Які сідлові тягачі обирають українські перевізники? Підсумки липня
Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні протягом липня та визначили найпопулярніші моделі в трьох сегментах сідлових тягачів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Динаміка ринку сідлових тягачів
У липні 2024 року українці сумарно придбали 1,9 тисячі нових та вживаних сідлових тягачів (на 3 машини менше, ніж місяцем раніше). Цей показник на помітні 32% менший, ніж за аналогічний період 2023 року, а також на 0,2% менший, ніж відбулося продажів у червні 2024 року.
Частка внутрішніх продажів склала 59,3%, імпорту вживаних сідлових тягачів — 30,6%. Загальна частка «траків» з пробігом при цьому склала 90%.
Новими придбали 10% сідлових тягачів, що в кількісному вимірі дорівнює 195 одиниць такої техніки.
За окремими підсегментами динаміка ринку сідлових тягачів (у порівнянні місяць до попереднього місяця, М-М, та місяць до аналогічного місяця минулого року, Y-Y) виглядає наступним чином:
- Внутрішні перепродажі: −8,6% М-М, −20,1% Y-Y
- Імпорт вживаних: +11,8% М-М, −53,1% Y-Y
- Продажі нових: +28,3% М-М, +35,4% Y-Y
Впродовж 2023 року попит на сідлові тягачі поступово знижувався, і лише у січні 2024 відбулося деяке збільшення активності у цьому сегменті. До червня найменший обсяг торгів сідловими тягачами за 12 місяців був зафіксований минулого року у грудні (2,1 тис. шт.). На це було кілька причин: часткове (з наближенням до повного) задоволення потреб перевізників (насамперед міжнародних) у таких транспортних засобах, яких ще рік тому відчувався дефіцит, і їх активно купували, адже після повномасштабного вторгнення рф в Україну основним транспортом для експорту-імпорту товарів став автомобільний.
Також свій слід на бізнесі міжнародних перевізників залишили блокування так званими «фермерами-активістами» кордонів з кількома країнами. Досі темпи торгів у цьому сегменті перебували на порівняно низькому (водночас стабільному) рівні, і лише травень завершився з певним зростанням сумарного обсягу. Однак найбільший приріст зафіксовано у перепродажах всередині країни, результати в інших підсегментах кількісно (і у відсотках) менші. Не виключено, що ринок сідлових тягачів насправді зменшився, а збільшення кількості угод купівлі-продажу було пов’язане зі стрибком переоформлень автомобілів на інших осіб, спричинене новими законами про мобілізацію.
Липень фактично повторив рекорд щодо мінімальних обсягів торгів у сегменті тягачів. І тепер головною причиною таких результатів (і не виключено, що у наступні періоди вони можуть бути ще гіршими) — брак водіїв, спершу таких, які можуть перетинати кордон, і навіть тих, які можуть бути залучені у внутрішніх перевезеннях. Подекуди навіть почали з’являтися оголошення від перевізників, які готові наймати на роботу на «фури» жінок, і забезпечити їм навчання на відповідні категорії у водійському посвідченні. Очевидно, що таким шляхом дефіцит робочої сили у цьому транспортному секторі погасити не вдасться.
Попри все, минулий місяць для ринку все ж не закінчився з нулями, тому розглянемо, що купували ті перевізники, які ще вбачають перспективу у своїй діяльності.
Найпопулярніші тягачі на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим сідловим тягачем на внутрішньому ринку в Україні впевнено залишається DAF XF. Угод щодо купівлі-продажу таких моделей уклали 361 шт.
Друге місце за кількістю у MAN TGX, 147 шт., третє у Volvo FH, 132 шт.
Четвертий у рейтингу «траків» з пробігом Renault Magnum (108 шт.), п’ятий — Renault Premum (74 шт.).
- DAF XF — 361 шт.
- MAN TGX — 147 шт.
- Volvo FH — 132 шт.
- Renault Magnum — 108 шт.
- Renault Premium — 74 шт.
- Scania R-Series — 64 шт.
- MAN TGA — 58 шт.
- Mercedes-Benz Actros — 43 шт.
- DAF CF — 37 шт.
- MAN TGS — 25 шт.
- Iveco Stralis — 15 шт.
- Volvo FM — 14 шт.
- Scania G-Series — 13 шт.
- МАЗ 5440 — 9 шт.
- Renault T-Truck — 5 шт.
- Ford Trucks 1848T — 5 шт.
- Iveco Magirus — 4 шт.
- МАЗ 6422 — 4 шт.
- КамАЗ 5411 — 4 шт.
- Scania P-Series — 3 шт.
Найпопулярніші вживані сідлові тягачі, привезені з-за кордону
У липні першість серед «пригнаних» тягачів здобув DAF XF, який поповнив наш автопарк у кількості 171 шт., змістивши на другу позицію у списку MAN TGX, чий підсумок 151 перша реєстрація.
На третьому місці надалі перебуває Volvo FH (80 шт.), на четвертому — Scania R-Series (68 шт.). Замикає першу п’ятірку Mercedes-Benz Actros (27 шт.).
- Замовити сідловий тягач з Європи під ключ можна у перевіреного партнера ІДА — компанії West Auto Hub.
- DAF XF — 171 шт.
- MAN TGX — 151 шт.
- Volvo FH — 80 шт.
- Scania R-Series — 68 шт.
- Mercedes-Benz Actros — 27 шт.
- Scania G-Series — 16 шт.
- MAN TGS — 15 шт.
- Renault T-Truck — 13 шт.
- DAF CF — 12 шт.
- Iveco Stralis — 10 шт.
- Volvo FM — 8 шт.
- Renault Premium — 8 шт.
- Renault Magnum — 6 шт.
- Scania S-Series — 3 шт.
- MAN TGA — 2 шт.
- Iveco Magirus — 2 шт.
- Mercedes-Benz Atego — 1 шт.
- MAN TGM — 1 шт.
- Iveco EuroCargo — 1 шт.
- Scania P-Series — 3 шт.
Найпопулярніші нові сідлові тягачі
Серед нових моделей сідлових тягачів українські перевізники найчастіше купували Volvo FH та Scania R-Series — кожна модель була продана у кількості по 60 шт.
Друге місце у цій категорії посідає Scania G-Series з підсумком 19 машин. Третя позиція (17 шт.) у MAN TGX.
Четвертий у заліку нових сідлових тягачів Scania S-Series (13 шт.), п’ятий — MAN TGS (11 шт.).
- Volvo FH — 60 шт.
- Scania R-Series — 60 шт.
- Scania G-Series — 19 шт.
- MAN TGX — 17 шт.
- Scania S-Series — 13 шт.
- MAN TGS — 11 шт.
- Mercedes-Benz Actros — 5 шт.
- Renault T-Truck — 3 шт.
- Scania P-Series — 2 шт.
- Renault Premium — 1 шт.
- Renault K-Truck — 1 шт.
- DAF XG — 1 шт.
- DAF XF — 1 шт.
- DAF XDC — 1 шт.
- ASPM F-Trucks 1842T — 1 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.