Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у березні та визначили топ моделей в трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
В березні українці придбали 2,2 тисячі вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни (окрім тягачів). Це на 2100% більше, ніж за аналогічний період минулого року і на 29,4% більше, ніж у лютому-2023.
Більшість із вантажівок в березні придбали на внутрішньому ринку: 84,1% (1,9 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 7,1% вантажних автомобілів (157 шт.).
Нових вантажівок придбали ще менше: 51 імпортну та 142 переобладнані в Україні (сумарно 193 шт., 8,8%). Такий показник виявився рекордним за останні 12 місяців: продажі вантажівок, як і в сегменті легковиків, наздоганяють "довоєнні" показники.
Найпопулярніші вантажівки на внутрішньому ринку
Лідером внутрішніх перепродажів за підсумками березня залишаються вантажівки на базі Mercedes-Benz T1/T2 (100 угод купівлі-продажу). Шасі цих авто залишаються популярними уже багато років поспіль для різноманітних надбудов на їх основі. Попри те, що ці моделі зняті з виробництва понад 20 років тому, українці активно їх купують, в першу чергу - через складну економічну ситуацію та неможливість придбати новіший автомобіль.
На другому місці розмістився популярний Mercedes-Benz Sprinter (87 угод), який також використовують як платформу для різних вантажних надбудов.
Третє місце зайняв Mercedes-Benz Atego (82 угоди), а четверте - КамАЗ 5320 (75 угод). Останній, у порівнянні з минулим місяцем, опустився на дві сходинки донизу.
Замикає топ-5 серія сімейство легких вантажівок MAN L2000 (63 шт.)
- Mercedes-Benz T1/T2 - 100 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter - 87 шт.
- Mercedes-Benz Atego - 82 шт.
- КамАЗ 5320 - 75 шт.
- ГАЗ 3507 - 63 шт.
- MAN L2000 - 63 шт.
- КамАЗ 5511 - 56 шт.
- ЗИЛ 130 - 55 шт.
- MAN TGA - 49 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) - 48 шт.
- ГАЗ 53 - 43 шт.
- DAF CF - 42 шт.
- ЗИЛ 131 - 39 шт.
- DAF XF - 38 шт.
- MAN TGL - 37 шт.
Примітно, що 6 із 15 найпопулярніших вантажівок березня виявилися моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тони, проданих на внутрішньому ринку у березні 2023 року, склав 23,3 року.
Найпопулярніші вживані вантажівки, привезені з-за кордону
З-за кордону у березні найбільше привозили вживані Mercedes-Benz Atego (26 шт.). Вживаний Mercedes-Benz Sprinter, котрий традиційно очолював рейтинг цього сегмента ринку, опустився на друге місце (24 шт.).
Третє місце зайняв MAN TGL (18 шт.), а замикає першу п'ятірку Iveco Daily (17 шт.).
- Mercedes-Benz Atego - 26 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter - 24 шт.
- MAN TGL - 18 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) - 17 шт.
- MAN TGX - 11 шт.
- DAF XF - 10 шт.
- MAN TGM - 7 шт.
- MAN TGS - 7 шт.
- Renault Premium - 5 шт.
- DAF CF - 4 шт.
- Mitsubishi Canter - 3 шт.
- Mercedes-Benz Axor - 2 шт.
- Volvo FH - 2 шт.
- Volvo FL - 2 шт.
- Volvo FM - 2 шт.
Середній вік імпортних вживаних вантажівок масою понад 3,5 тони, вперше зареєстрованих у березні 2023 року, склав 9 років.
Найпопулярніші нові вантажівки
Серед нових імпортних авто найпопулярнішими були вантажівки RENAULT (20 шт.), XCMG (6 шт.) та VOLKSWAGEN (5 шт.).
- RENAULT - 20 шт.
- XCMG - 6 шт.
- VOLKSWAGEN - 5 шт.
- FIAT - 4 шт.
- TATRA - 4 шт.
- FORD - 3 шт.
- SINOTRUK - 3 шт.
- БЕЛАВА - 1 шт.
- МАЗ - 1 шт.
- MAN - 1 шт.
- PEUGEOT - 1 шт.
- SCANIA - 1 шт.
- VOLVO - 1 шт.
Серед переобладнаних в Україні вантажівок масою понад 3,5 т найпопулярнішими в березні стали авто марки ISUZU (44 шт.), REFORM (28 шт.) та АТ (13 шт.).
- ISUZU - 44 шт.
- REFORM - 28 шт.
- АТ - 13 шт.
- СКС - 13 шт.
- ТК - 9 шт.
- INTERCARGO TRUCK - 9 шт.
- АМ - 5 шт.
- ВКК СПЕЦМАШ - 5 шт.
- ЗСО - 3 шт.
- ФПВ - 3 шт.
- AVTR - 3 шт.
- ВЕЛМАШ-УКРАЇНА - 1 шт.
- КОБАЛЬТ - 1 шт.
- ПІДЙОМНІ МЕХАНІЗМИ - 1 шт.
- СБМ - 1 шт.
- УМЗ МОДУС - 1 шт.
- CARGOBUD - 1 шт.
- TAD - 1 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.