Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у червні та визначили 20 найпопулярніших моделей малої комерційної техніки в трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових авто. Обсяги продажів поступово повертаються до показників ринку, які були до 24 лютого 2022 року.
Динаміка ринку LCV
У червні українці придбали 5,4 тисячі легких комерційних транспортних засобів повною масою до 3,5 тонн. Це — на 12,5% більше, ніж за аналогічний період минулого року, і на 3,8% більше, ніж у травні-2023.
Більшість малих комерційних авто у травні уже звично придбали на внутрішньому ринку: 4 тисячі (73,9%). З-за кордону привезли 931 вживаний LCV (17,3%).
Нових імпортних LCV продали 436 штук, ще 37 зареєстрованих легких вантажівок переобладнали українські підприємства з імпортних шасі чи машинокомплектів. Загалом продажі нових LCV склали 8,8% від загальної кількості придбаної малої комерційної техніки.
Найпопулярніші LCV на внутрішньому ринку
Найбільш затребуваними на внутрішньому рикну були вживані фургони (2,9 тис. шт.), вантажопасажирські (193 шт.), а також бортові тентовані (183 шт.), бортові (181 шт.) та фургони рефрижератори (88 шт.).
Незмінну першість на внутрішньому ринку уже багато років поспіль утримує Mercedes-Benz Sprinter (554 шт. у червні). Шасі цього авто використовують для різноманітних надбудов — від класичних фургонів, до рефрижераторів та іншого типу спеціалізованої техніки для малого та середнього бізнесу. На друге місце рейтингу знову піднявся російський ГАЗ 3302 «Газель» (360 шт.). Такі авто обирають через все ще значну загальну кількість цих транспортних засобів на ринку, дешевшу вартість, а також простоту та дешевизну експлуатації. З початком повномасштабної війни торгівля з країною-агресором заборонена, звідки раніше постачали більшість запчастин то цих машин, що призведе до ускладнення ремонту авто російських брендів. Тому кількість ГАЗів на ринку неминуче буде зменшуватися, поступово заміщуючись імпортними аналогами.
Третє місце посів Renault Master, продажі котрого кількісно не зменшилися у порівнянні з минулим місяцем, проте червневий показник — 353 шт. — зміг забезпечити лише 3 позицію в рейтингу (-1 позиція).
На четвертій сходинці розмістився Ford Transit (231 шт.), а на п’ятій — популярне Renault Kangoo (216 шт.).
- Mercedes-Benz Sprinter — 554 шт.
- ГАЗ 3302 «Газель» — 360 шт.
- Renault Master — 353 шт.
- Ford Transit — 231 шт.
- Renault Kangoo — 216 шт.
- Volkswagen Transporter — 211 шт.
- Renault Traffic — 138 шт.
- Mercedes-Benz Vito — 126 шт.
- Volkswagen LT — 125 шт.
- Volkswagen Crafter — 123 шт.
- Volkswagen Caddy — 112 шт.
- Fiat Doblo — 106 шт.
- Opel Vivaro — 96 шт.
- Fiat Ducato — 91 шт.
- Opel Movano — 81 шт.
- Mercedes-Benz T1/T2 — 80 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) — 70 шт.
- Citroen Berlingo — 63 шт.
- Peugeot Boxer — 61 шт.
- Citroen Jumper — 46 шт.
Найпопулярніші вживані LCV, привезені з-за кордону
З-за кордону найчастіше привозили вживані фургони (705 шт.), фургони рефрижератори (66 шт.), бортові тентовані (47 шт.), фургони з гідробортом (26 шт.) та платформи (17 шт.).
Лідером імпортних вживаних LCV залишається Renault Master (228 шт.), на другому місці розмістився Mercedes-Benz Sprinter (221 шт.), а третю сходинку зайняв Volkswagen Crafter (76 шт.).
Також у топ-5 потрапили Renault Traffic (65 шт.) та Renault Kangoo (59 шт.).
- Renault Master — 228 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 221 шт.
- Volkswagen Crafter — 76 шт.
- Renault Traffic — 65 шт.
- Renault Kangoo — 59 шт.
- Opel Vivaro — 36 шт.
- Opel Movano — 31 шт.
- Volkswagen Transporter — 30 шт.
- Ford Transit — 28 шт.
- Mercedes-Benz Vito — 22 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) — 21 шт.
- Ford Transit Custom — 20 шт.
- Nissan NV200 — 14 шт.
- Volkswagen Caddy — 11 шт.
- Fiat Ducato — 8 шт.
- MAN TGE — 8 шт.
- Citroen Berlingo — 5 шт.
- Peugeot Boxer — 5 шт.
- Renault Dokker — 4 шт.
- Peugeot Partner — 3 шт.
Цікаво, що вподобання українців у вживаній малій комерційній техніці з-за кордону дуже стабільні: рейтинг моделей майже не змінюються від місяця до місяця, кількісні показники також змінюються мінімально. Водночас потенціал цього сегменту ринку розкритий недостатньо: ввозити вживані LCV з-за кордону вигідно лише віком до 5 років, адже на все що старше нараховується у 40 разів вищий акцизний податок, що робить імпорт економічно невигідним. Через низьку купівельну спроможність і відсутність доступних програм фінансування, придбати новий автомобіль надто складно, тому покупці змушені задовольняти попит, купуючи вживані LCV авто на внутрішньому ринку. Така ситуація зменшує вибір, підвищує ціни на ринку та зістарює його.
Найпопулярніші нові LCV
Серед нової малої комерційної техніки найпопулярнішими були фургони (365 шт.), фургони рефрижератори (14 шт.), бортові з дубль кабіною (10 шт.), бортові тентовані (7 шт.) та вантажопасажирські (6 шт.).
Лідером сегмента нових LCV у червні став Renault Master, піднявшись на одну сходинку в рейтингу. Таких моделей вперше зареєстрували 159 шт.
На другому місці розташувався Renault Express (64 шт.). Зросли продажі Peugeot Partner (27 шт.), що дало змогу зайняти 3 місце за підсумками червня.
Четверте місце посів Fiat Ducato (19 шт.), а замикає першу п’ятірку Mercedes-Benz Sprinter (17 шт.).
- Renault Master — 159 шт.
- Renault Express — 64 шт.
- Peugeot Partner — 27 шт.
- Fiat Ducato — 19 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 17 шт.
- Volkswagen Crafter — 15 шт.
- Ford Transit Custom — 14 шт.
- Toyota Proace — 13 шт.
- Fiat Fiorino — 9 шт.
- Peugeot Boxer — 9 шт.
- Opel Combo — 7 шт.
- Citroen Jumper — 5 шт.
- Volkswagen Transporter — 5 шт.
- Citroen Berlingo — 3 шт.
- Ford Tourneo — 2 шт.
- Volkswagen Caddy — 2 шт.
- Dong Feng C32 — 1 шт.
- Fiat Doblo — 1 шт.
- Ford Transit — 1 шт.
- Hyundai Staria — 1 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) — 1 шт.
- Белава 23С22 (на базі Газель Next) — 1 шт.
- ТК CTRJR-ВП6 (на базі Сitroen Jumper) — 1 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.