Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у червні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах автобусів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Динаміка ринку автобусів
У червні 2024 року українські перевізники придбали 604 нових та вживаних автобусів. Це на 32,1% менше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 35,5% менше, ніж було у травні-2024. Пік торгів у сегменті автобусів припав на серпень минулого року, далі попит на цей вид пасажирського транспорту знижувався, після чого у лютому цього року відбулося невелике зростання торгів, яке на початку весни змінилося на зниження обсягів, яке перервалося лише у травні, ймовірно через «переписування» транспорту, і далі все прийшло до рекордно низьких значень у червні.
За окремими підсегментами динаміка торгів автобусами виглядає наступним чином (у порівнянні минулий місяць до місяця що йшов перед ним, М-М, та минулий місяць до аналогічного місяця минулого року, Y-Y):
- Внутрішні перепродажі: −39,3% M-M, −33,1% Y-Y
- Імпорт вживаних: −10% M-M, −22,2% Y-Y
- Імпорт нових: +50% M-M, +200% Y-Y
- Вироблені в Україні: −12,5% M-M, −50% Y-Y
Більшість автобусів було куплено на внутрішньому ринку: 501 шт., що склало 82,9% від загальної кількості.
З-за кордону привезли 10,4% вживаних автобусів від загальної кількості: 63 штуки.
Також у минулого місяця вперше зареєстрували 40 нових автобусів: 28 з цього числа були виготовлені або переобладнані в Україні (4,6%), решта 12 шт. (2%) прибули із-за кордону.
Найпопулярніші автобуси на внутрішньому ринку
Лідером внутрішніх перепродажів залишаються автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких купили 142 штуки. Значна частина цих транспортних засобів свого часу була переобладнана у пасажирські автобуси із вантажних авто.
На другому місці БАЗ «Еталон» А079 з результатом 39 машин. На третьому — «Богдан» А-092 (35 шт.), на четвертій позиції Volkswagen LT (25 шт.).
П’яте місце, з кількістю 25 автобусів, посів Iveco Daily.
Загалом на внутрішньому ринку більшість складають автобуси малої та середньої місткості.
- Mercedes-Benz Sprinter — 142 шт.
- БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» — 39 шт.
- Богдан/Ataman A-092 — 35 шт.
- Volkswagen LT — 25 шт.
- Iveco Daily — 25 шт.
- Рута 25 — 15 шт.
- Volkswagen Crafter — 13 шт.
- Mercedes-Benz TN/T1 — 13 шт.
- Mercedes-Benz T2 — 13 шт.
- Ford Transit — 11 шт.
- Van Hool T9 — 10 шт.
- Mercedes-Benz Vario — 10 шт.
- БАЗ 2215 — 8 шт.
- MAN Lion’s City — 7 шт.
- Рута 19 — 7 шт.
- ПАЗ 4234 — 6 шт.
- ЗАЗ A10 — 6 шт.
- ГАЗ 3221 «Газель» — 6 шт.
- Neoplan Cityliner — 5 шт.
- Рута 20 — 5 шт.
Середній вік автобусів, котрі продавали на внутрішньому ринку у червні, склав 19,4 року.
Найпопулярніші вживані автобуси, привезені з-за кордону
Внаслідок великої кількості законодавчих обмежень, із-за кордону сьогодні привозять небагато автобусів. На такі транспортні засоби діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5» (з наступного року — «Євро-6»), а розмір акцизного податку у 50 разів більший на автобуси віком понад 8 років, що робить їх імпорт економічно невигідним.
У червні першість отримали автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких прибуло 14 шт. На другому місці міський VDL Ambassador (6 шт.).
Третє місце у Volkswagen Crafter (4 шт.), яке він ділить з міським/приміським автобусом Mercedes-Benz Citaro з аналогічною кількістю 4 новоприбулих машини. За таким принципом четверта позиція дісталася одразу трьом моделям — Volvo B7, VanHool T9 та Scania T-series, адже вони потрапили на першу реєстрацію в однаковій кількості — по 3 шт. кожна. Відповідно п’яте місце ділять VDL Citea, Plaxton Elite, Neoplan Starliner та Cityliner.
- Доставити з Європи, розмитнити, сертифікувати та зареєструвати автобус допоможе партнер ІДА — компанія West Auto Hub.
- Mercedes-Benz Sprinter — 14 шт.
- VDL Ambassador — 6 шт.
- Volkswagen Crafter — 4 шт.
- Mercedes-Benz Citaro — 4 шт.
- Volvo B7 — 3 шт.
- Van Hool T9 — 3 шт.
- Scania K-Series — 3 шт.
- VDL Citea — 2 шт.
- Plaxton Elite — 2 шт.
- Neoplan Starliner — 2 шт.
- Neoplan Cityliner — 2 шт.
- Volvo B9 R — 1 шт.
- Volvo 9900 — 1 шт.
- Van Hool TDX21 Altano — 1 шт.
- Van Hool TDX27 Astromega — 1 шт.
- Setra 400-Series — 1 шт.
- Mercedes-Benz Vario — 1 шт.
- MAN A91 — 1 шт.
- Iveco Mago 2 — 1 шт.
- Iveco Kapena — 1 шт.
Середній вік автобусів, котрі привозили з-за кордону вживаними, склав 12,6 року.
Найпопулярніші нові автобуси
Більшість нових автобусів, які українці вперше зареєстрували у червні — продукція українських підприємств. Перше місце отримав звиклий мешканцям українських міст «БАЗ А081 «Еталон» з результатом 12 машин.
Друге місце у Ford Transit (10 шт.), третє у Богдан/Ataman А-092 (6 шт.).
Четверта позиція у Богдан/Ataman А-093 (6 шт.). Також до п’ятірки лідерів цього скромного рейтингу потрапив ГОР А 2437.45 (2 шт.), а якщо простішими словами — це mercedes-Benz Vario з новим автобусним кузовом.
- БАЗ А081 «Еталон» — 12 шт.
- Ford Transit — 10 шт.
- Богдан/Ataman A-092 — 6 шт.
- Богдан/Ataman A-093 — 5 шт.
- ГОР A 2437.45 — 2 шт.
- MAN Lion’s Coach — 1 шт.
- Hyundai H350 — 1 шт.
- Avtosnab AVSF-05 (на базі Fiat Ducato) — 1 шт.
- СКС VWCR-17 (на базі Volkswagen Crafter) — 1 шт.
- СКС FTFBD-17 — 1 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.