Основна причина, через яку автовласники вирішуються на встановлення газобалонного обладнання (ГБО), — бажання зменшити витрати на пальне. Щоправда, ті часи, коли пропан-бутан на АЗС коштував удвічі дешевше за бензин, уже в минулому (хіба що рівняти ціну LPG до преміальних сортів типу А-100). Втім, певна економія на газовому паливі все ще зберігається.
Як йшли справи у цій частині ринку у першому півріччі? Саме це вивчили аналітики Інституту досліджень авторинку, й готові поділитися результатами цієї праці.
Сумарно впродовж перших 6 місяців 2025 року ГБО офіційно з’явилося (враховані лише ті факти переобладнання, які зареєстровані сервісними центрами МВС) на майже 5,9 тис. транспортних засобів. Для порівняння, у першій половині 2024 року це число складало 11,1 тис., у Н1-2023 — 17,7 тис.
Ось поділ за типами (Н1-2025):
- Легкові — 5806 переобладнань
- Вантажні — 108 переобладнань
- Автобуси — 4 переобладнання
Динаміка за місяцями виглядає наступним чином:
Окремо кількість інсталяцій за типами, у червні 2025:
- Легкові — 1052 переобладнання
- Вантажні — 25 переобладнань
- Автобуси — 0
Про пальне: Цей рік почався з цінниками на АЗС у віконці «газ» з відмітки близько 35 грн/л. Проте далі ціна стрімко піднялася, адже почали діяти нові ставки акцизного збору, і далі водії купували пропан-бутанову суміш вже у середньому за 37 грн/л. Після зимового піка роздрібна ціна LPG поступово знижувалася, й зараз складає близько 34 грн/л.
Зміна цін на пальне, коливання валютного курсу (яке безпосередньо впливає на вартість газобалонного обладнання), а також поява обов’язкової сертифікації переобладнання — все це суттєво вплинуло на ринок. Як наслідок, змінилася і структура попиту: якщо ще кілька років тому ГБО найчастіше встановлювали на бюджетні моделі — такі як ВАЗ чи Daewoo, — то сьогодні все більше автовласників обирають переобладнання для помітно дорожчих машин.

У першому півріччі 2025 року лідером стала Toyota — 617 авто цієї марки отримали ГБО. Це чіткий сигнал: газ починають сприймати не лише як «рятівний круг», а як розумну інвестицію навіть для автомобілів вищого класу. Серед лідерів також — Volkswagen, Nissan, Jeep, Ford і Hyundai, тобто переважно ті бренди, що активно присутні на вторинному ринку імпорту зі США. Ще одна спільна риса — наявність «атмосферних» бензинових двигунів, які ідеально підходять для переобладнання.

Поглянувши на перелік конкретних моделей, картина стає ще виразнішою. Найчастіше ГБО встановлювали на Skoda Octavia (209 авто), Toyota Camry (180) та Nissan Rogue (164) — усі ці моделі мають або перевірену репутацію, або «американське коріння». Далі йдуть Mitsubishi Outlander, Jeep Compass і Cherokee, а також Golf, Passat, Chevrolet Aveo та все той же Daewoo Lanos, який хоч і здав позиції, але тримається в десятці. Отже, «поставити на газ» сьогодні — це не лише про економію, а й про прагматичний підхід до володіння транспортним засобом.
- Підписуйтесь на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.