Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
Обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг за підсумками липня 2025 року склав 1459 шт. У порівнянні з червнем цього ж року це на 0,5% більше, та на 38,7% менше відносно липня 2024 року. Помісячну динаміку можна побачити на діаграмі.
Структура цього сегмента наступна: 70,4% (1027 шт.) — внутрішні перепродажі, 16,7% (243 шт.) — імпорт вживаних вантажівок; 3,8% (56 шт.) — імпорт нових, 9,1% (133 шт.) — продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи склала 13%.

Динаміка за окремими підсегментами, частки яких щойно були наведені, наступна:
- Внутрішні перепродажі: −2,5% M-M, −47,7% Y-Y
- Імпорт вживаних: +15,2% M-M, +48,2% Y-Y
- Імпорт нових: +12,0% M-M, +7,7% Y-Y
- Вироблені в Україні: −3,6% M-M, −34,5% Y-Y
Топ-10 вантажівок на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим типом у цьому підсегменті стали самоскиди, також стабільний попит був на фургони та бортові версії.
Ситуація з моделями стабільно контрастна: з одного боку — сучасні машини європейських брендів, з іншого — техніка ще з радянських часів, яка, попри вік, досі перебуває в обігу. Лідирує цього разу ГАЗ-3307 — типовий приклад «спадку союзу», що все ще намагається триматись у строю. Поруч із ним — Mercedes-Benz Sprinter, який хоч і легший, але активно використовується у вантажоперевезеннях завдяки своїй універсальності. Далі у списку — все той же асортимент з ЗіЛів та КамАЗів і авто відомих європейських виробників.
Варто зазначити, що цей сегмент найстаріший на українському авторинку — середній вік вантажівок групи 3500+кг склав 25,5 року.

Топ-10 імпортних вантажівок з пробігом
Найчастіше український автопарк минулого місяця поповнювали фургони з гідробортом, звичайні фургони, та фургони-рефрижератори.
- Шукаєте як «пригнати» вантажівку з Європи? — West Auto Hub допоможе отримати її під ключ!
У сегменті імпорту важких і середньотоннажних вантажівок цього разу чітко видно трійку лідерів: MAN TGL, Mercedes-Benz Atego та Mercedes-Benz Sprinter. Зі зрозумілих причин, тобто відсутності пропозиції за кордоном з машинами радянського виробництва, наш автопарк поповнюється вживаними вантажівками європейських марок.
Середній вік новоприбулих вантажних машин з повною масою понад 3,5 т склав 9,3 року.

Топ-10 нових вантажівок
Щодо типів, у цьому підсегменті найбільший попит був на самоскиди, фургони, та автопідіймачі.
Серед нових вантажівок, зареєстрованих у липні, домінують незнайомі широкому загалу бренди, а переважно шасі з іноземним походженням, які після дообладнання в Україні отримують зовсім інші назви. У топі — Reform, кілька одиниць MAN TGS та Volkswagen Crafter. далі ж у списку переважають представники місцевого ринку спецтехніки й надбудов.

Ці авто можуть виглядати як інкасаторські, паливозаправники, машини для ЖКГ чи автогідропідіймачі, але в статистиці вони йдуть під окремими локальними іменами.
- Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.