Всі новини

Газ на авто: На скількох автомобілях з'явилося ГБО від початку 2025 року?

Основна причина, через яку автовласники вирішуються на встановлення газобалонного обладнання (ГБО), — бажання зменшити витрати на пальне. Щоправда, ті часи, коли пропан-бутан на АЗС коштував удвічі дешевше за бензин, уже в минулому (хіба що рівняти ціну LPG до преміальних сортів типу А-100). Втім, певна економія на газовому паливі все ще зберігається.

Як йшли справи у цій частині ринку у першому півріччі? Саме це вивчили аналітики Інституту досліджень авторинку, й готові поділитися результатами цієї праці.

Сумарно впродовж перших 6 місяців 2025 року ГБО офіційно з’явилося (враховані лише ті факти переобладнання, які зареєстровані сервісними центрами МВС) на майже 5,9 тис. транспортних засобів. Для порівняння, у першій половині 2024 року це число складало 11,1 тис., у Н1-2023 — 17,7 тис.

Ось поділ за типами (Н1-2025):

  • Легкові — 5806 переобладнань
  • Вантажні — 108 переобладнань
  • Автобуси — 4 переобладнання

Динаміка за місяцями виглядає наступним чином:

Динаміка встановлення ГБО у 2024-2025 р.

Окремо кількість інсталяцій за типами, у червні 2025:

  • Легкові — 1052 переобладнання
  • Вантажні — 25 переобладнань
  • Автобуси — 0

Про пальне: Цей рік почався з цінниками на АЗС у віконці «газ» з відмітки близько 35 грн/л. Проте далі ціна стрімко піднялася, адже почали діяти нові ставки акцизного збору, і далі водії купували пропан-бутанову суміш вже у середньому за 37 грн/л. Після зимового піка роздрібна ціна LPG поступово знижувалася, й зараз складає близько 34 грн/л.

Зміна цін на пальне, коливання валютного курсу (яке безпосередньо впливає на вартість газобалонного обладнання), а також поява обов’язкової сертифікації переобладнання — все це суттєво вплинуло на ринок. Як наслідок, змінилася і структура попиту: якщо ще кілька років тому ГБО найчастіше встановлювали на бюджетні моделі — такі як ВАЗ чи Daewoo, — то сьогодні все більше автовласників обирають переобладнання для помітно дорожчих машин.

ГБО - топ-10 марок у Н1-2025

У першому півріччі 2025 року лідером стала Toyota — 617 авто цієї марки отримали ГБО. Це чіткий сигнал: газ починають сприймати не лише як «рятівний круг», а як розумну інвестицію навіть для автомобілів вищого класу. Серед лідерів також — Volkswagen, Nissan, Jeep, Ford і Hyundai, тобто переважно ті бренди, що активно присутні на вторинному ринку імпорту зі США. Ще одна спільна риса — наявність «атмосферних» бензинових двигунів, які ідеально підходять для переобладнання.

ГБО - топ-10 моделей у Н1-2025

Поглянувши на перелік конкретних моделей, картина стає ще виразнішою. Найчастіше ГБО встановлювали на Skoda Octavia (209 авто), Toyota Camry (180) та Nissan Rogue (164) — усі ці моделі мають або перевірену репутацію, або «американське коріння». Далі йдуть Mitsubishi Outlander, Jeep Compass і Cherokee, а також Golf, Passat, Chevrolet Aveo та все той же Daewoo Lanos, який хоч і здав позиції, але тримається в десятці. Отже, «поставити на газ» сьогодні — це не лише про економію, а й про прагматичний підхід до володіння транспортним засобом.

  • Підписуйтесь на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.
Останні новини