Один з найстаріших сегментів авторинку: як змінились продажі вантажівок у 2022 році
Сегмент вантажівок масою понад 3,5 тонни виявився одним з найстаріших на українському авторинку. Обсяги імпорту вживаних вантажних авто суттєво знизилися після скасування так званого нульового розмитнення, а станом на кінець 2022 року продажі загалом стабілізувалися на позначці близько 1,7 тисячі авто щомісяця. Експерти Інституту досліджень авторинку визначили, у яких областях найчастіше купують авто цієї категорії та топ-25 моделей на внутрішньому ринку, серед «свіжопригнаних» та нових вантажівок.
Динаміка ринку вантажівок
У грудні українці придбали майже 1,7 тисячі нових і вживаних вантажних транспортних засобів повною масою понад 3,5 тонни, за виключенням сідлових тягачів. Це на −51,2% менше, ніж у грудні 2021 року та на 1% більше, ніж у листопаді-2022.
Загалом протягом 2022 року українці придбали 19,9 тисячі вантажних автомобілів масою понад 3,5 тонни. Це — на 40,8% менше, ніж у 2021 році.
Більшість вантажівок (74,4%, 14,8 тис.) у 2022 році придбали на внутрішньому ринку. Ще 18,2% (3,6 тис.) привезли вживаними з-за кордону. Лише 7,4% (1,5 тис.) вантажних авто купили новими. З цієї кількості 837 шт. були переобладнані українськими підприємствами з імпортних машинокомплектів або шасі.
Найактивнішим місяцем після початку повномасштабної війни у досліджуваному сегменті ринку виявився червень — протягом цього місяця українці придбали 2,2 тисячі вантажних авто. Такого показника вдалося досягнути завдяки дії так званого «нульового» розмитнення, коли частка імпорту цих авто з пробігом була суттєво вищою (38,2% у червні). Після повернення митних платежів обсяги ввезення авто з-за кордону знизилися (у грудні частка склала 7,8%, що кількісно дорівнює 130 шт.), а більшість вантажівок зараз купують на внутрішньому ринку.
У яких областях найбільше купують вантажівки
У 2022 році найбільше нових і вживаних вантажівок зареєстрували у Київській області (1,9 тис.), що склало 9,4% від загальної кількості. У Львівській області реєстраційні дії пройшли ще 1,7 тис. авто цієї категорії (8,7%).
Третє місце в рейтингу зайняло місто Київ (1,7 тис., 8,7%). На четвертій сходинці розташувалася Дніпропетровська область (1,6 тис., 7,8%), а замикає першу п'ятірку Одеська область (1,1 тис., 5,4%).
- Київська — 1 881 шт.
- Львівська — 1 742 шт.
- місто Київ — 1 732 шт.
- Дніпропетровська — 1 560 шт.
- Одеська — 1 074 шт.
- Вінницька — 982 шт.
- Волинська — 965 шт.
- Рівненська — 906 шт.
- Полтавська — 816 шт.
- Черкаська — 790 шт.
- Тернопільська — 789 шт.
- Хмельницька — 747 шт.
- Кіровоградська — 741 шт.
- Чернівецька — 741 шт.
- Івано-Франківська — 707 шт.
- Закарпатська — 681 шт.
- Харківська — 669 шт.
- Житомирська — 495 шт.
- Запорізька — 473 шт.
- Миколаївська — 394 шт.
- Сумська — 386 шт.
- Чернігівська — 326 шт.
- Донецька — 155 шт.
- Луганська — 90 шт.
- Херсонська — 82 шт.
ТОП найпопулярніших вантажівок на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим вантажним автомобілем на внутрішньому ринку у 2022 році став Mercedes-Benz T1/T2 (905 шт.). Ці вантажівки не випускають із середини 90-х років минулого століття, а їх шасі сьогодні використовують для різних потреб.
