Всі новини

Переоформлювати автомобілі вже можна. Чи всі встигнуть?

Після паузи тривалістю рівно у місяць сервісні центри МВС відновили надання послуги з перереєстрації вживаного автотранспорту. Зрозуміло, що за цей час черга з тих, хто бажав купити чи продати автомобіль назбиралася чимала — за оцінкою експертів Інституту досліджень авторинку, з урахуванням усіх чинників, зараз налічується близько 70 тисяч потенційних відкладених звернень до ТСЦ для переоформлення машин.

Як діяти в такій ситуації, якщо потенційно можуть бути чималі черги навіть за талонами на послугу з переоформлення?

Це ж було́ вже!

Для початку варто дослідити історичні події, дані про які у нас є. Зокрема, уже двічі були подібні перерви з перереєстраціями і відомо, що слідувало за ними. Перша така перерва сталася у 2020 році, коли усі ТСЦ були зачинені через карантинні обмеження у зв’язку з поширенням вірусу Covid-19. Другий раз — у 2022 році, у лютому, через напад рф на Україну. У перші дні повномасштабної було не до торгів автомобілями.

Динаміка перереєстрацій легковиків у 2020 та 2022 році

На діаграмах видно, як зростав попит після призупинення надання послуг, та як він повертався до середньостатистичних значень. Щоправда, тут варто уточнити, що у першому випадку було більш стрімке «закриття» відкладеного попиту, адже лише за кілька днів травня зафіксовано перереєстрацій більше, ніж зазвичай відбувається за половину місяця. Загалом все це у 2020 розтяглося на 3 місяці, після чого обсяги торгів на вторинному авторинку повернулися до середньостатистичних значень.

Дещо інша картина у 2022 році — там відновлення проходило значно повільніше, оскільки більшості громадян було не до купівлі чи продажу машин (хіба за термінових обставин). Тоді вимушено відкладений попит розчинився у наступні місяці без різких статистичних стрибків.

А який рекорд?

Піднявши архівні дані, ми визначили що найближчий рекорд з кількості перереєстрацій (лише їх, без урахування дарувань чи інших послуг) був у травні 2024 року — тоді загалом сервісні центри МВС пропустили через себе понад 184 тисячі таких операцій з усіма типами транспортних засобів. Поденна статистика наступна: максимальний обсяг операцій припав на 16 (9039 шт.) та 15 травня (8963 шт.). Найменше перереєстровували 5500 машин за день (не враховуючи «спеціальні дні», коли послуги доступні лише в окремих ТСЦ, інші вихідні).

Чи встигнемо зараз?

За інформацією від ГСЦ МВС, розміщеною у Фейсбук 21 січня «перші 4 тисячі громадян змогли отримати довгоочікуване свідоцтво і номерні знаки. Але наразі кількість громадян, кому потрібна послуга, перевищує пропускну здатність сервісних центрів МВС. Тому, через великий ажіотаж можливі затримки в обслуговуванні або перебої у роботі реєстрів». Нам невідомо, який поточний стан справ у ТСЦ з кількістю працівників, від чого фізично залежить пропускна здатність усієї системи, однак знаємо, що кілька місяців тому, коли тривав «бум переписувань» автотранспорту (через зміну правил його мобілізації), вдавалося за день переоформлювати від 5,5 до 9 тисяч ТЗ.

При звичайному навантаженні (без чинників, які різко активізують частоту переписувань) щодня через усі ТСЦ МВС проходить близько 4 тисяч заяв на переоформлення. Якщо умовно розкинути всі заяви, які зараз в очікуванні (нагадаємо, на думку ІДА це близько 70 тисяч) — щоденне навантаження зросте на 2,8 тис. Тобто сумарно доведеться переоформлювати близько 6,8 тис. авто щодня щоб ліквідувати чергу, яка утворилася за грудень-січень. Це більше, ніж зазвичай, і, скоріш за все, навантаження пропорційно зменшуватиметься з часом, як і в попередні подібні рази. Зрештою, так чи інакше його врегулює електронна черга.

Як переоформити, якщо нема талонів?

Найкращий варіант для цього, на думку експертів Інституту досліджень авторинку — скористатися послугою дистанційного переоформлення автомобіля в Дії, якщо операція відповідає всім вимогам. Це звільнить покупця та продавця від потреби у попередньому записі в електронну чергу, очікуванні вільних дат/годин, та фізичного відвідування ТСЦ. Хоча зрозуміло, що і тут буде підвищений попит, що може потягти збільшення часу на підтвердження операції.

  • Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.
Останні новини