Продажі нових автомобілів у країнах Європейського Союзу п’ятий місяць поспіль знижуються. І не через те, що європейці не хочуть купувати нові машини. Причина — у глобальній кризі світової промисловості та дефіциті нових авто через брак комплектуючих, чипів та напівпровідників.
Як повідомляє європейська асоціація автомобільних виробників ACEA, у порівнянні з минулим 2020 роком, продажі впали на 20,2%. У листопаді 2021 року в країнах ЄС придбали 713 346 нових легковиків. Такий показник виявився найнижчим з 1993 року, якщо порівнювати місячні листопадові продажі за останні 28 років.
Якщо розглядати країни ЄС, то падіння спостерігалося майже на усіх авторинках, включно із трьома найбільшими — Німеччиною (-31,7%), Італією (-24,6%) та Іспанією (-12,3%). У Франції цей показник був дещо меншим (-3,2%), а от Болгарія, Ірландія та Словенія виявилися єдиними країнами Євросоюзу, де на авторинках спостерігалося зростання продажів нових авто.
Якщо порівнювати загальну кількість проданих нових авто протягом січня-листопада 2021 року у Європейському Союзі з таким же періодом попереднього 2020 року, можна простежити зниження обсягів на 0,04%. Найбільше страждає авторинок Німеччини — мінус 8,1% продажів за цей період.
Таким чином, дефіцит комплектуючих призвів до більших втрат на ринку нових авто ЄС, ніж повний локдаун весною 2020 року. Враховуючи, що автовиробники до сьогодні змушені зменшувати об’єми виробництва та навіть зупиняти заводи на деякий час, наслідки кризи світ відчуватиме ще протягом двох років, переконані експерти.
Цікаво, що в Україні в листопаді продажі нових авто навпаки зросли на 11,6%, хоч в дилерів й існують проблеми з постачанням товару. Загалом з січня по листопад українці придбали 96,9 тис. нових легковиків. Це — на 9,1% більше, ніж за аналогічний період 2020 року. Проте така тенденція може зберігатися не довго. Нещодавно експерти Інституту досліджень авторинку прогнозували, як дефіцит нових авто може вплинути на авторинок України, зокрема імпорту та продажів вживаних авто.
Слідкуйте за сторінкою Інституту досліджень авторинку, щоб дізнаватися актуальну інформацію першими та знати, чого очікувати в бізнесі.