Всі новини

Які сідлові тягачі обирають українські перевізники? Підсумки вересня 2025 року

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні та визначили найпопулярніші моделі в трьох сегментах сідлових тягачів: імпортовані вживані, внутрішні перепродажі та нові.

Динаміка ринку сідлових тягачів

Впродовж вересня 2025 року українці сумарно придбали 1216 нових та вживаних сідлових тягачів. Цей показник на 22,2% менший у порівнянні з результатами аналогічного періоду 2024 року, але на 9,1% більший відносно серпня поточного року.

Динаміка ринку сідлових тягачів в Україні, 2024-2025

Структура цього сегмента наступна: частка внутрішніх перепродажів склала 60,9% (741 шт.), імпорту вживаних сідлових тягачів — 32,2% (391 шт.). Загальна частка «траків» з пробігом при цьому склала 93,1%.

Новими придбали 6,9% сідлових тягачів, що в кількісному вимірі дорівнює 84 шт. такої техніки.

За окремими підсегментами порівняльна динаміка ринку сідлових тягачів виглядає так:

  • Внутрішні перепродажі: +10,4% M-M, −22,2% Y-Y
  • Імпорт вживаних: +4,8% M-M, −21,3% Y-Y
  • Імпорт нових: +18,3% M-M, −26,3% Y-Y

Найпопулярніші тягачі на внутрішньому ринку

На внутрішньому ринку чітко видно домінування DAF XF, який утримує позиції народного лідера. Його успіх — це не лише заслуга виробника, а й наслідок відмінної «живучості», оптимальної ціни та найширшої доступності запчастин, що робить його найбезпечнішою інвестицією для більшості перевізників. Поруч із ним йдуть не менш надійні німецькі MAN TGX та Mercedes-Benz Actros, які забезпечують необхідну конкуренцію у високому класі, пропонуючи вищу якість збірки та технологічність. Шведська ліга, представлена Volvo FH та Scania R-series, цінується передусім за неперевершений комфорт для водія у дальніх рейсах, навіть якщо їхня ціна на вторинному ринку може бути трохи вищою, ніж у конкурентів.

Цікаво, що попри світові тренди щодо високих «євро», наш ринок не обходиться без своїх «старожилів», які відмовляються йти на пенсію. Яскравий приклад — Renault Magnum. Цей тягач, хоч і застарів, але досі має стабільний попит. Його унікальна, простора кабіна з рівною підлогою пропонує комфорт, який часто не можуть дати навіть новіші конкуренти. Водночас масовий, але вже застарілий DAF CF та його однотипний побратим Renault Premium продовжують виконувати роль доступних, робочих конячок для регіональних перевезень. Їхня присутність у великій кількості свідчить про те, що для багатьох перевізників вирішальним фактором залишається не новизна, а низький поріг входу та помірна вартість володіння.

Топ-10 сідлових тягачів на внутрішньому ринку, 09/2025 р.

Найпопулярніші вживані сідлові тягачі, привезені з-за кордону

У секторі імпорту сідлових тягачів лідерство захопив потужний німецько-голландський дует: MAN TGX та DAF XF йдуть пліч-о-пліч, демонструючи найбільш збалансований попит. Це відображає прагнення перевізників знайти оптимальне поєднання ціни, комфорту та доступності запчастин, що і пропонують ці магістральні флагмани. До них приєднуються Volvo FH та Scania R-series, які хоч і поступаються за кількістю, але стабільно тримають високий імідж. Їх обирають ті, хто готовий платити за преміальний комфорт і високу потужність. Цікаво, що середній клас німецьких машин представлений MAN TGS, а ось у DAF цю роль виконує вже застарілий CF, що свідчить про те, що на імпорті поки що домінують тягачі попередніх поколінь, а не найновіші серії XD чи XG.

Загалом, імпортна картина виглядає дуже раціонально: вона майже повністю складається з актуальних або дуже популярних магістральних тягачів. Тут майже немає «екзотики» чи «старої гвардії» на кшталт Renault Magnum, які були помітні на внутрішньому ринку — дається взнаки обмеження на імпорт стандартом «Євро-5». Єдиним винятком серед «важковаговиків» є Renault T-series, який нарешті з’явився у топі імпорту, що підтверджує його поступове закріплення на нашому ринку. А такі моделі, як Scania P-series та Volvo FM, представлені значно скромніше, оскільки вони частіше імпортуються як шасі для спецтехніки, а не як сідлові тягачі, залишаючись у цьому сегменті лише доповненням до своїх старших братів.

  • Замовляйте сідлові тягачі з Європи під ключ у компанії West Auto Hub.
Рейтинг імпортованих вживаних сідлових тягачів, 09/2025 р.

Найпопулярніші нові сідлові тягачі

На ринку нових магістральних тягачів ми бачимо що панують ті, хто запропонував найкращі умови фінансування та найновіші моделі. Беззаперечним чемпіоном тут стає Iveco S-Way, який значно випереджає всіх конкурентів. Його популярність серед нових автомобілів часто пояснюється агресивнішою ціновою політикою та вигіднішими умовами лізингу порівняно з «великою шісткою». Проте, у топ-3 стабільно тримаються німецький MAN TGX та шведська Scania R-series, підтверджуючи свій статус бажаних флагманів. Volvo FH та Mercedes-Benz Actros також займають свої позиції, приваблюючи клієнтів найвищими технологічними стандартами та репутацією еталонів якості.

Цей рейтинг особливо цікавий тим, що тут практично немає місця для старих назв. Фактично, кожен імпортований новий «трак» — це актуальне покоління. Присутність Iveco Stralis у цьому списку, хоч і в невеликій кількості, виглядає як останній акорд перед повним переходом на S-Way. На відміну від ринків вживаних машин, тут домінує виключно найвищий клас: тут ви майже не побачите бюджетних рішень, як-от Scania P-series чи Volvo FM. Це чітко показує: купуючи новий тягач, перевізники інвестують у свій найефективніший і найкомфортніший інструмент — флагманську кабіну, здатну швидко відпрацювати свою вартість на магістральних маршрутах.

Нові сідлові тягачі, підсумки перших реєстрацій 09/2025 р.

Не забудьте ознайомитися з оглядом напівпричепів для фур — шукайте його у наших новинах!

  • Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Методологія і дані

Останні новини