Голова робочої групи озвучив фактично усі ідеї законопроєкту, який ми вчора публікували: заміна усіх податків на єдиний платіж, що буде залежати від ціни авто у момент виготовлення.
Раніше ввезеним «євробляхам» пропонують розтермінування існуючих платежів на 36 місяців, а тим хто схоче розмитнити одразу — 25% знижки протягом 3 місяців.
Захисникам України, які можуть підтвердити своє перебування в зоні бойових дій у момент «пільгового» розмитнення у 2018-2019 роках, пропонують знижку 50%.
Пропонують також пільги тим, хто стоїть в черзі на отримання автомобіля: «нульові» податки за умови виходу з такої черги.
Зниження розмитнення голова робочої групи бачить можливим лише на третину, і це поступово протягом 5 років.
Мінфін проти усіх ініціатив. Фактично заступниця Міністра фінансів перелічила на робоій групі усі поширені міфи про вживані авто: «старість металу», екологію, утилізацію, «дірку» в бюджеті та багато іншого.
Прозвучала згадка про екологічний податок, який може бути введений на імпортовані авто екологічного стандарту нижче «Євро-4».
Голова робочої групи кілька разів наголосив, що рішення по розмитненню повинне враховувати також мінімізацію корупції. А саме — визначення митної вартості не суб‘єктивно митниками, а за допомогою формули.
Дискусія відбувалася інколи на підвищених тонах. Очевидно, що єдиного рішення немає. Скоріш за все, нас чекає ще довгий процес обговорень та напрацювання фінальної версії законопроєкту.
Цікаво, що в процесі робочої групи стало відомо про дві непублічні робочі групи, які нещодавно проводилися, і куди були залучені навіть не всі народні депутати.
Фінальне рішення комітеті голова робочої групи Олександр Ковальчук прогнозує за кілька тижнів.