Всі новини

Китайські авто в Україні: скільки та яких прибуло у першому півріччі 2025?

Китайські автомобілі більше не ті, що були десять чи навіть двадцять років тому. Сьогодні це вже не лише «дешево й сердито», а ставка на сучасний дизайн, новітню електроніку, європейську інженерію та передові технології. Особливо стрімко розвивається сегмент електромобілів. Багато світових брендів мають у Китаї партнерські виробництва або ж власні заводи — серед них Volkswagen, Tesla, Toyota, Ford та інші.

Аналітики Інституту досліджень авторинку проаналізували перші реєстрації легкових автомобілів китайського виробництва в Україні у січні-червні 2025 року. До уваги брали як нові, так і вживані авто, з чітким критерієм: місцем складання мала бути саме Китайська Народна Республіка. Адже сьогодні чимало моделей китайських брендів виробляються і за межами КНР, водночас частина європейських або американських марок збирається саме в Китаї. Тож фокус дослідження — виключно «made in China», незалежно від логотипа на капоті. Що ж потрапило з цього автосвіту в Україну протягом першого півріччя?

Динаміка ринку китайських легковиків: 2024-2025

У першому півріччі 2025 року українці зареєстрували понад 6,3 тисячі нових і вживаних авто китайського виробництва. Найвищий показник — у червні: 1447 реєстрацій, із яких понад тисяча припала на нові машини. Після невеликого спаду на зламі років попит на «китайців» знову пішов угору, і від початку року спостерігається стабільне зростання інтересу до моделей із Піднебесної. Частка нових авто серед усіх реєстрацій перевищує 75%.

Перші реєстрації нових легковиків

Серед нових авто, вироблених у Китаї, 81% (4185 з 5162) були електромобілями. Бензинові моделі склали 10,6% (550 авто), а ще 3,8% — це гібриди (197 машин), які поєднують бензиновий і електричний привід. Дизель трапляється вкрай рідко — лише 0,3% (18 авто).

Абсолютним лідером стала марка BYD — 1719 зареєстрованих машин. Далі — Zeekr (860 шт.) і Honda (838 шт.), яка хоч і японська за походженням, активно збирає окремі моделі в Китаї. У десятці також Audi, MG, Volkswagen, Chery, Changan, Denza та Haval. Усі ці бренди мають власне виробництво або тісну співпрацю з місцевими підприємствами.

Топ-10 марок нових легковиків вироблених у Китаї, Н1-2025

Беззаперечним бестселером серед нових авто китайського виробництва став BYD Song Plus — саме цей кросовер обрали тисяча українських покупців. Причина успіху — вдале поєднання сучасного дизайну, багатої комплектації, електричної або гібридної силової установки та доступнішої ціни, ніж у європейських конкурентів.

Топ-10 моделей легковиків китайського в-ва, Н1-2025

Стабільний попит мають Honda e:NS1, Zeekr 7X, Zeekr 001, BYD Sea Lion, а також Audi Q4, Volkswagen ID.4, Chery Tiggo 4 Pro і BYD Yuan. Більшість — це електрокросовери, які поєднують ефективність, зручність і сучасні технології. Як бачимо, українці дедалі частіше обирають SUV із «зеленою» тягою.

Частка вироблених у Китаї нових авто серед усіх перших реєстрацій у січні-червні 2025 року становила 1,2%.

Перші реєстрації вживаних легковиків

У групі вживаних китайських легковиків, що вперше з’явилися в українських реєстрах, електромобілі становили понад 85% від загальної кількості. Ще 11% — бензинові моделі, 4% — гібриди. Дизель практично відсутній (1 авто за пів року).

Топ-10 марок імпортованих вживаних легковиків з Китаю, Н1-2025

Лідер серед брендів — Zeekr із результатом 304 реєстрації. Це підтверджує зростання популярності нового преміального сегмента китайських EV. Також у лідерах — BYD, Tesla (зі шанхайського заводу), Audi, Volvo, MG, Polestar, Volkswagen, Mercedes-Benz і Buick. Більшість цих авто прибула до України зусиллями незалежних дилерів.

Топ-10 моделей легковиків, вживані, імпортовані у Н1-2025

Zeekr 001 — найпопулярніша модель серед уживаних китайських авто в Україні. Цей електрокар із преміальним виглядом і великим запасом ходу вже встиг заробити репутацію «китайського Taycan’а». У топі також Zeekr 7X, Polestar 2, MG ZS, Tesla Model 3, BYD Song Plus, Buick Envision, Denza N7, Audi Q4 та Volvo XC60.

Більшість із них — електромобілі з привабливою ціною, хорошим оснащенням і європейським «відтінком» — саме це приваблює українців, які хочуть максимум за свої гроші.

Середній вік у цій підгрупі — лише 2,5 роки, тож у контексті нашого вторинного ринку, де середній вік сягає 16 років, ці машини важко назвати справді вживаними.

Частка вироблених у Китаї авто серед загальної маси перших реєстрацій легковиків з пробігом за підсумками першого півріччя 2025 року склала 1,7%.

  • Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.
Останні новини