«Пригон» — основа сегмента електромобілів в Україні. За цим звичним для автомобілістів словом мається на увазі імпорт вживаних авто, навіть тоді, коли насправді автомобіль не «женуть», а везуть морем чи доставляють автовозом.
Ось числа, які це доводять: частка «свіжопригнаних» авто серед усіх електромобілів на ринку за підсумками першого кварталу 2025 року склала 56,6%, тобто понад половину, і, відповідно, більше, ніж два інші підсегменти — продажі нових та внутрішні перепродажі електромобілів з пробігом.
Загалом впродовж перших трьох місяців поточного року український автопарк поповнився на 11 705 легковиків групи BEV (Battery Electric Vehicle) з пробігом.
Динаміка цієї частини авторинку наступна: плюс 21,9% у порівнянні з обсягами 2024 року у тому ж 1 кварталі.
Нагадаємо, що 2025 рік - останній, поки діють пільги на розмитнення електромобілів. Прогнозуємо збільшення обсягів імпорту цього року, а також не виключене виникнення черг на них та зростання цін. Тож купувати слід ще зараз, поки все щойно згадане не почалося в повну силу.
- Замовляйте електромобілі під ключ у компанії West Auto Hub
Які електромобілі найчастіше замовляли, та, відповідно «приганяли» торік із за кордону? Тут смаки українських автомобілістів виявилися досить зрозумілими: майже третина з них обрали Tesla. Nissan наразі тримається завдяки двом поколінням Leaf, та сподівається на успіх кросовера Ariya, проте у групі e-SUV конкуренція значно жорсткіша, ніж та, яка була у час появи першої генерації Leaf у середовищі компактних хетчбеків, де фактично йому ні з ким було конкурувати. Третя позиція у Hyundai, який увійшов до групи марок з часткою понад 10%, завдяки зростанню попиту на Ioniq та Kona.
Серед окремих моделей, які найчастіше поповнювали український автопарк, першість поки ще за Nissan Leaf, який минулого року час від часу обмінювався першим місцем з Tesla Model 3. Певний період навіть існувала ймовірність, що й Model Y має певні плани на те, щоб очолити цю таблицю, і цього разу американському кросоверу вдалося рекордно наблизитися до втілення цієї ідеї - бракнуло буквально кілька автівок. Не виключено, що у наступних періодах дві Model, створених на спільній платформі, очолять рейтинг імпорту. Незалежно від того, як поводиться Ілон Маск.
Середній вік електричних легковиків, які прибували до нас торік, склав 5,2 року - найменше значення з усіх сегментів нашого ринку вживаних авто.
- Отримайте більше інформації про ринок електромобілів — замовляйте дашборди від Інституту досліджень авторинку!
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.