Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій мототранспорту, й визначили найпопулярніші марки у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та серед нових мотоциклів.
Динаміка ринку мотоциклів
Листопад традиційно вважається місяцем завершення мотосезону, що неминуче відобразилося на цифрах продажів. Загальний обсяг торгів мототехнікою впав на 21,1% порівняно з жовтнем. Однак, якщо поглянути на ситуацію ширше, ринок демонструє стійкість: порівняно з листопадом минулого року загальні продажі зросли на 2,1%.
Це підтверджує головний тренд року: двоколісний транспорт в Україні перестає бути просто розвагою вихідного дня і перетворюється на засіб необхідної мобільності.
За окремими підсегментами динаміка торгів мотоциклами виглядає наступним чином (М-М — у порівнянні до попереднього місяця, Y-Y — у порівнянні до такого ж періоду минулого року):
- Внутрішні перепродажі: −17,6% M-M, +22,0% Y-Y
- Імпорт вживаних: −18,6% M-M, +67,6% Y-Y
- Імпорт нових: −23,5% M-M, −11,9% Y-Y
Найпопулярніші мотоцикли на внутрішньому ринку
Внутрішні перепродажі в листопаді склали 1429 угод. Як і очікувалося, активність знизилася на 17,6% порівняно з теплим жовтнем. Проте, у річному вимірі цей сегмент демонструє солідний ріст: +22,0%.
У списку брендів спостерігається цікавий паритет. Перші сходинки займають перевірені часом японські бренди Honda та Yamaha. Водночас їм у спину дихають китайські виробники — Kovi, Lifan та Geon. Ця тенденція свідчить про те, що на вторинному ринку активно обертаються не лише старі «японці», а й відносно свіжа техніка з КНР, яку власники змінюють на новішу. Варто відзначити присутність у десятці марки Jawa — цей бренд досі залишається актуальним, переважно серед колекціонерів.
Рекорд місяця: «Німець» з радянським паспортом
Найстарішим проданим мотоциклом листопада став ІЖ-49 1951 року випуску. Йому 74 роки! Цей екземпляр унікальний тим, що випущений у перший рік виробництва моделі. По суті, новий власник придбав живу історію: ІЖ-49 — це точна копія німецького DKW NZ 350. Обладнання та креслення були вивезені з Німеччини після війни за репараціями. Чим він цікавий? Комфорт: це один з перших байків, який отримав задню підвіску з амортизаторами (до цього їздили на жорстких рамах, відбиваючи спину). Стиль: важіль перемикання передач знаходиться на бензобаку — перемикати швидкості можна рукою, як в авто. Кінокар’єра: через своє походження ці мотоцикли часто грали роль німецької техніки у фільмах про Другу світову.
Тож той, хто його купив, фактично отримав не радянський витвір, а німецьку інженерну думку 1930-х років, просто зібрану в СРСР. Це пояснює, чому він досі може бути на ходу — запас міцності там розраховувався ще німецькими інженерами для Вермахту, а справжня інженерія, як відомо, не має терміну придатності.
Найпопулярніші вживані мотоцикли, привезені з-за кордону
Сегмент «свіжопригнаних» мотоциклів традиційно найменший за обсягами — 315 розмитнених одиниць. Тут також відчутне сезонне просідання на 18,6% до жовтня. Однак річна динаміка вражає: +67,6% порівняно з листопадом 2024 року.
- Перевіряйте історію мототехніки за VIN-кодом за допомогою CEBIA!
На відміну від внутрішнього ринку та сегмента нових, тут панують світові гранди індустрії. Китайських брендів у цьому списку немає. Лідирують Honda, Yamaha та Suzuki. Також помітний попит на преміальну та важку техніку: в топі присутні Kawasaki, Harley-Davidson, BMW та Triumph. Це свідчить про те, що фанати мотокультури використовують кінець року для купівлі техніки «для душі» за, ймовірно, вигіднішими цінами на аукціонах у міжсезоння.
Найпопулярніші нові мотоцикли
Ринок нових мотоциклів залишається основним драйвером цієї частини ринку — 2241 проданий байк за місяць. Це більше, ніж сумарний обсяг вторинного ринку та імпорту. Тут сезонний спад відчувається найгостріше (-23,5% до жовтня). Також це єдиний сегмент, який показав невелике падіння і в річному вимірі (-11,9%).
Структура продажів нових байків безальтернативна: ринок повністю належить виробникам з Китаю та Індії. Лідером місяця став бренд Spark, за ним розташувалися Forte та Lifan. Також у топі популярних — Musstang, Kovi та індійський Bajaj. Українці голосують гаманцем за максимально доступну, просту в обслуговуванні та утилітарну техніку.
Коментує Остап Новицький, аналітик Інституту досліджень авторинку:
«Статистика листопада чітко відображає два фактори: кліматичний та економічний. Зниження активності на 20% порівняно з жовтнем — це абсолютно природний процес. Холодна погода та дощі не сприяють купівлі техніки, яка не має даху. Однак зростання вторинного ринку (внутрішніх перепродажів та імпорту) у річному вимірі вказує на глибшу тенденцію. Як і у випадку зі старими легковиками, українці шукають найдешевші способи мобільності. Мотоцикл, особливо вживаний або бюджетний новий «китаєць», залишається найдоступнішим вхідним квитком у світ особистого транспорту. Домінування нових мотоциклів над вживаними підкреслює прагматичність покупців: в умовах невизначеності люди обирають нову техніку з гарантією та мінімальними витратами на старті, навіть якщо це бюджетні бренди».
- Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.