Всі новини

Як змінилися ціни та вік вживаних легковиків у листопаді? Дослідження

Аналітика

Команда Інституту досліджень авторинку регулярно аналізує статистичні дані агрегатора Automoto.ua, який збирає оголошення продажу ВСІХ авто зі 100 автосайтів в Україні, щоб моніторити ці зміни та відстежувати тренди. Цього разу експерти визначили, як у листопаді змінилися середні ціни на популярні моделі, на скільки постарів український авторинок та як змінився рейтинг найпопулярніших брендів в онлайн продажах легковиків.

Цінова структура не змінюється

Абсолютну більшість оголошень продажу на українському ринку надалі складають легковики вартістю до $10 тисяч. Порівняно з жовтнем, частка таких машин у листопаді майже не змінилася: вони надалі складають абсолютну більшість — 76% від загальної кількості. Найбільша кількість пропозицій продажу знаходиться в категорії $1-2 тисячі: 10,8% (у жовтні показник був на рівні 10,6%).

Цінова структура вживаних легкових авто на українському ринку у жовтні та листопаді. За даними Automoto.ua

Загалом, цінова структура українського авторинку напряму залежить від купівельної спроможності українців, яка залишається на низькому рівні.

Популярні авто незначно подешевшали

У листопаді середня ціна вживаного легкового автомобіля у продажі в інтернеті, як і у жовтні, залишається рекордно низькою у 2022 році: $5300. На початку року, а також протягом травня-липня середня вартість легковика у продажі складала $6 тисяч. Отже, кількість оголошень продажу дешевших автомобілів не зменшується.

Динаміка зміни середньої ціни на легковики, що продавались в інтернеті, січень-листопад 2022 року. За даними Automoto.ua

Тенденції до подешевшання вживаних авто на ринку не спостерігається, адже й причин для цього немає, кажуть в Інституті досліджень авторинку. Так, із 10 найпопулярніших моделей, котрі українці найчастіше продавали в інтернеті у листопаді, незначно подешевшали лише дві: BMW 5 Series (з $6600 до $6000) та BMW 3 Series (з $5700 до $5550). Обидві машини були популярними під час дії так званого «нульового» розмитнення, тож зниження їх середньої ціни може бути пов’язане із великою кількістю оголошень продажу та відповідно високою конкуренцією продавців.

На $100 в середньому подорожчала Skoda Octavia (з $6700 до $6800), середня ціна інших моделей залишилися на тому ж рівні, що й у жовтні.

Зміна середніх цін на найпопулярніші моделі легкових автомобілів на сайтах продажу у 2022 році. За даними Automoto.ua

Загалом жовтневий рейтинг середніх цін на найпопулярніші моделі у продажі в інтернеті виглядає так:

  • Volkswagen Passat — $6 700
  • Skoda Octavia — $6 800 (+$100)
  • Volkswagen Golf — $4 900
  • ВАЗ 2109/21099 — $1 500
  • Daewoo Lanos — $2 500
  • Renault Megane — $6 500
  • ВАЗ 2106 — $800
  • BMW 5 Series — $6 000 (-$600)
  • Opel Astra — $5 000
  • BMW 3 Series — $5 550 (-$150)

Автомобільний ринок старіє

У червні та липні, коли на ринку була максимальна кількість пропозицій продажу «свіжопригнаних» автомобілів без сплати митних платежів, середній вік машин в оголошеннях продажу складав 15,2 року — це найнижчий показник у 2022 році. У листопаді цей показник виявився навпаки максимально високим: 16,7 року. Тобто, автомобільний ринок України продовжує старіти — уже четвертий місяць поспіль, з моменту скасування так званого «нульового» розмитнення.

Зміна середнього віку вживаних легкових автомобілів на автомобільному ринку України, січень-листопад 2022 р. За даними Automoto.ua

Продовжує збільшуватися кількість легковиків, випущених після 1992 року (тобто старше 30 років): їх частка зросла з 11,7% у жовтні до 12% в листопаді. Це також максимальний показник у 2022 році.

Вікова структура вживаних легкових автомобілів на автомобільному ринку України, січень-листопад 2022 р. За даними Automoto.ua

ВАЗів продають більше

Як помітно з рейтингу брендів, радянсько-російські автомобілі марки ВАЗ збільшують свою частку серед оголошень продажу в інтернеті. У листопаді їх було вже 11,8% — це максимальний показник цієї марки у 2022 році. Ще у червні таких авто було 7,2%, а перше місце займав Volkswagen з часткою 11,5%. У листопаді авто цієї марки залишилися на другому місці із часткою 10,6%. На третьому місці в рейтингу розмістилися легковики Renault (6,3%).

Частка ВАЗів зростає, у першу чергу, через зменшення пропозицій продажу автомобілів західних брендів. Останніх було більше, коли авторинок активно наповнювався вживаними легковиками з-за кордону під час дії «нульового» розмитнення.

Частка марок вживаних легковиків на українському авторинку у жовтні. За даними Automoto.ua

Загалом рейтинг найпопулярніших брендів, які українці продавали в інтернеті у жовтні 2022 року, виглядає так:

  1. ВАЗ — 11,8%
  2. Volkswagen — 10,6%
  3. Renault — 6,3%
  4. Opel — 5,1%
  5. Mercedes-Benz — 5%
  6. Ford — 4,7%
  7. Skoda — 4,4%
  8. BMW — 4,4%
  9. Audi — 3,5%
  10. Daewoo — 3,3%
  11. Toyota — 3,3%
  12. Nissan — 3,2%
  13. Hyundai — 3,1%
  14. Mazda — 2,4%
  15. Chevrolet — 2,3%

Висновок

Основні тренди листопада, котрі виділяють експерти Інституту досліджень авторинку та команда Automoto.ua:

  1. Найбільше на онлайн авторинку продають бюджетних авто вартістю $1-2 тисячі.
  2. Середня ціна на вживані легковики у продажі стабільно низька ($5300), причин для її різких коливань немає.
  3. Подешевшали лише дві моделі BMW, котрі активно привозили в час дії «нульового» розмитнення.
  4. Середній вік автомобілів у продажі зростає четвертий місяць поспіль.
  5. Частка оголошень продажу легковиків марки ВАЗ зростає внаслідок зменшення кількості оголошень продажу авто західних виробників.

Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Останні новини