Пересічні автомобілісти навряд чи зможуть одразу назвати очільників відомих світових концернів, наприклад – хто керує Toyota, Volkswagen чи Ford? Проте навіть не автомобілісти знають, що є електромобілі Тесла, і є Ілон Маск, який їх представляє. Так, не всім відома його посада у Tesla Motors (чи їх перелік – бо їх кілька), проте він точно виступає фронтменом цього автомобільного бренду, особисто презентує кожну модель та її оновлення, і за майже 14 років присутності на ринку (якщо рахувати від дати появи Model S) «Маск» та «Тесла» стали нерозривними поняттями.
- Замовляйте (поки не подорожчали ще більше) електромобілі під ключ у West Auto Hub!
Що загалом донедавна допомагало компанії заощаджувати солідні кошти на рекламі (якої у Тесла фактично мінімум), замінюючи це на яскраві публічні шоу харизматичного Ілона. Проте виявилося, що у цього механізму є й зворотний хід – якщо відбувається щось таке, що викликає в аудиторії негатив, імідж компанії падає синхронно з падінням рівня захоплення ідеями Маска.
Вхід у політику та кілька публічних активностей Ілона (відомий виступ з неоднозначним жестом рукою, кілька дискусійних постів у «Х» тощо) у минулі місяці відчутно позначилися на Tesla Motors. За інформацією видання «Фокус», котре посилається на сайт Electrek, за перші 2 місяці поточного року продажі електромобілів Tesla впали на 71% у Німеччині, на 45% у Норвегії, на 44% у Франції, на 44% в Іспанії, також на 49% в Китаї та на 11% у США.
- Читайте також: Десять «вбивць Tesla», яким не вдалося
Оскільки наше завдання вивчення авторинку, а не політичних процесів, ми сфокусуємось на Україні та місцевому ринку. Дослідивши питання, як вплине неоднозначна активність Ілона маска на продажі авто марки Тесла у нас.
Згідно з базовими принципами ринкової економіки, якщо на якийсь товар падає попит, це за собою тягне зниження цін на нього. Розглянемо, як впродовж минулих 6 місяців змінювалися середні ціни на нашому ринку на електромобілі Tesla.

Для повноти розуміння процесів, а також виключення випадковостей чи збігів, варто порівняти як змінилися ціни за цей же час на інші моделі, які мають високий попит на українському авторинку. Візьмемо для цього наймасовіший електромобіль Nissan Leaf та представника групи SUV Volkswagen ID.4.

Що в результаті? Ціни на електромобілі припинили знижуватися, незалежно від того, йдеться про вироби Tesla чи про інші. І навіть помітне певне зростання середніх цін, що, врешті очікувано – адже пільги на їхнє розмитнення закінчаться 31 грудня цього року. Це значить що повернеться мито й ПДВ, що потягне зростання фактичних цін на понад 30%.
Повертаючись до Tesla, це не вперше, коли потенційно необережні публічні вислови Ілона Маска могли вплинути на рішення українських покупців, проте ще жодного разу це не потягнуло зменшення продажів чи, тим паче бойкоту продукції цього виробника на нашому ринку. По-перше, офіційного представництва Tesla у нас немає, і навряд чи буде (попри те, що вартувало б). По-друге, електромобілі Tesla мають збалансовані характеристики та ціну, ремонтопридатні, є чимало доступних аукціонних американських варіантів, що робить їх цікавим товаром.
Що врешті дозволяє припустити наступне: коли настає час відреагувати на той чи інший провокаційний «твіт» Ілона, українці готові до наступу у соцмережах. Коли ж постає питання купівлі електромобіля – більшість розділяють поняття «Тесла» та «Ілон», ставлячи їх на різні полички. І врешті купують котрусь «Модел» від Тесла. Максимум – висловлять своє обурення поведінкою Ілона наклейкою на бампер з текстом на кшталт «я купив цю машину ще до того, як…».
Зараз ми проаналізували цінову картину ринку, базуючись на даних з «вторинки». Зовсім скоро ми підбиватимемо підсумки фактичних торгів, й неодмінно звернемо увагу на те, як змінилися (якщо зміняться) обсяги торгів електромобілями Тесла.
- Щоб не пропустити вихід наступного огляду, підписуйтесь на Telegram-канал Інституту досліджень авторинку, й дізнаєтесь про усе першими!