Ринок «свіжопригнаних» електромобілів з пробігом — підсумки листопада 2025 року
Листопад 2025 року став «срібним» місяцем для імпорту вживаних електромобілів. Український автопарк поповнився на 7 569 таких авто. Це друге за величиною значення за всю історію спостережень (більше було лише у жовтні).
Динаміка ринку демонструє цікаву картину. Порівняно з попереднім місяцем ми бачимо незначне охолодження (-4,6%), пов’язане з логістичними дедлайнами доставлення авто зі США. Проте, якщо поглянути на ситуацію глобально, порівняно з листопадом 2024 року, імпорт зріс на фантастичні 170,4%. Це свідчить про те, що бажання встигнути скористатися «нульовим розмитненням» перед поверненням ПДВ стало головним драйвером ринку.
- Перевіряйте історію авто за VIN-кодом до купівлі за допомогою сервісу CEBIA!
У рейтингу марок сталася остаточна зміна влади. Tesla не просто посіла перше місце, вона пішла у величезний відрив. З результатом у 2 161 авто, дітище Ілона Маска втричі випереджає найближчого переслідувача — Nissan (716 шт.).
Фактично, ринок розділився на «Tesla» і «всі інші». Популярність американського бренду зумовлена падінням цін на аукціонах США та бажанням українців отримати максимально технологічне авто з великим запасом ходу. Решта списку — це щільна боротьба азійських (KIA, Hyundai) та німецьких (Audi, Volkswagen) брендів, які намагаються задовольнити попит у більш традиційних сегментах.
Модельний залік підтверджує: ера бюджетних електромобілів з малим запасом ходу минає. Багаторічний лідер Nissan Leaf (638 шт.) відкотився на третю позицію.
Перші два місця посіли моделі Tesla:
- Tesla Model Y (922 шт.) — найпопулярніший вживаний електромобіль місяця.
- Tesla Model 3 (850 шт.) — срібний призер.
Це знакова подія: українці масово пересідають на кросовери та седани D-класу, віддаючи перевагу комфорту і технологіям над простою економією. Також у десятці тримаються перевірені часом KIA Niro та Hyundai Kona, а преміумсегмент гідно представляють Tesla Model S та Audi e-tron. Наявність у топі Volkswagen Golf (електричної версії) свідчить, що фанати німецької класики теж переходять на електротягу.
Думка експерта
Коментує Станіслав Бучацький, Інститут досліджень авторинку:
«Статистика «пригону» електромобілів ідеально ілюструє вплив податкових змін на поведінку покупців. Показник +170% за рік — це класична «податкова гарячка». Всі, хто мав намір і фінансову можливість, намагаються купити електроавто до 1 січня. Невелике просідання з місяця в місяць (-4,6%) має технічне пояснення: потік машин з американських аукціонів почав зменшуватися. Причина проста: купити авто в США у листопаді означає отримати його в Україні вже у січні-лютому, коли пільг, ймовірно, вже не буде. Тому «вікно можливостей» для американського імпорту закрилося ще в жовтні, і зараз доїжджають останні партії. Щодо лідерства Tesla — це закономірний етап зрілості ринку. Український покупець вже «виріс» з коротких поїздок на Nissan Leaf і потребує повноцінного основного автомобіля в сім’ї, роль якого ідеально виконують Model 3 та Model Y».
- Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.