Всі новини

Авторинок Європи: Топ-10 марок та моделей 2024 року

Торік європейський ринок нових легкових автомобілів зріс на 0,9%. Це, згідно з даними JATO, в числовому вираженні в рамках Europe-28 складає 12 909 740 перших реєстрацій нових легкових автомобілів.

До переліку країн EU-28 входять Бельгія, Данія, Франція, Німеччина, Греція, Ірландія, Італія, Люксембург, Нідерланди, Португалія, Іспанія, Велика Британія, Австрія, Фінляндія, Швеція, Кіпр, Чехія, Естонія, Угорщина, Латвія, Литва, Мальта, Польща, Словаччина, Словенія, Болгарія, Румунія та Хорватія.

Попри невелике зростання кількості реєстрацій, 2024 рік став п’ятим роком порівняно менших обсягів перших реєстрацій порівняно з рівнем, який фіксувався до пандемії COVID-19. Європейський автомобільний ринок скоротився майже на 2,9 мільйона одиниць з початку пандемії у 2020 році.

Продукція з Китаю — шоста за обсягами

Згідно з оцінками JATO, майже 21% від загальної кількості нових легкових транспортних засобів, зареєстрованих у EU-28 у 2024 році, походять із заводів у Німеччині. Однак ця країна втратила частку ринку в цьому відношенні до Чехії, третьої за величиною країни за походженням транспортних засобів у Європі після Іспанії. Франція опинилася на четвертій позиції, всупереч падінням обсягів на французьких заводах на 3%. Замикає першу п’ятірку Румунія.

Найцікавішою тенденцією стало те, що Китай став шостою за величиною країною походження нових транспортних засобів, зареєстрованих у Європі. У період з 2023 по 2024 рік він перевершив Велику Британію, Туреччину, Японію та Південну Корею. Експерти галузі вважають, що вплив Китаю в Європі зростає та зміцнюється. Це помітно як у сфері постачання комплектного обладнання, так і у сфері виробництва готових транспортних засобів. Китайська продукція є висококонкурентоспроможною, проте на практиці їй доведеться протистояти новим підвищеним митам, що, вочевидь, матиме помітний вплив на подальші позиції продукції made in China в Європі.

Кросовери стають дедалі популярнішими

Попри те, що у європейських водіїв не настільки висока потреба в автомобілях з підвищеним кліренсом, повним приводом та певними властивостями позашляховика, як це є в українських водіїв через стан окремих доріг, європейські покупці щоразу все більше схиляються саме до автівок групи SUV. Це підтверджують статистичні зрізи: 54% від загальної кількості реєстрацій у Європі у 2024 році становили кросовери й позашляховики — це рекордна частка ринку для цього сегменту. Загалом споживачі в Європі купили 6,92 мільйона авто сімейства SUV, що на 4% більше, ніж у 2023 році.

Найпопулярніші марки нових легковиків в Європі

Лідером серед виробників став німецький бренд Volkswagen, який зайняв 10,5% ринку з солідним показником понад 1,3 мільйона проданих легковиків, наростивши 1 відсоток відносно показників 2023 року. Друге місце дісталося Toyota, з часткою 7% та 917 тис. проданих автівок, при цьому варто зазначити значне зростання у цієї японської марки — плюс 12 відсотків за рік. Третю позицію за обсягами реалізацій в Європі (в рамках 28 перелічених вище країн) посіли заводи BMW (6%, 770 тис., покращення +6%).

Топ 10 марок нових легковиків, EU-28, 2024 р.

Топ-10 моделей нових легковиків у Європі

Варто було Volkswagen Golf зійти з першої сходинки, яку він посідав багато років поспіль, як у Європі почалися «битви за трон»: у 2022 році Peugeot 208 отримав корону; у 2023 році це була Tesla Model Y; а Dacia Sandero, яка входить до трійки моделей-бестселерів з 2021 року, посіла перше місце за підсумками торгів минулого року.

Популярність Sandero значною мірою зумовлена ​​її статусом однієї з найдоступніших моделей автомобілів у Європі. Ціна машини дозволила їй очолити рейтинг моделей на двох ринках — Іспанії та Португалії, водночас ця ж перевага допомогла їй потрапити до п’ятірки моделей, що продавались найчастіше у Франції, Італії, Бельгії, Австрії та Румунії.

Топ 10 моделей нових легковиків, EU-28, 2024 р.

У 2024 році реєстрації Tesla Model Y впали на 17% – це найкрутіше падіння у межах топ-36, оскільки кросовер опустився на четверте місце в рейтингу моделей і втратив першість, здобуту у 2023 році у цій номінації в Європі. Спад можна частково пояснити зменшенням впливу зниження цін, запропонованого Tesla торік порівняно з 2023 роком – фактором, який допоміг підняти модель на перше місце. Попри просідання в загальному заліку, минулого року Model Y зберегла першість у Нідерландах, Швеції, Швейцарії, Данії та Норвегії.

Volkswagen Golf трохи відновив популярність завдяки кращим, ніж очікувалося, результатам на таких ринках, як Німеччина, Італія, Австрія та Іспанія. Проте 215 700 одиниць, сумарно зареєстрованих минулого року, такий собі результат у порівнянні з 445 600 і 410 300 одиницями, зареєстрованими у 2018 і 2019 роках відповідно. Golf і Tiguan показали найвищий приріст обсягів серед топ-20 моделей. 

  • Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.
Останні новини