Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні протягом листопада та визначили топ брендів в трьох сегментах напівпричепів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Динаміка ринку напівпричепів
У листопаді 2022 року українці придбали 3,9 тисячі нових та вживаних напівпричепів. Це на 50,7% більше, ніж за аналогічний період минулого 2021 року, на та -4,3% менше, ніж у жовтні-2022. Тобто, можна констатувати, що пік продажів напівпричепів, як і сідлових тягачів, минув, проте попит на ці категорії транспортних засобів зберігається на вищому рівні, ніж минулого року. Причина — зміна логістичних шляхів та потреба у перевезенні великої кількості товарів саме автомобільним транспортом.
За підсумками жовтня, 49,8% від усіх напівпричепів привезли з-за кордону вживаними (2 тис. шт.), а 41,9% купили на внутрішньому ринку (1,7 тис. угод). Лише 8,3% напівпричепів придбали новими (327 шт.). З них 35 штук виготовили в Україні, а решта 292 шт. імпортовані новими з-за кордону.
Найпопулярніші напівпричепи на внутрішньому ринку
Найбільш затребуваними на внутрішньому ринку у жовтні виявилися напівпричепи-самоскиди. Таких придбали 23% або 377 шт. кількісно. Також популярністю користувалися платформи (303 шт.) і тентовані платформи (243 шт.).
До топ-5 потрапили також напівпричепи для перевезення контейнерів (217 шт.) та цистерни (175 шт.).
Щодо брендів, то лідером внутрішнього ринку напівпричепів у листопаді, як і у жовтні, виявився німецький Shmitz. Серед усіх напівпричепів їх було 16,8% (277 шт.).
Друге і третє місця зайняли також німецькі бренди — Koegel (194 шт., 11,7%) та Krone (191 шт., 11,6%) відповідно.
Австрійський Schwarzmuller посів четверте місце у переліку найпопулярніших вживаних напівпричепів в Україні (95 шт., 5,7%), а замикає першу п’ятірку польський Bodex (95 шт., 3,3%).
Найпопулярніші вживані напівпричепи, привезені з-за кордону
З-за кордону протягом листопада 2022 року найбільше привозили напівпричепи-самоскиди (641 шт.). Також популярними були тентовані напівпричепи (614 шт.) і тентовані платформи (239 шт.).
В перелік потрапили також цистерни (156 шт.) і напівпричепи-фургони (137 шт.).
Першим в переліку найпопулярніших вживаних напівпричепів, привезених з-за кордону, виявився лідер внутрішніх перепродажів — бренд Shmitz. Його частка склала 26,4% (520 шт.).
Друге місце зайняв Krone (235 шт., 12%). На третьому місці розташувався Koegel (188 шт., 9,6%), а на четвертому - Schwarzmuller (84 шт., 4,3%).
Замикає п'ятірку бренд Wielton (78 шт., 4%).
Найпопулярніші нові напівпричепи
Майже половина від усіх нових напівпричепів, проданих у жовтні, це напівпричепи-самоскиди (136 шт., 45,6%). Ще 30,9% зайняли напівпричепи-цистерни (92 шт.). Третє місце з часткою 9,4% (28 шт.) зайняли тентовані напівпричепи, а четверте — тентована платформа (26 шт., 8,7%). Замикають топ-5 напівпричепи для транспортування контейнерів (16 шт., 4%).
Рейтинг брендів нових напівпричепів жовтня очолює польський Wielton (20,8%, 68 шт.), друге місце зайняв німецький Shmitz (13,1%, 43 шт.). На третьому місці розмістився ще один польський бренд Bodex (9,8%, 32 шт.).
Четверту сходинку зайняв турецький бренд Ali Riza Usta (25 шт., 7,6%), котрий займається виготовленням цистерн. Замикає топ-5 брендів продукція українського бренду Everlast (24 шт., 7,3%).
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.