Всі новини

Які вживані авто купували на внутрішньому ринку найчастіше? Підсумки червня

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій легкових авто та визначили Топ-20 найпопулярніших вживаних моделей, які купували (та переоформлювали) в Україні у червні.

На внутрішньому ринку впродовж червня сервісні центри МВС зареєстрували 99 тис. угод купівлі-продажу вживаних легковиків. Це на 17,6% більше у порівнянні з червнем 2023 року, та на 38,9% менше, ніж було у травні-2024. Після нещодавніх статистичних рекордів, спричинених «переписуванням» автотранспорту у зв’язку з набуттям нових правил мобілізації (вилучення на потреби ЗСУ) машин у приватних власників, обсяг перереєстрацій повертається до більш звиклих для нашого ринку значень.

Поки ці числа ще не є «чистою статистикою», оскільки паралельні індикатори показують, що досі не всі операції торгові — «переписування» частково присутні. Наприклад, кількість офіційно подарованих легковиків у червні склала 3,6 тис., що більше, ніж за весь 2023 рік, коли таких операцій було зафіксовано сумарно 3,2 тис. Водночас динаміка нормалізації показників підказує, що через місяць-два частка автомобілів, які змінили юридичного власника без фактичного продажу, наближатиметься до нуля.

Найпопулярніші марки на внутрішньому ринку

Попри ймовірний вплив згаданих зовнішніх чинників, лідером серед виробників легковиків, щодо яких у червні на внутрішньому ринку найчастіше укладали угоди купівлі-продажу, залишається Volkswagen: цих легковиків було офіційно переоформлено 12,4 тис., що складає 12,5% від загального обсягу всіх угод.

На другому місці цього разу (після тривалого «сповзання» у списку) ВАЗ з часткою 6,0% та 6 тис. угод. На третьому — Renault (5,9%, 5,9 тис.). Четверте місце з часткою 5,4% та 5,4 тис. переоформлених автівок дісталося Skoda. Замикає першу п’ятірку Toyota з часткою 5,2% та 5,2 тис. угод.

Топ-20 марок на внутрішньому ринку легковиків, червень 2024
  1. Volkswagen — 12 412 шт.
  2. ВАЗ — 5939 шт.
  3. Renault — 5852 шт.
  4. Skoda — 5374 шт.
  5. Toyota — 5157 шт.
  6. Ford — 4910 шт.
  7. BMW — 4689 шт.
  8. Hyundai — 4375 шт.
  9. Mercedes-Benz — 4331 шт.
  10. Opel — 4207 шт.
  11. Audi — 4136 шт.
  12. Nissan — 4112 шт.
  13. Chevrolet — 2987 шт.
  14. Mitsubishi — 2842 шт.
  15. KIA — 2749 шт.
  16. Daewoo — 2706 шт.
  17. Mazda — 2654 шт.
  18. ЗАЗ — 2163 шт.
  19. Peugeot — 2007 шт.
  20. Honda — 1777 шт.

Найпопулярніші моделі на внутрішньому ринку

Перше місце за кількістю переоформлень у червні, незалежно від обставин, продовжує утримувати давній лідер українського вторинного авторинку Volkswagen Passat (3,6 тис. угод). На другому місці знаходиться Skoda Octavia (3,1 тис. угод).

Третю сходинку зайняв Volkswagen Golf (2,7 тис. угод), на четвертій досі тримається Daewoo Lanos (2,4 тис. угод). Замикає першу п’ятірку Renault Megane (1,8 тис. угод).

Перша п’ятірка моделей, навіть з урахуванням нетипової активності автомобілістів щодо перереєстрацій, не змінилася — що пояснюється наповненістю парку популярними моделями, які й складають активну частину ринку.

Топ-20 найпопулярніших моделей вживаних авто на внутрішньому ринку у червні 2024 р.
  1. Volkswagen Passat — 3554 шт.
  2. Skoda Octavia — 3133 шт.
  3. Volkswagen Golf — 2699 шт.
  4. ЗАЗ/Daewoo Lanos — 2436 шт.
  5. Renault Megane — 1816 шт.
  6. Ford Focus — 1515 шт.
  7. BMW 5 Series — 1361 шт.
  8. Opel Astra — 1333 шт.
  9. BMW 3 Series — 1275 шт.
  10. Skoda Fabia — 1247 шт.
  11. Chevrolet Aveo* — 1247 шт.
  12. Audi A6 — 1168 шт.
  13. Toyota Camry — 1118 шт.
  14. Audi A4 — 1028 шт.
  15. Mercedes-Benz E-Class — 1018 шт.
  16. Volkswagen Transporter — 1009 шт.
  17. Toyota RAV4 — 904 шт.
  18. BMW X5 — 898 шт.
  19. ЗАЗ/Daewoo Sens — 894 шт.
  20. Mitsubishi Lancer — 874 шт.

Попри частковий вплив зовнішніх чинників, картина щодо марок та моделей не зазнала значних змін, оскільки їх набір на авторинку зазвичай корелюється з активною частиною (тобто тими ТЗ, які перебувають в регулярній експлуатації) парку автомобілів, відповідно продають те, на чому їздять, і, за аналогією, їздять на тому, чим торгують.

Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.