Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій легкових авто та визначили Топ-20 найпопулярніших вживаних моделей, які купували (та переоформлювали) в Україні у травні.
На внутрішньому ринку впродовж травня сервісні центри МВС зареєстрували 162,2 тис. угод купівлі-продажу вживаних легковиків. Це майже удвічі, на 90,7% більше у порівнянні з травнем 2023 року, та на 29,6% більше, ніж було у квітні-2024. Загалом це абсолютний кількісний рекорд для внутрішнього ринку, щонайменше за минулі 10 років.
Однак перш ніж перейти до детального огляду цього сегмента авторинку, варто зазначити, що цього разу картина марок та моделей може не повною мірою відповідати дійсності. Оскільки, як зазначають аналітики Інституту досліджень авторинку, є значна ймовірність, що близько 50% угод були оформлені між членами сімей або родичами. До таких дій українців спонукають нові закони про мобілізацію, які набули чинності, і в яких міститься норма щодо потенційного вилучення автомобілів у фізичних осіб на оборонні потреби, якщо така особа володіє більше ніж одним транспортним засобом.
Тому варто припускати, що у травні кількість фактичних продажів залишилася на рівні попередніх місяців, тобто близько 80...85 тисяч угод, а картина ринку може бути певною мірою змінена так званими «другими у сім’ї автомобілями», які найчастіше переоформлювали на інших осіб, щоб зняти з себе «зайві» транспортні засоби.
- Перевірені автомобілі в наявності, доступні до огляду та тест-драйву в будь-який зручний час, від West Auto Hub.
Найпопулярніші марки на внутрішньому ринку
Попри ймовірний вплив згаданих зовнішніх чинників, лідером серед виробників легковиків, щодо яких у травні на внутрішньому ринку найчастіше укладали угоди купівлі-продажу, залишається Volkswagen: цих легковиків було офіційно переоформлено 20,8 тис., що складає 12,8% від загального обсягу всіх угод.
На другому місці Renault з часткою 6,2% та 10 тис. угод. На третьому — Toyota (5,6%, 9,1 тис.). Четверте місце з часткою 5,5% та 8,9 тис. переоформлених автівок дісталося ВАЗ. Замикає першу п’ятірку Skoda з часткою 5,4% та 8,7 тис. угод.
- Volkswagen — 20 795 шт.
- Renault — 10 014 шт.
- Toyota — 9121 шт.
- ВАЗ/Lada — 8909 шт.
- Skoda — 8710 шт.
- Ford — 8103 шт.
- Mercedes-Benz — 7624 шт.
- Hyundai — 7467 шт.
- BMW — 7053 шт.
- Opel — 6979 шт.
- Nissan — 6854 шт.
- Audi — 6536 шт.
- Mitsubishi — 5128 шт.
- KIA — 4839 шт.
- Chevrolet — 4526 шт.
- Mazda — 4131 шт.
- Daewoo — 3707 шт.
- Peugeot — 3298 шт.
- Honda — 3025 шт.
- ЗАЗ — 2937 шт.
Найпопулярніші моделі на внутрішньому ринку
Перше місце за кількістю переоформлень у травні, всупереч усім зовнішнім впливам на ринок, вкотре зайняв давній лідер українського вторинного авторинку Volkswagen Passat (5,7 тис. угод). На другому місці знаходиться Skoda Octavia (4,9 тис. угод).
Третю сходинку зайняв Volkswagen Golf (4,1 тис. угод), на четвертій досі тримається Daewoo Lanos (3,3 тис. угод). Замикає першу п’ятірку Renault Megane (2,9 тис. угод).
Перша п’ятірка моделей, навіть з урахуванням нетипової активності автомобілістів щодо перереєстрацій, не змінилася — що пояснюється наповненістю парку популярними моделями, які й складають активну частину ринку.
Загалом Топ-20 вживаних легковиків на внутрішньому ринку у травні 2024 року виглядає так:
- Volkswagen Passat — 5662 шт.
- Skoda Octavia — 4944 шт.
- Volkswagen Golf — 4112 шт.
- ЗАЗ/Daewoo Lanos — 3320 шт.
- Renault Megane — 2884 шт.
- Ford Focus — 2463 шт.
- Opel Astra — 2129 шт.
- Volkswagen Transporter — 2126 шт.
- Skoda Fabia — 1929 шт.
- BMW 5 Series — 1894 шт.
- BMW 3 Series — 1785 шт.
- Toyota Camry — 1776 шт.
- Chevrolet Aveo — 1774 шт.
- Audi A6 — 1758 шт.
- Toyota RAV4 — 1662 шт.
- BMW X5 — 1603 шт.
- Audi A4 — 1580 шт.
- Mitsubishi Outlander — 1559 шт.
- Mercedes-Benz E-Class — 1551 шт.
- Mercedes-Benz Vito — 1446 шт.
Попри нетипово велику кількість угод купівлі-продажу, картина щодо марок та моделей не зазнала значних змін, оскільки набір марок/моделей на авторинку зазвичай корелюється з активною частиною (тобто тими, які перебувають в регулярній експлуатації) парку автомобілів, відповідно продають те, на чому їздять, і, за аналогією, їздять на тому, чим торгують.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.