Пік продажів напівпричепів минув. Підсумки січня
Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у січні та визначили топ брендів в трьох сегментах напівпричепів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Динаміка ринку напівпричепів
У січні українці придбали 3,5 тисячі нових та вживаних напівпричепів. Це на 59,1% більше, ніж за аналогічний період минулого 2022 року, та майже так само, ніж у грудні-2022. Ринок напівпричепів нерозривно пов’язаний із продажами сідлових тягачів, тому спад продажів після вересневого піка помітний у цих обох сегментах.
За підсумками січня, 49,9% від усіх напівпричепів купили на внутрішньому ринку (1,8 тис. угод). З-за кордону привезли 1,4 тис. вживаних напівпричепів, що склало 40,4% від загальної кількості. При цьому частка імпорту скорочується уже третій місяць поспіль.
Лише 9,7% напівпричепів придбали новими (343 шт.). З них 37 штук виготовили в Україні, а решта 306 шт. були імпортовані новими з-за кордону.
Найпопулярніші напівпричепи на внутрішньому ринку
Найбільш затребуваними на внутрішньому ринку у січні виявилися напівпричепи-самоскиди. Таких придбали 22,3% або 389 шт. кількісно. Також популярністю користувалися тентовані платформи (318 шт., 18,3%) і цистерни (270 шт.).
До топ-5 потрапили також напівпричепи-платформи (228 шт.) та напівпричепи для транспортування контейнерів (217 шт.).
Щодо брендів, то лідером внутрішнього ринку напівпричепів залишається німецький Shmitz. Серед усіх напівпричепів їх було 15,9% (279 шт.).
Друге і третє місця зайняли також німецькі бренди — Koegel (233 шт., 13,2%) та Krone (190 шт., 10,8%) відповідно.
На четвертому місці розмістився турецький бренд Ali Riza Usta (5,7%, 100 шт.). Замикає першу п’ятірку австрійський Schwarzmuller (4,7%, 82 шт.).
Найпопулярніші вживані напівпричепи, привезені з-за кордону
З-за кордону протягом січня 2023 року найбільше привозили напівпричепи-самоскиди (33,5%, 477 шт.) і тентовані напівпричепи (27,3%, 390 шт.).
В перелік потрапили також тентовані платформи (13%, 186 шт.), цистерни (10,7%, 153 шт.) і напівпричепи-фургони (99 шт.).
Першим в переліку найпопулярніших вживаних напівпричепів, привезених з-за кордону, виявився бренд Shmitz. Його частка склала 25% (356 шт.). Він же очолює рейтинг внутрішніх перепродажів.
Друге місце посів бренд Krone (144 шт., 10,1%). На третьому місці розташувався Koegel (138 шт., 9,7%), а на четвертому - Wielton (63 шт., 4,4%).
Замикає п'ятірку французький Benalu (55 шт., 3,9%).
Найпопулярніші нові напівпричепи
Майже половина від усіх нових напівпричепів, проданих у січні, це напівпричепи-самоскиди (125 шт., 40,2%). Ще 35,4% зайняли напівпричепи-цистерни (110 шт.). Третє місце з часткою 12,9% (40 шт.) зайняли напівпричепи-фургони, а четверте — тентовані платформи (16 шт., 5,1%). Замикають топ-5 тентовані напівпричепи (11 шт., 3,5%).
Рейтинг брендів нових напівпричепів січня очолив німецький Shmitz (20,4%, 70 шт.), друге та третє місце зайняли польські Bodex (13,4%, 46 шт.) та Wielton (9,9%, 34 шт.) відповідно.
На четвертій сходинці розташувався український бренд Everlast (6,1%, 21 шт.), а на п'ятому - турецький Ali Riza Usta (5,2%, 18 шт.).
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.