Ну другому місці розмістився Mercedes-Benz Atego (672 шт.), а на третьому — радянсько-російський КамАЗ 5320 (625 шт.).
Четверту позицію зайняв Mercedes-Benz Sprinter (614 шт.). Замикає п’ятірку ще один КамАЗ — 5511 (456 шт.).
Загалом серед 25 найпопулярніших вантажівок у 2022 році, майже половина (12 штук) — це продукція радянського або російського автопрому. Загалом сегмент внутрішніх перепродажів вантажних авто масою понад 3,5 тонни — один з найстаріших на українському авторинку: середній вік таких машин складає 23,4 року.
- Mercedes-Benz T1/T2 — 905 шт.
- Mercedes-Benz Atego — 672 шт.
- КамАЗ 5320 — 625 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 614 шт.
- КамАЗ 5511 — 456 шт.
- ЗИЛ 130 — 443 шт.
- MAN L2000 — 395 шт.
- ГАЗ 3307 — 375 шт.
- ГАЗ 3507 — 361 шт.
- ЗИЛ 131 — 348 шт.
- MAN TGA — 340 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) — 337 шт.
- ЗИЛ 554 — 322 шт.
- DAF CF — 321 шт.
- MAN TGL — 309 шт.
- DAF XF — 282 шт.
- КамАЗ 5510 — 274 шт.
- Renault Premium — 265 шт.
- ГАЗ 53 — 260 шт.
- ЗИЛ 4502 — 216 шт.
- Mercedes-Benz Actros — 213 шт.
- TATA LPT 613 — 213 шт.
- ГАЗ 3309 — 202 шт.
- Iveco EuroCargo — 198 шт.
- ГАЗ 66 — 182 шт.
ТОП імпортованих вживаних вантажівок
Лідером «свіжопригнаних» вантажних авто за підсумками 2022 року став MAN TGL (415 шт.). На другому місці розмістився Mercedes-Benz Atego (393 шт.), а на третьому — популярний Mercedes-Benz Sprinter (266 шт.).
Четверте місце зайняв Iveco Daily (232 шт.), а п’яте — MAN TGS (185 шт.).
- MAN TGL — 415 шт.
- Mercedes-Benz Atego — 393 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 266 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) — 232 шт.
- MAN TGS — 185 шт.
- MAN TGX — 180 шт.
- MAN TGM — 155 шт.
- DAF CF — 151 шт.
- DAF XF — 143 шт.
- Mercedes-Benz Actros — 137 шт.
- Iveco EuroCargo — 112 шт.
- Volvo FH — 111 шт.
- DAF LF — 106 шт.
- Renault Premium — 104 шт.
- Renault Midlum — 80 шт.
- Volkswagen Crafter — 79 шт.
- Mercedes-Benz Axor — 78 шт.
- Scania R-Series — 78 шт.
- Volvo FM — 73 шт.
- Nissan NV 1500 — 64 шт.
- Scania P-Series — 48 шт.
- Volvo FL — 46 шт.
- Volvo FE — 37 шт.
- Renault Master — 35 шт.
- Mitsubishi Canter — 34 шт.
ТОП нових вантажівок
Перше місце серед нових вантажівок за підсумками 2022 року зайняла Scania P-Series (74 шт.). На другому місці розмістився спеціалізований Ford Transit (57 шт.), а на третьому — Mercedes-Benz Arocs (50 шт.).
В першу п’ятірку також потрапили Iveco Trakker (44 шт.) та КамАЗ 6511 (34 шт.).
- Scania P-Series — 74 шт.
- Ford Transit (спеціалізований) — 57 шт.
- Mercedes-Benz Arocs — 50 шт.
- Iveco Trakker — 44 шт.
- КамАЗ 6511 — 34 шт.
- Ford Trucks 4142 — 28 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) — 26 шт.
- Iveco EuroCargo — 25 шт.
- ГАЗель Next — 24 шт.
- MAN TGS — 22 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.