Всі новини

Пульс ринку: скільки авто щотижня купують українці на аукціонах США?

Експерти Інституту досліджень авторинку на основі даних сервісу AutoAstat проаналізували динаміку придбання транспортних засобів українськими дилерами та приватними замовниками на страхових аукціонах США та Канади (Copart, IAAI та ін.) за минулі 20 тижнів.

Цей показник є важливим випереджальним індикатором: він демонструє реальний стан попиту сьогодні, за 2–3 місяці до того, як ці автомобілі фізично перетнуть український кордон і з’являться у статистиці перших реєстрацій МВС.

  • Перевіряйте історію авто за VIN-кодом до купівлі за допомогою CEBIA!

У середньому український ринок генерує стабільний попит на рівні 1300–1400 автомобілів на тиждень. Проте графік демонструє значну волатильність: від пікових значень у майже 1500 авто до різких провалів до 800 одиниць. Що саме змушує українців тиснути на гальма або, навпаки, активно скуповувати лоти — пояснює експерт.

завантажити слайд

Коментує Остап Новицький, експерт Інституту досліджень авторинку:

«Якщо поглянути на графік, він нагадує американські гірки. Але в цьому хаосі немає нічого випадкового. Кожен зліт та кожне падіння мають чітке пояснення, пов’язане або з календарем свят, або з українською податковою реальністю».

Події A та B: Американський календар: «Перші два провали на графіку мають суто технічний характер. Позначка (A) на 27-му тижні — це День Незалежності США. Позначка (B) на 36-му тижні — День праці (Labor Day). У ці періоди аукціони йдуть на довгі вихідні, кількість лотів скорочується, логістика завмирає. Відповідно, українці фізично купують менше, бо пропозиція на ринку мінімальна. Це сезонні коливання, які ми бачимо щороку».

Подія C: Гонка перед дедлайном: «Пікові значення на 41–42-му тижнях (майже 1400 авто) — це «останній вагон» для покупців електромобілів. Спрацював так званий логістичний дедлайн. Шлях авто зі США займає близько 2 місяців, або й довше. Щоб гарантовано встигнути завезти електромобіль до 31 грудня 2025 року (поки діють пільги з нульовим ПДВ), машину треба було виграти на торгах саме до середини жовтня. Покупці це чудово розуміли й намагалися встигнути».

Подія D: Місцеві новини + паніка: «Найцікавіша аномалія сталася на 43–44-му тижнях. Ринок обвалився до річного мінімуму — 826 авто. Тут наклалися два фактори. По-перше, "вікно можливостей" закрилося: купувати електромобіль у цей час означало гарантовано отримати його вже у січні 2026 року. По-друге, саме в ці дні (22 жовтня) в інфопростір увірвалися новини про "продовження пільг на розмитнення", і миттєве спростування цієї ідеї від профільного комітету. Ця невизначеність ("буде ПДВ чи не буде?") змусила покупців взяти паузу. Ризикувати заплатити +20% (фактично й більше) до вартості авто ніхто не хотів, або ж, повіривши у "новини" відклав покупку.

Втім, уже з 45-го тижня ми бачимо відновлення попиту. Ринок адаптувався, емоції вщухли, і фокус покупців, ймовірно, змістився на автомобілі з ДВЗ, для яких дата прибуття не є критичною».

  • Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.
Останні новини