Продажі малої комерційної техніки у травні виявилися рекордними. Топ-15 моделей
Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у травні та визначили 15 найпопулярніших моделей малої комерційної техніки в трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових авто. Продажі нової малої комерційної техніки виявилися рекордними.
Динаміка ринку LCV
У травні українці придбали 5,2 тисячі легких комерційних транспортних засобів повною масою до 3,5 тонн. Це — на 23,1% більше, ніж за аналогічний період минулого року, і на 7,7% більше, ніж у квітні-2023.
Більшість малих комерційних авто у травні уже звично придбали на внутрішньому ринку: 3,8 тисячі (72,5%). З-за кордону привезли 916 вживаних LCV (17,6%).
Нових імпортних LCV продали 430 штук, ще 88 зареєстрованих легких вантажівок переобладнали українські підприємства з імпортних шасі чи машинокомплектів. Загалом продажі нових LCV склали 9,9% від загальної кількості придбаної малої комерційної техніки. Такий показник виявився рекордним за останні 12 місяців — як кількісно, так і часткою.
Найпопулярніші LCV на внутрішньому ринку
Найбільш затребуваними на внутрішньому рикну були вживані фургони (2,8 тис. шт.), бортові тентовані (167 шт.), вантажопасажирські (164 шт.), а також бортові (121 шт.) та платформи (79 шт.).
Незмінну першість на внутрішньому ринку уже багато років поспіль утримує Mercedes-Benz Sprinter (583 шт. у травні). Шасі цього авто використовують для різноманітних надбудов — від класичних фургонів, до рефрижераторів та іншого типу спеціалізованої техніки для малого та середнього бізнесу. На другому місці рейтингу впевнено тримається Renault Master (341 шт.), який використовують аналогічно до попередньої моделі — у різних варіантах кузова та призначення.
Інтерес до російського ГАЗ 3302 «Газель» все ще зберігається (272 шт. у травні, 3 місце) через значну загальну кількість цих транспортних засобів на ринку. Раніше такі автомобілі обирали через дешевшу вартість, простоту та дешевизну експлуатації, проте з початком повномасштабної війни торгівля з країною-агресором заборонена, звідки раніше постачали більшість запчастин то цих машин, що неминуче призведе до ускладнення ремонту авто російських брендів. Отже, кількість ГАЗів на ринку неминуче буде зменшуватися, поступово заміщуючись імпортними аналогами.
Четверте місце зайняв Ford Transit (-1 позиція, 257 шт.), а п’яте — популярне Renault Kangoo (190 шт.).
- Mercedes-Benz Sprinter — 583 шт.
- Renault Master — 341 шт.
- ГАЗ 3302 «Газель» — 272 шт.
- Ford Transit — 257 шт.
- Renault Kangoo — 190 шт.
- Volkswagen Transporter — 186 шт.
- Renault Traffic — 123 шт.
- Volkswagen Crafter — 113 шт.
- Volkswagen LT — 110 шт.
- Mercedes-Benz Vito — 108 шт.
- Fiat Doblo — 102 шт.
- Volkswagen Caddy — 102 шт.
- Fiat Ducato — 100 шт.
- Opel Vivaro — 89 шт.
- Opel Movano — 88 шт.
Найпопулярніші вживані LCV, привезені з-за кордону
З-за кордону найчастіше привозили вживані фургони (680 шт.), фургони рефрижератори (66 шт.), бортові тентовані (51 шт.), фургони з гідробортом (29 шт.) та бортові з дубль кабіною (17 шт.).
Лідером імпортних вживаних LCV залишається Renault Master (261 шт.), на другому місці розмістився Mercedes-Benz Sprinter (190 шт.), а третю сходинку зайняв Volkswagen Crafter (70 шт.).
Також у топ-5 потрапили Renault Traffic (61 шт.) та Opel Movano (40 шт.).
- Renault Master — 261 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 190 шт.
- Volkswagen Crafter — 70 шт.
- Renault Traffic — 61 шт.
- Opel Movano — 40 шт.
- Renault Kangoo — 36 шт.
- Ford Transit — 34 шт.
- Opel Vivaro — 24 шт.
- Volkswagen Transporter — 23 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) — 22 шт.
- Mercedes-Benz Vito — 17 шт.
- Ford Transit Custom — 16 шт.
- Fiat Ducato — 13 шт.
- Nissan NV200 — 11 шт.
- Volkswagen Caddy — 11 шт.
Цікаво, що вподобання українців у вживаній малій комерційній техніці з-за кордону дуже стабільні: рейтинг моделей майже не змінюються від місяця до місяця, кількісні показники також змінюються мінімально. Водночас потенціал цього сегменту ринку розкритий недостатньо: ввозити вживані LCV з-за кордону вигідно лише віком до 5 років, адже на все що старше нараховується у 40 разів вищий акцизний податок, що робить імпорт економічно невигідним. Через низьку купівельну спроможність і відсутність доступних програм фінансування, придбати новий автомобіль надто складно, тому покупці змушені задовольняти попит, купуючи вживані LCV авто на внутрішньому ринку. Така ситуація зменшує вибір, підвищує ціни на ринку та зістарює його.
Найпопулярніші нові LCV
Серед нової малої комерційної техніки найпопулярнішими були фургони (362 шт.), аварійно-ремонтні (7 шт.), бортові тентовані (6 шт.), вантажопасажирські (6 шт.) та бортові з дубль кабіною (5 шт.).
Лідером сегмента нових LCV у квітні залишається Renault Express, таких авто вперше зареєстрували 134 штуки, і кількість продажів цих моделей щомісяця зростає.
На другому місці розташувався Renault Master (103 шт.). Також зросли продажі Peugeot Boxer (25 шт.), що дало змогу піднятися на одну сходинку та зайняти 3 місце за підсумками травня.
На четверте місце опустився Volkswagen Crafter, який розмістився на третій сходинці (19 шт., −1 позиція). Замикає першу п’ятірку Citroen Berlingo (17 шт.).
- Renault Express — 134 шт.
- Renault Master — 103 шт.
- Peugeot Boxer — 25 шт.
- Volkswagen Crafter- 19 шт.
- Citroen Berlingo — 17 шт.
- Volkswagen Caddy — 11 шт.
- Opel Combo — 10 шт.
- Fiat Ducato — 9 шт.
- Fiat Fiorino — 7 шт.
- Peugeot Partner — 7 шт.
- Citroen Jumper — 6 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 4 шт.
- Peugeot Expert — 3 шт.
- Volkswagen Transporter — 3 шт.
- Fiat Doblo — 2 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.