Світові автовиробники повідомляють про зниження попиту на нові машини в Європі та Північній Америці. Про зниження кількості замовлень говорять, серед інших, представники BMW і Volkswagen. Натомість такі виробники преміумбрендів, як Ferrari та Bentley звітують про рекорди продажів. Чому так відбувається, розбиралися експерти Інституту досліджень авторинку.
Продажі нових авто надалі зменшуються
Більшість представників автомобільних виробників визнають, що перспективи галузі невтішні. Всупереч тому, що проблема довгого очікування на автомобілі внаслідок нестачі напівпровідників та чіпів фактично розв’язана — час від замовлення до видачі авто постійно скорочується — обсяги виробництва скорочуються. Скорочується і кількість тих, хто виявляє бажання придбати нове авто. «Кількість замовлень, що надходять, падає», — заявив генеральний директор BMW Олівер Зіпсе, вказуючи, зокрема, на Європу.
Донедавна виробники автомобілів підіймали ціни, щоб зберегти рентабельність, але стрімке зростання інфляції в Північній Америці та Європі може ускладнює перенесення витрат, що зростають, на кінцевого споживача. «Попит падає», — підтвердив фінансовий директор Volkswagen Арно Антліц, хоча і підкреслив, що найближчими місяцями замовлень достатньо.
Преміум авто купують більше
У другому кварталі 2022 року у світі купили 3455 автомобілів марки Ferrari, що на 28,7% більше, ніж за аналогічний період 2021 року. Модельний ряд включав сім авто з ДВЗ та три гібридні, частка яких склала17% від загальної кількості. Приріст продажів зафіксували в усіх регіонах: EMEA (+ 4,5%), Північній, Центральній та Південній Америці (+ 62,2%), материковому Китаї, Гонконгу і Тайвані (+ 115,7%), та країнах APAC (+ 21,4%).
Чистий дохід італійського виробника при цьому зріс на 24,9%, а операційний прибуток — на 17,8%. Бенедетто Вінья, генеральний директор Ferrari, підкреслив: "Кількість замовлень також досягла рекордного рівня у другому кварталі".
Інший преміумбренд Bentley також прозвітував про рекордні показники. З початку року виробник продав 7398 автомобілів по всьому світу, що на 3%, ніж за аналогічний період 2021 року. У Європі продажі марки зросли на 33%, при тому у Великобританії попит збільшився аж на 44%. Глобальні продажі бренду зросли на 3%.
Загалом січня по червень 2022 року операційний прибуток Bentley зріс на 124%, якщо порівнювати з цим же періодом попереднього року. Рентабельність продажів досягла рекордного рівня — 23,3%.
Найпопулярнішим став позашляховик Bentley Bentayga, на частку якого припадає аж 40% від загальної кількості проданих авто бренду (2956 штук). Наступні місця зайняли Continental GT і Flying Spur з продажами в кількості 2441 і 1977 штук відповідно.
Інфляція менше впливає на продажі преміум авто
Дані онлайн-салонів продажів автомобілів і аукціонних платформ свідчать про зменшення попиту на нові авто в Європі з березня цього року. Покупці стали обережнішими та більше вагаються під час купівлі машини. Натомість покупці преміум автомобілів завжди знайдуться, всупереч тому, що більшість не може дозволити собі такі машини, вважає Войцех Джевєцкі, голова польського Інституту досліджень авторинку SAMAR. Цей сегмент на ринку менший у порівнянні з іншими, там більше стабільності, і саме тому статистика продажів преміальних брендів на ринку вживаних автомобілів виглядає так добре у порівнянні з іншими, додає експерт.
Також, на його думку, позитивно на продажі дорогих автомобілів впливають такі фактори:
- На ринку з’явилося багато фінансових рішень, доступних не лише компаніям, але і фізичним особам. Замість того, щоб купувати, вони фактично орендують автомобіль. Це означає, що не потрібно одразу платити повну вартість авто. Люди користуються ними все частіше, бо преміум авто таким чином стали доступніші.
- Для більшості щомісячний платіж є допустимою витратою за користування машиною, особливо тому, що різниця у вартості між орендою автомобіля преміумкласу та звичайного популярного автомобіля того ж класу, незначна.В тому числі через високу залишкову вартість автомобілів класу преміум — вони повільніше дешевшають.
- Автомобілі преміумкласу завжди відрізняються більшим терміном служби. Окрім цього, у складні часи, під час інфляції, при великих коливаннях цін і подорожчанні автомобілів, для багатьох людей покупка автомобіля класу преміум є своєрідною інвестицією. Машину купують зараз, бо уже завтра воно може подорожчати.
- На продажі впливає також актуальний модельний ряд. Серед преміум авто з’являється все більше електромобілів, на які існує великий попит на європейських ринках. В більшості випадків ціна на них майже зрівнялася з цінами на автомобілі з ДВЗ. Особливо актуально це для покупців з країн, де велику увагу приділяють зниженню викидів CO2.
- Автовиробники сьогодні більш охоче пропонують своїм покупцям високорентабельні автомобілі, до яких належать автомобілі преміумкласу, та пропонують вигідні умови купівлі.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.