Протягом липня в Польщі зареєстрували 62 766 вживаних легковиків з-за кордону. Такий показник виявився не лише найнижчим у 2022 році, але й з моменту вступу країни до Європейського Союзу. Команда Інституту досліджень авторинку дізнавалася у польських колег можливі причини такого антирекорду.
Імпорт зменшується, а середній вік авто зростає
Загалом за перші сім місяців 2022 року поляки привезли з-за кордону 466 017 авто з пробігом, що на 16,3% менше, ніж попереднього 2021 року Найбільше впав імпорт машин з Німеччини, яка незмінно залишається найпопулярнішою країною для купівлі вживаних авто поляками. З початку року з цієї країни в Польщу привезли 242,8 тисячі вживаних легковиків, що становить 52,1% від загальної кількості.
Загалом перелік найпопулярніших країн для купівлі вживаних авто поляками виглядає так:
- Німеччина — 242 747 позицій (-25,5%)
- Франція — 60 782 шт.(+ 4,1%)
- Бельгія — 31 505 шт. (-14,6%)
- Нідерланди — 24 834 шт. (+ 2,2%)
- США — 21 159 шт. (+ 6,8%)
Також експерти відзначають зародження нового тренду — імпорт вживаних легковиків з Норвегії, звідки найчастіше привозять електричний Nissan Leaf. З початку року поки імпортували лише 143 штуки таких моделей, проте динаміка позитивна.
Ще один помітний тренд — зростання середнього віку імпортних авто. За підсумками липня він складає рекордні 12,7 року. При цьому бензинові автомобілі виявилися старішими — їх середній вік 13,7 року. Натомість наймолодші — вживані електромобілі з-за кордону, їх середній вік зафіксований на рівні 5,8 року.
Чому в Польщі зменшився імпорт вживаних авто
Імпорт повністю залежний від наявності автомобілів ринках інших країн, каже Войцех Джевєцкі, голова польського Інституту досліджень авторинку SAMAR. "Дефіцит нових авто тягне за собою дефіцит і вживаних авто, що врешті призводить до підвищення цін. Оскільки купівельна спроможність поляків не змінюється, імпортери все частіше привозять дешевші і старіші автомобілі. У результаті, окрім зростання цін, ми спостерігаємо також збільшення середнього віку імпортних авто".
Також експерт додає, що через високу інфляцію поляки можуть собі дозволити менше за ті ж гроші. У випадку з вживаними автомобілями це означає спад як імпорту, так і загалом продажів. Частина нинішніх власників автомобілів вирішує продовжити їх експлуатацію, а ті, хто не має машини, або купують старіші транспортні засоби, про що свідчить зростання середнього віку, або взагалі відкладають купівлю.
Нагадаємо, що в липні імпорт вживаних авто до України зменшився у 10 разів, проте основною причиною було скасування «нульового» розмитнення.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.