Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у травні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах автобусів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Динаміка ринку автобусів
У травні 2024 року українські перевізники придбали 936 нових та вживаних автобусів. Це на 19,1% більше, ніж за аналогічний період минулого року, і також на 33% більше, ніж було у квітні-2024. Пік торгів у сегменті автобусів припав на серпень минулого року, далі попит на цей вид пасажирського транспорту знижувався, після чого у лютому цього року відбулося невелике зростання торгів у сегменті, яке на початку весни змінилося на зниження обсягів, яке перервалося лише у травні.
За окремими підсегментами динаміка торгів автобусами виглядає наступним чином (у порівнянні минулий місяць до попереднього місяця, М-М, та минулий місяць до аналогічного місяця минулого року, Y-Y):
- Внутрішні перепродажі: +35,9% M-M, +33,7% Y-Y
- Імпорт вживаних: +89,2% М-М, −17,6% Y-Y
- Імпорт нових: −46,7% М-М, +166,7% Y-Y
- Вироблені в Україні: −27,3% М-М, −60% Y-Y
Більшість автобусів було куплено на внутрішньому ринку: 826 шт., що склало 88,2% від загальної кількості.
З-за кордону привезли 7,5% вживаних автобусів від загальної кількості: 70 штук.
Також у минулого місяця вперше зареєстрували 40 нових автобусів: 32 з цього числа були виготовлені або переобладнані в Україні (3,4%), решта 8 шт. (0,9%) прибули із-за кордону.
Найпопулярніші автобуси на внутрішньому ринку
Лідером внутрішніх перепродажів залишаються автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких купили 269 штук. Значна частина цих транспортних засобів свого часу була переобладнана у пасажирські автобуси із вантажних авто.
На другому місці БАЗ «Еталон» А079 з результатом 77 машин. На третьому — Volkswagen LT (54 шт.), на четвертій позиції «Богдан» А092 (48 шт.).
П’яте місце, з кількістю 33 автобуси, посів Iveco Daily.
Загалом на внутрішньому ринку більшість складають автобуси малої та середньої місткості.
- Mercedes-Benz Sprinter — 269 шт.
- БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» — 77 шт.
- Volkswagen LT — 54 шт.
- Богдан/Ataman A-092 — 48 шт.
- Iveco Daily — 33 шт.
- Volkswagen Crafter — 21 шт.
- Mercedes-Benz TN/T1 — 20 шт.
- Рута 25 — 19 шт.
- Mercedes-Benz Vario — 16 шт.
- Ford Transit — 16 шт.
- VanHool T9 — 13 шт.
- ПАЗ 4234 — 13 шт.
- Mercedes-Benz T2 — 12 шт.
- БАЗ 2215 — 12 шт.
- Рута 20 — 10 шт.
- ПАЗ 3205 — 10 шт.
- ГАЗ 3221 «Газель» — 8 шт.
- Стрий Авто A075 — 7 шт.
- Volkswagen Transporter — 6 шт.
- Setra 300-Series — 5 шт.
Середній вік автобусів, котрі продавали на внутрішньому ринку у травні, склав 19,6 року.
Найпопулярніші вживані автобуси, привезені з-за кордону
Внаслідок великої кількості законодавчих обмежень, із-за кордону сьогодні привозять небагато автобусів. На такі транспортні засоби діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5» (з наступного року — «Євро-6»), а розмір акцизного податку у 50 разів більший на автобуси віком понад 8 років, що робить їх імпорт економічно невигідним.
У травні першість отримали автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких прибуло 11 шт. На другому місці схожий до нього за габаритним класом Volkswagen Crafter з підсумком 8 «свіжопригнаних» автобусів.
Третє місце у машини для міста VDL Ambassador (6 шт.). Четвертий — «турист» VanHool T9 (5 шт.), п’ятий (з аналогічною кількістю 5 шт.) міський/приміський автобус Mercedes-Benz Citaro.
- Доставити з Європи, розмитнити, сертифікувати та зареєструвати автобус допоможе партнер ІДА — компанія West Auto Hub.
- Mercedes-Benz Sprinter — 11 шт.
- Volkswagen Crafter — 8 шт.
- VDL Ambassador — 6 шт.
- Van Hool T9 — 5 шт.
- Mercedes-Benz Citaro — 5 шт.
- Volvo B12 — 4 шт.
- VanHool TX — 3 шт.
- Neoplan Skyliner — 3 шт.
- Volvo 8700 — 2 шт.
- Neoplan Cityliner — 2 шт.
- Mercedes-Benz Vario — 2 шт.
- Irisbus Proway — 2 шт.
- Bova Futura — 2 шт.
- Volvo 9900 — 1 шт.
- VanHool Atlano — 1 шт.
- Scania 124 — 1 шт.
- Renault Master — 1 шт.
- Plaxton Elite — 1 шт.
- Mercedes-Benz Tourismo — 1 шт.
- Mercedes-Benz Tourino — 1 шт.
Середній вік автобусів, котрі привозили з-за кордону вживаними, склав 12,8 року.
Найпопулярніші нові автобуси
Більшість нових автобусів, які українці вперше зареєстрували у травні — продукція українських підприємств. Перше місце отримав звиклий мешканцям українських міст «Богдан» А-092 з результатом 18 машин.
Друге місце у не менш звиклого містянам БАЗ А081 «Еталон» (7 шт.), щоправда, цього разу більшість (5 шт.) склали не «маршрутки», а шкільні автобуси цієї моделі.
Четверта позиція у Ford Transit (5 шт.). Також до п’ятірки лідерів цього скромного рейтингу можна включити приміський/туристичний Otokar Navigo T турецького виробництва, яких було куплено 2 шт.
- Богдан/Ataman A-092 — 18 шт.
- БАЗ А081 «Еталон» — 7 шт.
- Ford Transit — 5 шт.
- Богдан/Ataman A-093 — 4 шт.
- Otokar Navigo T — 2 шт.
- MAN Lion’s Coach — 1 шт.
- ФПВ 54425 — 1 шт.
- ЗАЗ A08 — 1 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.