Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
Обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг у за підсумками червня 2025 року склав 1,5 тис. шт. У порівнянні з травнем цього ж року це на 11,2% менше, також на 45,8% менше відносно червня 2024 року. Помісячну динаміку можна побачити на діаграмі.
Структура цього сегмента наступна: 72,6% (1055 шт.) — внутрішні перепродажі, 14,5% (211 шт.) — імпорт вживаних вантажівок; 3,4% (50 шт.) — імпорт нових, 9,5% (138 шт.) — продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи склала 12,9%.

Динаміка за окремими підсегментами, частки яких щойно були наведені, наступна:
- Внутрішні перепродажі: −12,7% M-M, −52,0% Y-Y
- Імпорт вживаних: −8,7% M-M, +22,7% Y-Y
- Імпорт нових: +28,2% M-M, −41,9% Y-Y
- Вироблені в Україні: −12,7% M-M, −38,9% Y-Y
Топ-10 вантажівок на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим типом у цьому підсегменті стали самоскиди, також стабільний попит був на фургони та бортові версії.
Ситуація з моделями стабільно контрастна: з одного боку — сучасні машини європейських брендів, з іншого — техніка ще з радянських часів, яка, попри вік, досі перебуває в обігу. Лідирує цього разу ГАЗ-3307 — типовий приклад «спадку союзу», що все ще намагається триматись у строю. Поруч із ним — Mercedes-Benz Sprinter, який хоч і легший, але активно використовується у вантажоперевезеннях завдяки своїй універсальності. DAF CF та КамАЗ 5511 — це вже більш «серйозні» вантажівки, які продовжують обслуговувати будівельні майданчики й регіональні перевезення. А ЗіЛи та ГАЗ-53 — техніка, яка радше символізує зусилля вижити в умовах браку ресурсів, аніж комерційну ефективність.

Топ-10 імпортних вантажівок з пробігом
Найчастіше український автопарк минулого місяця поповнювали фургони з гідробортом, звичайні фургони, та фургони-рефрижератори.
- Шукаєте як «пригнати» вантажівку з Європи? — West Auto Hub допоможе отримати її під ключ!
У сегменті імпорту важких і середньотоннажних вантажівок лідерство впевнено утримує Mercedes-Benz Atego — універсальний варіант як для доставлення в межах міста, так і для регіональних маршрутів. За ним іде MAN TGL — ще один популярний представник у класі «ближній бій». Цікаво, що навіть Sprinter продовжує потрапляти до цього списку, хоч його частіше класифікують як LCV. У топі також помітна присутність важчих MAN TGS/TGM/TGX, DAF CF і Iveco Eurocargo — техніка, яку обирають для серйозної роботи, коли потрібна надійність і вантажність без зайвого гламуру.
До речі, цього разу в групу 3500+ кг потрапив пікап Tesla Cybertruck — що значить, звичайної категорії «В» у водійському посвідченні не вистачить аби легально водити цю «електричку».

Топ-10 нових вантажівок
Серед нових вантажних авто повною масою понад 3,5 т найбільший попит спостерігався на фургони, фургони-рефрижератори та сміттєвози.
Серед нових вантажівок, зареєстрованих у червні, домінують не знайомі широкому загалу бренди, а переважно шасі з іноземним походженням, які після дообладнання в Україні отримують зовсім інші назви. У топі — Reform, Intercargotruck, Everlast, ВКК Спецмаш та інші представники ринку спецтехніки й надбудов.

Ці авто можуть виглядати як інкасаторські, паливозаправники, машини для ЖКГ чи автогідропідіймачі, але в статистиці вони йдуть під окремими локальними іменами. Втім, на другому плані ще видніються звичні Sprinter, Crafter, Sinotruk та Dongfeng, які також формують пул нового українського автопарку.
- Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.