Всі новини

Європи — більше, Америки — менше. Звідки везуть авто українці?

Аналітика Статистика

З січня по жовтень 2021 року українські номерні знаки отримали майже 424 тисячі вживаних легковиків, ввезених з-за кордону. Пік імпорту спостерігався у вересні та жовтні. Інститут досліджень авторинку проаналізував офіційну статистику митниці та визначив, з яких країн українці найбільше привозять авто з пробігом і як змінилася динаміка з початку року.

Для аналітики використовувалася знеособлена інформація щодо конкретних експортно-імпортних операцій, що публікується Державною митною службою України на державному Порталі відкритих даних. При цьому ідеться саме про країни експорту, а не виготовлення автомобіля. Таким чином ми можемо визначити регіон, звідки українці привозили автомобілі .

Європейські авто в тренді

Незважаючи на поширений міф щодо популярності автомобілів з Америки, статистика говорить: абсолютна більшість вживаних легковиків у 2021 році була придбана у країнах Європейського Союзу. Звідти із січня по жовтень 2021 року українці привезли 311 тисяч легкових авто з пробігом, це — 63,6% від загальної кількості.

З країн Америки (США, Мексика, Канада) за цей період українці придбали 140 тисяч вживаних машин (28,6% від загальної кількості).

З інших країн світу (в тому числі Грузії та Кореї) в Україну експортували відповідно решту 38 тисяч легковиків з пробігом (7,8%).

Структура імпорту вживаних легкових авто за регіонами експорту, січень-жовтень 2021 року

Авто з Америки стали привозити менше

Пік ввезення автомобілів з країн Америки був зафіксований у травні: українці ввезли звідти 16,8 тисяч вживаних машин. Із червня по жовтень спостерігається кількісний спад імпорту «американських» машин. У жовтні було досягнуто мінімуму: 10,5 тисяч вживаних машин з країн Америки. Це може бути наслідком кризи світової автомобільної промисловості. Через неможливість купити новий автомобіль, на вторинний ринок стало потрапляти менше автомобілів. Високий попит за малої пропозиції призвів до збільшення ціни, в результаті об’єми продажів знизилися, бо купівля авто з США стало менш вигідною.

Із «європейськими» машинами усе навпаки: із травня по жовтень відбувався постійний кількісний ріст, а у жовтні зафіксований максимум — 50 тисяч вживаних авто протягом місяця. Це може бути пов’язано із періодом пільгового оформлення так званих «євроблях», а також із «перетіканням» частини покупців з «американського» сегменту.

Динаміка імпорту вживаних легкових авто за регіонами експорту, січень-жовтень 2021 року

Частка вживаних автомобілів з країн США скоротилася ще більше. У січні 2021 року із загальної кількості імпортованих авто з пробігом, 41,4% були експортовані з країн Америки. Це — місячний максимум у 2021 році. Машин, експортованих із країн ЄС, було 49,2%.

Із травня по жовтень частка «американських» машин скорочувалась. За підсумками другого місяця осені, їх частка становить лише 16,5%, це — мінімум у 2021 році. Частка автомобілів з Європейського Союзу натомість у жовтні була максимальною: 78,3% від загальної кількості.

Частка імпорту вживаних легкових авто за регіонами експорту, січень-жовтень 2021 року

Переваги автомобілів з Європейського Союзу

  • швидша та дешевша доставка;
  • більший вибір та можливість купити автомобіль «з рук», не використовуючи аукціони;
  • можливість перевірити авто на СТО перед купівлею;
  • можливість обрати автомобіль без ДТП;
  • більший вибір дизельних автомобілів;
  • відповідність автомобілів європейським стандартам, що діють в Україні;

Серед недоліків автомобілів з Європи можна виділити вищу ціну, більші пробіги (які окрім того часто скручують), неможливість легко перевірити історію автомобіля та непрогнозована вартість розмитнення наперед через проблеми із визначенням митної вартості.

Переваги автомобілів з країн Америки

  • нижча ціна;
  • можливість придбати більш «свіжі» роки випуску;
  • можливість переглянути історію автомобіля по CarFax та його пошкодження під час продажу на аукціоні;
  • фіксована вартість митного оформлення;
  • часто «багатша» комплектація автомобілів у порівнянні з європейськими аналогами.

У той же час, окрім того що більшість машин із США прибувають до України пошкодженими зі страхових аукціонів, недоліками будуть довгий час доставки, неможливість перевірити технічний стан автомобіля, необхідність приймати рішення про купівлю автомобіля лише по фото та описі лоту, а також невідповідність конструкції машини європейським стандартам, що діють в Україні.

Висновок

Сьогодні автомобілі з Америки поступаються європейським, проте із завершенням періоду пільгової «легалізації» так званих «євроблях» ситуація може змінитися. Український авторинок — як живий організм: росте та розвивається, пристосовується до нових умов та постійно трансформується. Головне у цьому процесі те, що виграє від цього кінцевий споживач: у нього є право вибору, звідки та який автомобіль купити; а велика конкуренція сприяє якіснішому наданню послуг із доставки та продажу автомобілів.

Команда Інституту досліджень моніторить автомобільний ринок України в режимі реального часу та першою розповідає про важливе. Слідкуйте за сайтом та підпишіться на наші сторінки у соцмережах, щоб дізнаватися про все першими.

Останні новини