішнього ринку, першість дісталася Volkswagen, ще й з чималим охопленням — 14,5%. Крім цієї німецької марки до трійки лідерів також потрапили Audi та Nissan.

Серед окремих моделей першість у Volkswagen Golf, якому допомагає електрична версія e-Golf, котрих прибуло 189 шт. Хоча і без них Skoda Octavia, яка на 2 місці, все ж не змогла б здобути першість цього разу. Крім цих легковиків до трійки найпопулярніших «свіжопригнаних» також входить Volkswagen Passat.

Топ 10 моделей "свіжопригнаних" авто, серпень 2024 р.
  1. Volkswagen Golf — 1 252 шт.
  2. Skoda Octavia — 992 шт.
  3. Volkswagen Passat — 756 шт.
  4. Volkswagen Tiguan — 712 шт.
  5. Renault Megane — 709 шт.
  6. Audi Q5 — 695 шт.
  7. Nissan Leaf — 682 шт.
  8. Tesla Model Y — 614 шт.
  9. Tesla Model 3 — 592 шт.
  10. Audi A4 — 550 шт.

Які перспективи у сектора імпорту на найближчі місяці? Адже помітне збільшення обсягів (на третину), спричинене зовнішнім впливом на ринок, може відбитися на статистиці наступних періодів. Прокоментувати цей момент ми запросили Юлію Риковську — СЕО West Auto Hub, компанії, яка займається імпортом автотехніки, а також допомагає дилерам з доставленням, оформленням документів, сертифікацією та реєстрацією автомобілів та спецтехніки.

«Попит на авто із за кордону, який ми спостерігали у серпні, загалом не варто вважати неординарним — у поточних обставинах, на мою думку, ввозиться приблизно удвічі менше автомобілів, ніж могло б бути. Попит на авто без пробігу по Україні залишається високим, однак не всім вдається його реалізувати. У мирний час, як це й було до 2022 року, щомісяця прибувало у 1,5-2 рази більше автомобілів, і це можна вважати справжньою ємкістю цього сегмента. Але, повертаючись до поточних реалій, та до теми військового збору на першу реєстрацію автомобілів — його нардепи запроваджувати передумали. Тобто, якщо не виникне нових пропозицій від законотворців, можна припускати, що у вересні та жовтні обсяги «пригону» будуть меншими за середньостатистичні (для цього року), оскільки певний потенціал цього сегмента був реалізований поспіхом у серпні під впливом згаданих обставин».

Дякуємо Юлії Риковській за коментар, та доповнимо огляд імпорту ще деякими фактами. Зокрема, у серпні український автопарк поповнили 8 Maserati, 3 Rolls-Royce, 2 Bentley, 2 McLaren, 2 Lamborghini та по одному Ferrari й Aston Martin. Крім них варто згадати перший в Україні Tesla Cybertruck, який отримав українську «прописку» завдяки допомозі фахівців West Auto Hub.

Середній вік легковиків, які влилися до українського парку наприкінці літа склав 8,6 року, а за типом двигуна переважають бензинові версії — таких 45,1%. Також чималий попит є на дизелі, що підтверджує частка у 25,8%, і на електромобілі, присутність яких постійно збільшується, й зараз у сегменті імпорту складає 19,8% — тобто фактично 1/5 від усіх новоприбулих авто. Решта поділили між собою легковики з гібридними силовими установками (5%), оснащені ГБО (4,1%), та «газові» LPI (0,2%).

  • Потрібно більше інформації про імпорт авто, чи про будь-який інший сегмент? — Звертайтесь до Інституту досліджень авторинку!

Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Останні новини